Το Digital Marketing και τα είδη του

Τι είναι το Digital Marketing – Πλήρης Οδηγός 2021


Σκοπός του marketing ήταν πάντα η σύνδεση με τους υποψήφιους και υπάρχοντες πελάτες σου στο σωστό μέρος και την κατάλληλη στιγμή. Σήμερα, μέσω του Digital Marketing γίνεται εκεί που το κοινό σου ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο: στο internet. Τι είναι το digital marketing;

Περιεχόμενα

Τι είναι το Digital Marketing ορισμός

Αξίζει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το marketing πρώτα. Θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και θα αντιληφθείς καλύτερα την σπουδαιότητα του Digital Marketing:

Το μάρκετινγκ (marketing), συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Μια εταιρεία μέσω έρευνας αγοράς επιχειρεί να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί .

Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

Ένας υπεύθυνος marketing επιθυμεί να δημιουργήσει μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα της εταιρείας, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού.

Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού.

Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν σε πιστότητα των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.


Wikipedia

Το Digital Marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ), περιλαμβάνει λοιπόν όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ που γίνονται online μέσω διαδικτύου.

Οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται ψηφιακά κανάλια, όπως μηχανές αναζήτησης, social media, e-mails, διαφημίσεις και άλλες ιστοσελίδες προκειμένου να συνδεθούν με τρέχοντες και υποψήφιους πελάτες.

Αυτό που οι περισσότεροι αγνοούν, είναι ότι το Digital Marketing είναι επέκταση του offline -παραδοσιακού- marketing που εφαρμόζεις στην επιχείρηση σου.

Τα είδη του Digital Marketing

Ακολουθεί μια γρήγορη αναφορά στις πιο κοινές τακτικές Digital Marketing αλλά και στα ψηφιακά κανάλια που εμπλέκονται σε κάθε μία από αυτές.

1. Search Engine Marketing (SEO)

Είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σου για “ταξινόμηση” υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Έτσι, αυξάνεται η ποσότητα της δωρεάν επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Λέω δωρεάν γιατί δεν πληρώνεις για να είσαι στην πρώτη σελίδα.

Απλά η Google θεωρεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, το χρησιμότερο για τον επισκέπτη που έκανε την αναζήτηση.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι προσέγγισης του SEO, προκειμένου να δημιουργηθεί κίνηση στην ιστοσελίδα σου:

  • On page SEO
  • Off page SEO
  • Technical SEO

Δες τα αναλυτικά εδώ: Τι είναι το SEO ή ενημερώσου για τις SEO Services που μπορούν να φέρουν την ιστοσελίδα σου στην πρώτη σελίδα της Google.

2. Content Marketing

Ο όρος αυτός δηλώνει τη δημιουργία και την προώθηση περιεχομένου με σκοπό τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας του brand σου (brand awareness), την αύξηση επισκεψιμότητας στο website σου, την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους επισκέπτες και τελικά την μετατροπή τους σε πελάτες (conversions).

Οι βασικοί τύποι περιεχομένου που συνθέτουν το Content Marketing είναι:

Blog Posts (Δημοσιεύσεις ιστολογίου):

Η σύνταξη και η δημοσίευση άρθρων στο blog της επιχείρησης σου, βοηθά να αποδείξεις την επαγγελματική εμπειρία σου και δημιουργεί οργανική επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου – αν συνδυαστεί με SEO (seo content writing).

Αυτό δημιουργεί ιδανικές προϋποθέσεις για να μετατραπούν κάποιοι επισκέπτες της ιστοσελίδας σε πραγματικούς πελάτες.

E-books (ηλεκτρονικά βιβλία):

Τα e-books, βοηθούν στην περαιτέρω εκπαίδευση των επισκεπτών της ιστοσελίδας σου. Μπορείς να ανταλλάξεις ένα e-book με τα στοιχεία επικοινωνίας ενός χρήστη.

Δημιουργώντας οδηγούς (e-books) για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου, αφενός βοηθάς τον επισκέπτη σου κι αφετέρου ανοίγεις έναν διάλογο επικοινωνίας μαζί του, ώστε μέσω της εμπιστοσύνης να τον μετατρέψεις σε πελάτη.

