Το πιο απαιτητικό κομμάτι κάθε συνολικής στρατηγικής Digital Marketing είναι το Content Marketing. Η δημιουργία δηλαδή περιεχομένου από άποψη ποιότητας, συνέπειας και όγκου, για κάθε κανάλι που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σου.
Έχεις πρακτικά 2 επιλογές:
- Να χαράξεις μόνος σου τη δική σου στρατηγική Content Marketing καθώς και την υλοποίηση της.
- Να αναθέσεις τα πάντα σε κάποιον digital marketer ή agency εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα, καθώς και απολαμβάνοντας πιο άμεσα και αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων σου.
Σε αυτό το άρθρο θα έχεις μια συνολική εικόνα για το τι είναι το Content Marketing, τα είδη του, τα κανάλια εφαρμογής του και πώς να μετρήσεις τα αποτελέσματα του ανάλογα με τους στόχους που έχεις θέσει για την επιχείρησή σου.
Σε κάθε περίπτωση αποτελεί τη βάση των πάντων στο Digital Marketing. Xωρίς ποιοτικό περιεχόμενο δεν υπάρχει website, social media, διαφημίσεις κ.α. και κατά συνέπεια δεν υπάρχει πρόκληση ενδιαφέροντος, διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και πωλήσεις.
Ξεκινάμε;
Περιεχόμενα:
Τι είναι Content Marketing;
Το Content Marketing -ή μάρκετινγκ περιεχομένου- είναι η στρατηγική που επικεντρώνεται στη δημιουργία και διανομή ποιοτικού, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου με στόχο την προσέλκυση και καθοδήγηση του κοινού που στοχεύει μια επιχείρηση.
Γιατί δεν σε συμφέρει να αγνοήσεις το Content Marketing;
Το Content Marketing είναι ιδιαίτερα σημαντικό για πολλούς λόγους, όπως:
- Μεγαλύτερη προβολή με SEO: Το περιεχόμενο που δημιουργείται στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής SEO, βοηθά στη βελτίωση της θέσης του website στα αποτελέσματα αναζήτησης προσελκύοντας ακόμη περισσότερους πελάτες.
- Εξέλιξη και ισχυροποίηση του brand σου: Η σταθερή παραγωγή περιεχομένου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις ερωτήσεις του κοινού σου, συμβάλλει στη δημιουργία ενός ισχυρού, αξιόπιστου brand.
- Δημιουργία σχέσης με το κοινό σου: Το ενημερωτικό ή επιμορφωτικό και πάντα ελκυστικό περιεχόμενο, σε βοηθά να χτίσεις πιο πιστό κοινό (πελάτες ή εν δυνάμει πελάτες) που εμπιστεύονται την επιχείρησή σου.
- Αυξημένη διαδραστικότητα: Το περιεχόμενο που είναι σχετικό και ενδιαφέρον, ενθαρρύνει τους χρήστες να επικοινωνήσουν, να σχολιάσουν και να μοιραστούν το περιεχόμενό σου.
- Διευκολύνει τις πωλήσεις: Το ποιοτικό περιεχόμενο βοηθά τους πελάτες τόσο πριν όσο και κατά τη διαδικασία αγοράς, παρέχοντας τους τις πληροφορίες που χρειάζονται μαζί με την κατάλληλη καθοδήγηση.
- Ισχυρότερη παρουσία στα Social Media: Το περιεχόμενο που προκαλεί συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, ενισχύει την παρουσία της επιχείρησης στα social media και βοηθά στην ευρύτερη αναγνωρισιμότητά της.
- Σταθερή πηγή εισοδήματος: Το αποτέλεσμα ενός επιτυχημένου content marketing strategy μπορεί να αποτελέσει μια σταθερή πηγή εισοδήματος για κάθε επιχείρηση.
- Επέκταση σε περισσότερα κανάλια: Το περιεχόμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει άλλες καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως το email marketing, το video marketing ή το SEO.
- Μεγιστοποίηση ROI: Το Content Marketing, όταν γίνεται σωστά, μπορεί να προσφέρει υψηλό ROI, καθώς δημιουργεί συνεχή αύξηση της επισκεψιμότητας, της δέσμευσης των χρηστών και κατά συνέπεια των πωλήσεων, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το κόστος διαφήμισης.