Infographics:

Μερικές φορές, οι αναγνώστες θέλουν να τους δείξεις, όχι να τους πεις… Τα Infographics είναι μια μορφή οπτικού περιεχομένου (σχεδιαγράμματα, σκίτσα, κόμικς κ.α.). Μια εικόνα = 1000 λέξεις.

Videos

Τα videos, είναι ο ιδανικός τρόπος να προωθήσεις τα προϊόντα και το brand σου. Μια ολοκληρωμένη εκστρατεία marketing, δεν μπορεί να μην ενσωματώνει videos. Αν και ανήκει στο content marketing, αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του.

3. Video Marketing

To Video Marketing θα πρέπει να αποτελεί βασικό συστατικό όχι μόνο του content marketing, αλλά της συνολικής Digital Marketing στρατηγικής σου.

Μπορείς να δημιουργήσεις videos με περιεχόμενο όπως:

  • Μαρτυρίες πελατών
  • Παρουσίαση προϊόντων/υπηρεσιών
  • Εκπαιδευτικά videos
  • How to videos
  • Εκδηλώσεις
  • Vlogs κ.α.

με σκοπό να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου αλλά και τις πωλήσεις σου. Το 57% των καταναλωτών παραδέχεται ότι τους δημιουργεί περισσότερη εμπιστοσύνη όταν κάνουν online αγορές.

Μάθε 6 πράγματα που πιθανότατα δεν γνωρίζεις για τη δύναμη του Video Marketing για την προώθηση της επιχείρησης σου.

4. Social Media Marketing

Μέσα από τα Social Media προωθείται η επωνυμία της επιχείρησης και το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σου.

Σκοπός η αύξηση του brand awareness, η αύξηση επισκεψιμότητας στο site σου και η πρόκληση ενδιαφέροντος για την επιχείρησή σου.

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς κάθε πλατφόρμα social media. Εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης σου και τους στόχους που θα θέσεις. Κάποια από τα βασικά social media είναι:

  • Facebook.
  • Twitter.
  • LinkedIn.
  • Instagram.
  • Snapchat.
  • Pinterest.

Δες ενδεικτικά το μερίδιο της αγοράς του καθενός, από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Ιούνιο του 2021:

Μερίδιο αγοράς ανά social media 2021
Statcounter

5. PPC – Online Advertising

Πρόκειται για την πληρωμένη διαφήμιση ανά κλικ (Pay per Click). Πληρώνεις κάποια πλατφόρμα, κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στον σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα σου ή στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

SEM (Search Engine Marketing)

Ένας από τους πιο συνηθισμένους τύπους PPC, είναι οι διαφημίσεις Google. Πληρώνεις για τις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google με βάση τον αριθμό των κλικς που έγιναν στον σύνδεσμο της ιστοσελίδας σου.

Σε αντίθεση δηλαδή με το SEO, πληρώνεις για να είσαι στην πρώτη σελίδα και μάλιστα ακριβά. Μην ξεχνάς ότι το 85% των χρηστών, εμπιστεύεται περισσότερο τα οργανικά αποτελέσματα σε σύγκριση με τις πληρωμένες διαφημίσεις.

Αμειβόμενες διαφημίσεις στο Facebook:

Εδώ, μπορείς να πληρώσεις για να προβάλλεις ένα βίντεο, ένα άρθρο, ένα προϊόν, μια εικόνα ή μια παρουσίαση, την οποία το Facebook θα δημοσιεύσει στα newsfeeds των ανθρώπων που ταιριάζουν με το κοινό της επιχείρησής σου.

Καμπάνιες διαφημίσεων στο Twitter:

Εδώ, μπορείς να πληρώσεις για να τοποθετήσεις μια σειρά από αναρτήσεις ή διακριτικά του προφίλ σου στις ειδήσεις του συγκεκριμένου κοινού, έχοντας πάντα κάποιο στόχο.

Αυτός ο στόχος μπορεί να είναι η επίσκεψη στην ιστοσελίδα σου, περισσότεροι ακόλουθοι στο Twitter, κατέβασμα κάποιας εφαρμογής κ.α.

Sponsored Messages στο LinkedIn:

Στο LinkedIn, πληρώνεις για να μπορείς να στείλεις απευθείας μήνυμα σε συγκεκριμένους χρήστες του LinkedIn με βάση τη βιομηχανία και το υπόβαθρό τους.

Αποκτάς το δικαίωμα να μιλήσεις απευθείας στο σωστό άτομο για αυτό που θέλεις να πουλήσεις. Σε αφορά κυρίως αν πουλάς υπηρεσίες ή προϊόντα προς άλλες επιχειρήσεις (B2B).

6. Affiliate Marketing

Μέσω του affiliate marketing, δίνεις ποσοστά επί των πωλήσεων σε κάποιον, προκειμένου να διαφημίσει και να πουλήσει τα προϊόντα σου.

Μπορεί να το κάνει μέσω του website του, μέσα από βίντεο στο YouTube, μέσα από ένα μήνυμα στο facebook… γενικά από οπουδήποτε μπορεί να δημιουργήσει κάποιο link προς το website σου και να καταλήξει σε πώληση.

Τα πλεονεκτήματα του affiliate marketing είναι ότι:

  • Προτείνει το προϊόν/υπηρεσία σου κάποιος τρίτος (και όχι εσύ) προς ανθρώπους που τον εμπιστεύονται.
  • Πληρώνεις μόνο όταν πραγματοποιηθεί μια πώληση (ποσοστό επί της πώλησης που προκαθορίζεις εσύ) ή κάποιος άλλος στόχος (π.χ. να εγγραφεί κάποιος στο Newsletter σου).

Το καλύτερο -από κάθε άποψη- δίκτυο affiliate marketing στην Ελλάδα που μπορείς να συνεργαστείς είναι η Linkwise. Μάθε περισσότερα εδώ.

Σου αρέσει αυτό το άρθρο;

Μην σταματήσεις να μαθαίνεις νέα πράγματα!
1-2 φορές την εβδομάδα στο e-mail σου! Κάνε εγγραφή!

7. Digital Marketing Automation

Το Digital Marketing Automation, αναφέρεται στο λογισμικό που χρησιμεύει για την αυτοματοποίηση βασικών λειτουργιών digital marketing.

Πολλά τμήματα μάρκετινγκ μπορούν να αυτοματοποιήσουν επαναλαμβανόμενα καθήκοντα που διαφορετικά θα έκαναν χειροκίνητα, όπως:

Email Automation:

Η αυτοματοποίηση αποστολής emails, δεν σου επιτρέπει μόνο να στέλνεις αυτόματα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους συνδρομητές σου (newsletter).

Μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να συρρικνώσεις και να επεκτείνεις τη λίστα επαφών σου, όπως απαιτείται, ώστε τα ενημερωτικά σου e-mails να πηγαίνουν μόνο στους ανθρώπους που θέλουν να τα δουν στα εισερχόμενα τους.

Μπορεί ακόμη και να στέλνει αυτόματα μηνύματα υπενθύμισης σε χρήστες, που ενώ έβαλαν προϊόντα στο καλάθι αγορών τους, δεν ολοκλήρωσαν τη συναλλαγή.

Οι δυνατότητες είναι πραγματικά απεριόριστες.

Προγραμματισμός αναρτήσεων στα Social Media:

Εάν θέλεις να αυξήσεις την παρουσία της επιχείρησης σου σε ένα κοινωνικό δίκτυο, πρέπει να δημοσιεύεις συχνά αναρτήσεις. Οι χειροκίνητες αναρτήσεις είναι αρκετά δεσμευτική και χρονοβόρα διαδικασία.

Τα εργαλεία προγραμματισμού δημοσιεύσεων των Social Media, ωθούν το περιεχόμενό σου στα κανάλια κοινωνικών μέσων για εσένα, ώστε να μπορείς να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο σε αυτό που μετράει περισσότερο. Την δουλειά σου.

Παρακολούθηση και αναφορά καμπάνιας:

Οι καμπάνιες μάρκετινγκ, μπορούν περιλαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, περιεχόμενο, ιστοσελίδες, τηλεφωνικές κλήσεις και άλλα.

Μπορείς να τα ταξινομήσεις όλα αυτά, και να παρακολουθείς την απόδοση της καμπάνιας, με βάση την πρόοδο που έχουν όλα αυτά τα στοιχεία μαζί με την πάροδο του χρόνου.