Είδη Content Marketing Παραδείγματα
Αυτό που πρέπει σίγουρα να θυμάσαι, είναι ότι μια πλήρης στρατηγική Content Marketing εκτός από τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, στοχεύει να παρουσιάζει αυτό το περιεχόμενο σε οποιοδήποτε μέσο εξυπηρετεί το κοινό που στοχεύεις.
Με δεδομένο αυτό, προσπάθησε να δημιουργήσεις όσα περισσότερα είδη περιεχομένου μπορείς, βάσει του χρόνου και του budget που μπορείς να διαθέσεις.

1. Blog Content Marketing
Τα blog posts είναι ίσως το πιο δημοφιλές και άκρως απαραίτητο είδος περιεχομένου στο Content Marketing.
Η συγγραφή ενός ενδιαφέροντος και καλογραμμένου άρθρου, μπορεί να βοηθήσει στην ανάδειξη της εμπειρίας και της γνώσης σου σε ένα θέμα, αλλά και να αυξήσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου μέσω της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης (SEO).
Πώς θα γίνει αυτό; Με το να παράγεις το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο για το blog σου πάνω σε αναζητήσεις που ήδη κάνει ο κόσμος στη Google σχετικά με θέματα που αφορούν στην επιχείρησή σου.
2. Video Content Marketing
Το Video Marketing είναι μια άλλη δημοφιλής προσέγγιση που μπορεί να απογειώσει τη συνολική στρατηγική περιεχομένου σου.
Τα βίντεο αποτελούν πλέον το απόλυτο είδος content marketing, αφού:
- Είναι εύκολα προσβάσιμα (YouTube, TikTok, Instagram, Facebook κ.λπ.).
- Αν εμφανίζεσαι εσύ (ή κάποιος συνεργάτης σου), δίνουν ανθρώπινη υπόσταση στο brand σου, κάνοντάς το πιο αξιόπιστο και προσιτό.
- Κερδίζουν το ενδιαφέρον και την προσοχή για περισσότερο χρόνο, αφού συνδυάζουν κείμενο, ήχο, εικόνα και κίνηση, προσφέροντας μια πιο πλούσια και διαδραστική εμπειρία.
- Είναι πιο κατανοητά, αφού βοηθούν τους χρήστες να καταλάβουν γρήγορα και εύκολα περίπλοκες ιδέες ή πληροφορίες.
- Είναι πιο εύκολο να κοινοποιηθούν στα social media, επιτρέποντας την ευρεία διάδοσή τους.
- Μπορούν να βελτιώσουν την προβολή στις μηχανές αναζήτησης, καθώς οι πλατφόρμες όπως το Google τα προτιμούν.
Ενδεικτικά, μπορεί να περιλαμβάνουν: εκπαιδευτικά βίντεο, συνεντεύξεις, οδηγούς προϊόντων, προσωπικές απόψεις για τον κλάδο σου κ.α..
3. Email Content Marketing
Το Email Marketing είναι μια διαχρονικά αποτελεσματική μέθοδος για να μοιραστείς το περιεχόμενό σου. Σου επιτρέπει να επικοινωνήσεις απευθείας με τους εν δυνάμει και υπάρχοντες πελάτες σου.
Τα newsletters αποτελούν μια άριστη πρακτική για τη διατήρηση της επαφής με το κοινό σου, αρκεί να έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους να τα λαμβάνουν και το περιεχόμενο σου να είναι όντως χρήσιμο.
Φρόντισε δηλαδή να ανυπομονούν να λάβουν το επόμενο newsletter σου!
4. Infographic Content Marketing
Τα infographics είναι οπτικές απεικονίσεις που στόχο έχουν να προβάλλουν σύντομα, κατανοητά κι ευχάριστα, μεγάλες ποσότητες δεδομένων, πληροφοριών ή γνώσεων.
Βοηθούν το κοινό σου να κατανοήσει καλύτερα και συνολικά τις πληροφορίες που θέλεις να μεταδώσεις.
Tip: μπορούν επίσης να φέρουν αρκετά natural backlinks στο website σου (αν κάποιος τα χρησιμοποιήσει δίνοντας link προς το website σου, την πηγή δηλαδή).
5. Ηλεκτρονικά βιβλία (eBooks)
Τα eBooks είναι μεγαλύτερα, πιο ουσιαστικά έργα που παρέχουν πληροφορίες, οδηγούς ή έρευνες σε βάθος.