8. Email Marketing

Το email marketing σου δίνει την ευκαιρία να επικοινωνείς με το κοινό σου, και είναι ένα είδος Digital Marketing που δεν σε συμφέρει να αγνοήσεις.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται συχνά για την προώθηση περιεχομένου, εκπτώσεων κι εκδηλώσεων, καθώς και για την προσέλκυση ατόμων προς τον ιστότοπο της επιχείρησης σου.

Οι τύποι μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μπορείς να στείλεις σε μια εκστρατεία email marketing περιλαμβάνουν:

  • Newsletters.
  • Ηλεκτρονικά μηνύματα καλωσορίσματος πελατών.
  • Ειδικές προσφορές στους πολύ καλούς πελάτες.
  • Συμβουλές ή γνώσεις για την επιμόρφωση των πελατών κ.α.

9. PR Marketing

Ναι, μπορείς να κάνεις Online PR (δημόσιες σχέσεις) για να ανεβάσεις το γόητρο και την αξιοπιστία της επιχείρησης σου online. Δυο βασικοί τρόποι είναι:

Συμμετοχή σε online κριτικές της επιχείρησής σου:

Όταν κάποιος κάνει κριτική στην επιχείρηση σου online (social media, google my business, business directories & listings κ.α.) είτε είναι καλή ή κακή, είναι πολύ σημαντικό να αλληλεπιδράς.

Η ανταπόκριση σε καλές κριτικές μπορεί να είναι κάποια ευχαριστήρια απάντηση.

Ενώ, απαντώντας σε κακές κριτικές, μπορείς να υπερασπιστείς την φήμη της εταιρείας σου και να δώσεις λύσεις σε ενδεχομένως αληθινά παράπονα πελατών.

Οι κακές κριτικές πάντως είναι αυτές που σε κάνουν καλύτερο, και είναι αυτές που κοιτάμε όλοι όταν πρόκεται να αγοράσουμε ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Σχόλια στην ιστοσελίδα ή στο blog της εταιρείας σου:

Παρόμοια με τον τρόπο που θα ανταποκριθείς στις κριτικές, η ανταπόκριση στα άτομα που διαβάζουν το περιεχόμενό σου, είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις παραγωγικούς διαλόγους γύρω από τον κλάδο σου.

Μην παραμελείς να απαντάς σε σχόλια που γίνονται στο blog του website σου σε καμία περίπτωση.

10. Mobile Marketing

Το Mobile Marketing είναι από τα πιο άμεσα είδη Digital Marketing αφού όλοι ανεξαιρέτως έχουμε ένα smartphone στην τσέπη μας.

Υπάρχουν 3 βασικοί τρόποι να το εκμεταλλευτείς για να περάσεις το μήνυμα σου σε υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες.

1. Mobile App Marketing

Το Mobile App Marketing, προϋποθέτει να έχεις μια εφαρμογή για Android & iOS (συσκευές). Αν και δεν είναι απαραίτητο ή ιδανικό για κάθε τύπο επιχείρησης, έχει ένα υπέρτατο πλεονέκτημα.

Σου δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσεις τους χρήστες σου (πελάτες ή μη) σε κάθε επίπεδο του marketing funnel που βρίσκονται:

  • Awareness (επίγνωση του προβλήματος που αντιμετωπίζουν και του brand σου)
  • Consideration (σκέψη – κατανόηση προβλήματος – αναζήτηση προσεγγίσεων ή λύσεων)
  • Conversion (μετατροπή του χρήστη σε πελάτη)
  • Customer Relationship (αρχή της πελατειακής σχέσης)
  • Retention (συντήρηση της σχέσης και της αφοσίωσης)

Στην ουσία, το mobile app marketing, περιλαμβάνει τη συνολική εμπειρία που θα έχουν οι χρήστες με το app σου:

  • Με ποιο τρόπο θα το βρουν;
  • Θα το κατεβάσουν;
  • Θα κάνουν τα απαραίτητα βήματα για να αλληλεπιδρούν με το app;
  • Πώς θα παραμείνουν engaged (αφοσιωμένοι);

2. Push Notifications

Τα Push Notifications είναι μηνύματα που εμφανίζονται σε μια κινητή συσκευή. Μπορείς να τα στείλεις ανά πάσα στιγμή, χωρίς οι χρήστες να περιηγούνται στο app ή στο website σου προκειμένου να τα λάβουν.