Συχνά προσφέρονται ως δωρεάν downloads ως αντάλλαγμα για τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν περισσότερα δεδομένα για το κοινό τους και να δημιουργήσουν μια λίστα με πιθανούς πελάτες.
Επίσης, τα eBooks μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία και να αναδείξουν την εμπειρογνωμοσύνη μιας επιχείρησης, ενισχύοντας το personal branding, αλλά και τη θέση της στον κλάδο που ανήκει.
6. Webinar Content Marketing
Τα διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) είναι online εκδηλώσεις, που συνήθως αφορούν σε παρουσιάσεις και συζητήσεις γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα.
Είναι μια πολύτιμη μορφή content marketing, καθώς τα webinars επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να διασυνδέονται με το κοινό τους, να απαντούν σε ερωτήσεις και να διαμορφώνουν σχέσεις με τους συμμετέχοντες.
Είναι δηλαδή ίσως η πιο διαδραστική μορφή content marketing.
7. Social Media Content Marketing
Το content marketing στα social media αφορά στη δημιουργία και την κοινοποίηση περιεχομένου σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok κ.λπ. Περιλαμβάνει μια ποικιλία μορφών, όπως κείμενα, εικόνες, carousels και videos.
Είναι κοινώς η “ψυχή” των social media. Χωρίς τακτικό και ποιοτικό περιεχόμενο, απλά δεν υπάρχεις.
8. Podcasts
Τα podcasts είναι με απλά λόγια ηχητικά αρχεία που μπορεί να ακούσει κάποιος online ή να τα κατεβάσει για να τα ακούσει αργότερα.
Το πλεονέκτημα τους είναι ότι μπορείς να τα ακούσεις από οπουδήποτε (στο αυτοκίνητο, περπατώντας, στα Μ.Μ.Μ κ.λπ.), χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να επικεντρωθείς σε μια οθόνη.
Tip: Μην ξεχνάς ότι μια πλήρης στρατηγική content marketing, στοχεύει να μεταδίδει το μήνυμα σου σε οποιοδήποτε μέσο εξυπηρετεί το κοινό σου.
Δημιουργία και Διαχείριση Περιεχομένου
Προκειμένου να δημιουργήσεις περιεχόμενο πρέπει τουλάχιστον να μπορείς να κατανοήσεις ή/και να εφαρμόσεις τα παρακάτω, ανάλογα με το είδος περιεχομένου που θέλεις να δημιουργήσεις:
1. Copywriting
Το copywriting είναι μια τέχνη που εστιάζει στη δημιουργία περιεχομένου που προωθεί και πουλά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε γραπτό λόγο, όσο και σε σενάριο για videos ή διαφημίσεις Google ή Social Media.
Είναι απαραίτητο να γνωρίζεις πώς να γράφεις ελκυστικά και πειστικά κείμενα, ώστε να αυξήσεις την αποτελεσματικότητα του Content Marketing σου σε οποιοδήποτε μέσο.
Δεν αρκεί απλά να παραθέτεις πληροφορίες. Μάθε περισσότερα για το τι είναι το Copywriting και ξεκίνα να το εφαρμόζεις ή συνεργάσου με έναν επαγγελματία Copywriter.
2. Video shooting & Video Editing
Το Video Shooting και το Video Editing είναι δύο στενά συνδεδεμένες διαδικασίες που απαιτούνται για τη δημιουργία ποιοτικού video περιεχομένου.
Θα δώσω έμφαση σε αυτή την ενότητα, αφού θεωρώ ότι το video content είναι το πιο πολύτιμο και -πολλές φορές- χρονοβόρο ή/και ακριβό είδος περιεχομένου.
Video Shooting
Είναι η διαδικασία της καταγραφής ή του γυρίσματος ενός βίντεο, χρησιμοποιώντας κάμερες, φωτισμό και άλλο εξοπλισμό για να καταγράψεις όλες τις σκηνές που θα συμπεριληφθούν στο τελικό βίντεο.
Έστω βασικές γνώσεις βιντεοληψίας, είναι απαραίτητες για να παράγεις υψηλής ποιότητας -ακόμη και σχεδόν επαγγελματικά- βίντεο που θα προσελκύσουν το κοινό σου.