Μοιάζουν με μηνύματα κειμένου SMS και ειδοποιήσεις για κινητά, αλλά φτάνουν μόνο σε χρήστες που έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους προκειμένου να τα λαμβάνουν.

Τα Push Notifications είναι ένας εξαιρετικά άμεσος τρόπος επικοινωνίας επειδή:

  • Δεν παγιδεύονται σε φίλτρα spam.
  • Δεν χάνονται στα αδιάβαστα εισερχόμενα.
  • Το Click Through Rate (αναλογία κλικς προς αριθμό εμφανίσεων) είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτή των emails.
  • Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για:
    • Προώθηση προϊόντων ή προσφορών για αύξηση των πωλήσεων.
    • Βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.
    • Μετατροπή άγνωστων χρηστών του app σου σε πελάτες.
    • Αποστολή αποδείξεων συναλλαγών.
    • Καθοδήγηση των χρηστών σε άλλα κανάλια μάρκετινγκ, όπως τα social media της επιχείρησης σου.

3. Άμεσα Μηνύματα (Viber, SMS, WhatsApp messenger κ.α.)

Τα άμεσα μηνύματα σαφώς είναι πολύ πιο αποτελεσματικά για να προωθήσεις το μήνυμα σου, αρκεί να γίνεται με τη συγκατάθεση των χρηστών σου και με μέτρο.

Είναι εξαιρετικά εύκολο να γίνεις ενοχλητικός δημιουργώντας παράλληλα αποστροφή προς το brand σου.

Με κατάλληλο προγραμματισμό και μέτρο, είναι εξαιρετικά δυνατό εργαλείο.

11. Inbound Marketing

Το Inbound Marketing είναι όλες οι ψηφιακές ενέργειες που κάνει μία εταιρεία για να κερδίσει την προσοχή των καταναλωτών και να διατηρήσει την πιστότητα (engagement) και το ενδιαφέρον των πελατών:

  • Blogging
  • Video Marketing
  • Προσωποποιημένα emails (και όχι τα ίδια σε όλους)
  • Newsletters
  • E-books
  • Γενικά οτιδήποτε λύνει απορίες και προβλήματα ή ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών στο κατάλληλο μέσο, την κατάλληλη στιγμή.

Αντίθετα, το outbound marketing, είναι όλες οι απευθείας ενέργειες που κάνουμε και αφορούν στην παραδοσιακή διαφήμιση:

  • Απευθείας τηλεφωνικές κλήσεις
  • Τηλεοπτικές διαφημίσεις
  • Διαφημιστικά flyers
  • Ραδιοφωνικά spots κ.α.

Αν και λειτουργούν συνδυαστικά, το inbound marketing είναι αυτό που δίνει διαχρονική αξία στο brand σου.

Σε γενικές γραμμές, όταν ρωτάς τι είναι το Digital Marketing, η απάντηση μπορεί να συμπυκνωθεί: Είναι ο αρμονικός συνδυασμός όλων των παραπάνω.

12. Influencer Marketing

Το influencer marketing, είναι μια μορφή social media marketing, που περιλαμβάνει συστάσεις και τοποθέτηση προϊόντων από influencers, άτομα δηλαδή ή οργανισμούς, που έχουν αποδεδειγμένο επίπεδο γνώσεων ή κοινωνική επιρροή στον τομέα τους.