Video Editing
Είναι η διαδικασία της επεξεργασίας και της ένωσης (video editing) των καταγεγραμμένων σκηνών για να δημιουργήσεις το τελικό βίντεο.
Αυτό περιλαμβάνει την κοπή και την αλληλουχία των κλιπς, την προσθήκη εφέ, υπότιτλων, μουσικής, και την ρύθμιση των επιπέδων ήχου και χρωμάτων.
Το video editing είναι σημαντικό για να δώσεις στο βίντεο σου τη σωστή ροή, αισθητική και ατμόσφαιρα που θα κάνει το περιεχόμενό σου ελκυστικό και αποτελεσματικό.
Γιατί να επενδύσεις είτε χρόνο είτε χρήμα στο Video Shooting και το Video Editing
- Ποιοτικό περιεχόμενο: Η δημιουργία υψηλής ποιότητας και επαγγελματικών βίντεο συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας της επιχείρησής σου και κάνει το περιεχόμενό σου πιο ελκυστικό για το κοινό.
- Καλύτερη απήχηση: Τα βίντεο με καλή παραγωγή και επεξεργασία έχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν την προσοχή του κοινού, να γίνουν viral και να αυξήσουν τη δημοτικότητα της επιχείρησής σου.
- Ευελιξία: Η γνώση του video shooting και του video editing σου επιτρέπει να προσαρμόζεσαι γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς και να δημιουργείς νέο περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου.
- Κόστος: Έχοντας τις γνώσεις και τις δεξιότητες για το video shooting και το video editing, μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα, αποφεύγοντας την ανάγκη να προσλάβεις εξωτερικούς επαγγελματίες για τη δημιουργία και την επεξεργασία των βίντεο.
- Προσαρμογή στις τάσεις: Η δημιουργία επικοινωνίας μέσω βίντεο είναι μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις στο content marketing. Η γνώση του video shooting και του video editing σε βοηθά να παραμείνεις ενημερωμένος και να αξιοποιείς τις τάσεις αυτές υπέρ της επιχείρησής σου.
Γνωρίζοντας τελικά πώς να δημιουργείς και να επεξεργάζεσαι βίντεο, μπορείς να κάνεις τη στρατηγική content marketing της επιχείρησής σου πιο επιτυχημένη, αυξάνοντας την προβολή, την αλληλεπίδραση με το κοινό και τελικά την αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισιμότητας του brand σου.
3. Social Media Management
Το Social Media Management αφορά στη διαχείριση της παρουσίας σου σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα που δραστηριοποιείται (ή θα έπρεπε) η επιχείρησή σου.
Δεν φτάνει μόνο να παράξεις περιεχόμενο, αλλά και να το διαμοιραστείς με τον ιδανικό τρόπο σε κάθε social media ανάλογα με την πρόθεση του κοινού όταν το χρησιμοποιεί.
Άλλο περιεχόμενο αναμένω να δω στο Instagram, άλλο στο YouTube και άλλο στο TikTok.
Μπορείς λοιπόν να δίνεις στο -ίδιο- περιεχόμενο σου διαφορετικές διαστάσεις ανάλογα με το κοινωνικό δίκτυο που το κοινοποιείς.
4. Personal Branding
Το personal branding αποτελεί μια καίρια πτυχή του Content Marketing. Είναι απαραίτητο να ξεχωρίσεις μέσα στην άπειρη πληροφορία που υπάρχει στο διαδίκτυο.
Είναι επίσης απαραίτητο να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές σου. Το personal branding είναι ο ιδανικός τρόπος.
Παρακολούθηση και Βελτίωση
Η ανάλυση και η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων του περιεχομένου σου είναι ζωτικής σημασίας.
Τόσο για να αξιολογείς την αποτελεσματικότητά του, όσο και για να το βελτιώνεις διαρκώς.
Δεν θα μπορούσα να καλύψω όλους τους δείκτες αξιολόγησης σε αυτό το άρθρο, αλλά θα σου δώσω μια αρκετά κατατοπιστική συνολική εικόνα:
Δείκτες απόδοσης (KPIs) Content Marketing σε Website
Για να αξιολογείς την αποτελεσματικότητα του content marketing στο website μιας επιχείρησης, πρέπει να παρακολουθείς ενδεικτικά:
- Website Traffic: Το πλήθος των επισκεπτών που φέρνει το περιεχόμενό σου στον ιστότοπό σου.
- Bounce Rate: Το ποσοστό των επισκεπτών που αποχωρούν από τον ιστότοπό σου μετά από μία μόνο σελίδα.
- Time on Page: Το χρονικό διάστημα που περνούν οι επισκέπτες στις σελίδες του περιεχομένου σου.
- Pages per Session: Ο αριθμός των σελίδων που επισκέπτονται οι χρήστες κατά μέσο όρο σε κάθε επίσκεψη.
- Conversion Rate: Το ποσοστό των επισκεπτών που εκπληρώνουν τους στόχους της επιχείρησης, όπως η εγγραφή σε newsletter, η λήψη ενός eBook ή η αγορά προϊόντων.
- Traffic Sources: Η κατανομή της κίνησης του ιστοτόπου ανά πηγή (π.χ., αναζήτηση, κοινωνικά μέσα, απευθείας επισκέψεις, κ.λπ.).
Δείκτες απόδοσης (KPIs) Content Marketing σε Social Media
Για να αξιολογείς την αποτελεσματικότητα του content marketing στα social media μιας επιχείρησης, πρέπει να παρακολουθείς τους παρακάτω δείκτες:
- Follower Growth: Ο αριθμός των νέων ακολούθων που κερδίζεις μέσα από το περιεχόμενό σου.
- Engagement: Ο αριθμός των likes, σχολίων, κοινοποιήσεων και απαντήσεων που λαμβάνει το περιεχόμενό σου.
- Reach: Το πλήθος των χρηστών που βλέπουν το περιεχόμενό σου στα social media.
- Social Media Referral Traffic: Ο αριθμός των επισκεπτών που έρχονται στον ιστότοπό σου απευθείας από τα social media.
- Content Popularity: Τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν την απήχηση του περιεχομένου σου, όπως τα πιο δημοφιλή άρθρα, εικόνες ή βίντεο.
- Click-Through Rate: Το ποσοστό των χρηστών που κάνουν κλικ στους συνδέσμους του περιεχομένου σου στα social media.
- Overall Impact: Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δεικτών για να κατανοήσεις τη συνολική αποτελεσματικότητα του content marketing στα social media και πώς αυτή επηρεάζει την επιχείρησή σου.
Συμπέρασμα για το Content Marketing
Το Content Marketing είναι μια πολυδιάστατο και συνεχώς εξελισσόμενο. Απαιτεί προσοχή, προσαρμοστικότητα και συνεχή εκπαίδευση.
Η επιτυχία της επιχείρησής σου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητά σου:
- να δημιουργείς και να διανέμεις ποιοτικό περιεχόμενο
- να προσελκύεις και να διατηρείς πελάτες
- ενώ παράλληλα παρακολουθείς τις τάσεις της αγοράς.
Μην διστάσεις ούτε στιγμή:
- να επενδύσεις σε καλό copywriting
- να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα social media
- να εξελίξεις το personal branding σου
- και να ενημερώνεσαι για τις τελευταίες εξελίξεις.
Επίσης, θυμήσου να παρακολουθείς και να αξιολογείς την απόδοση του περιεχομένου σου, ώστε να μπορείς να προσαρμόζεσαι και να βελτιώνεσαι διαρκώς.
Συχνές Ερωτήσεις
Τι είναι το Content Marketing;
Το Content Marketing είναι η στρατηγική που επικεντρώνεται στη δημιουργία και διανομή ποιοτικού, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου με στόχο την προσέλκυση και καθοδήγηση του κοινού που στοχεύει μια επιχείρηση. Χωρίς content, πρακτικά δεν υφίσταται το Digital Marketing.
Πόσο σημαντικό είναι το graphic & web design και στο Content Marketing;
Ο καλός και συνεπής σχεδιασμός σε images, carousels, infogrpahics, videos, website κ.λπ. μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην προβολή και ανάδειξη του περιεχομένου σου, να τραβήξει την προσοχή των επισκεπτών και να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, σε οποιοδήποτε κανάλι.
Σε ο,τι αφορά στο website σου, το minimal web design και το responsive design είναι κρίσιμα στοιχεία για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών και της αποτελεσματικότητας του περιεχομένου σου.