Σίγουρα το έχεις ακούσει και σίγουρα το έχεις δει να συμβαίνει. Είναι ένα είδος Digital Marketing που μπορεί να σε βοηθήσει σημαντικά -ανάλογα με το κλάδο που δραστηριοποιείσαι, αρκεί να προσέξεις τα παρακάτω:

  1. Αποφάσισε σε ποιά πλατφόρμα Social Media θα το εφαρμόσεις. Διάλεξε π.χ. το Instagram αν έχεις ήδη ενεργή παρουσία και θέλεις να την ενισχύσεις.
  2. Ξεχώρισε 3-5 influencers που ταιριάζουν με το brand σου και δημιουργούν πολύ καλό περιεχόμενο. Έχει μεγάλη σημασία να απευθύνονται στο ηλιακό κοινό που στοχεύεις.
  3. Όρισε το budget σου. Οι διάσημοι influencers έχουν αρκετά μεγάλο κόστος. Οι micro-influencers (με 1000 έως 10.000 ακόλυθους) είναι πιο προσιτοί οικονομικά. Σημασία έχει το κοινό τους να είναι dedicated. Να τους ακολουθεί δηλαδή και να αλληλεπιδρά μαζί τους.
  4. Αποφάσισε τι μήνυμα θέλεις να περάσεις και τι στόχο έχεις. Θέλεις να ανεβάσεις το brand awareness, να αποκτήσεις περισσότερους ακόλουθους, να αυξήσεις τις πωλήσεις σου κ.λ.π. Θέλεις το ύφος να είναι άμεσο, φιλικό, αστείο, σύντομο κ.λ.π.
  5. Αξιολόγησε και επικοινώνησε με το σωστό τρόπο, με τον σωστό influencer. Έχει συνεργαστεί με παρόμοιες εταιρείες στο παρελθόν; Τα σχόλια και οι ακόλουθοι του είναι αληθινά ή spam; Μπορείς να επικοινωνήσεις απευθείας με έναν micro influencer. Οι πιο γνωστοί influencers, συνήθως έχουν κάποιον manager με τον οποίο θα πρέπει να μιλήσεις.
  6. Μέτρησε τα αποτελέσματα της influencer marketing καμπάνιας σου και συνέχισε ή αναπροσάρμοσε τη στρατηγική σου.

13. Growth Marketing

Το Growth Marketing, βασίζεται στο παραδοσιακό μοντέλο marketing και το απογειώνει με A/B testing, εξαιρετικής ποιότητας blog posts, καμπάνιες email marketing βασισμένες σε data, βελτιστοποίηση SEO, δημιουργικό και πρωτότυπο copywiritng διαφημίσεων και τεχνική ανάλυση κάθε πτυχής της εμπειρίας ενός χρήστη που έρχεται σε επαφή με το brand σου.

Growth marketing vs Digital Marketing

Τα δεδομένα που συγκεντρώνονται από τις παραπάνω κι ακόμη περισσότερες τακτικές, εφαρμόζονται γρήγορα προκειμένου να επιτευχθεί άμεση και σταθερή ανάπτυξη της επιχείρησης σου.

Growth Marketing vs Digital Marketing

Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του Digital Marketing και του Growth Marketing έγκειται στη μεθοδολογία.

Το Digital Marketing είναι ένα σύνολο τακτικών μάρκετινγκ που εφαρμόζονται ψηφιακά, όπως: το SEO, το email marketing, το PPC και όλα γενικώς τα είδη Ψηφιακού Μάρκετινγκ που αναφέρονται στο παρόν άρθρο.

Το Growth Marketing, είναι μια άλλη φιλοσοφία. Έχει άλλη μεθοδολογία, που επικεντρώνεται:

  • στην αξιοποίηση σχεδόν όλων των ειδών Digital Marketing
  • στον ακριβή καθορισμό στόχων
  • στη συνεχή μέτρηση και ανάλυση δεδομένων
  • στις δοκιμές
  • και στους πειραματισμούς,

με σκοπό την άμεση αναπροσαρμογή και την επιλογή της πιο αποδοτικής στρατηγικής.

Το επιδιωκώμενο αποτέλεσμα, είναι η γρηγορότερη και σταθερότερη δυνατή ανάπτυξη μιας επιχείρησης, με την όσο το δυνατόν πιο αποδοτική διαχείριση του budget που διαθέτει.

14. Άλλες λύσεις Digital Marketing

Κάποια παραδείγματα είναι η χρήση QR codes σε φυσικούς χώρους, ιδιωτικά forums για εξυπηρέτηση πελατών με απαντήσεις σε προβλήματα και απορίες,

Από ένα σημείο και μετά, το Digital Marketing είναι και θέμα έμνευσης του marketer με βάση τις ανάγκες τις επιχείρησης σου.

Μέσα από το δικό σου όραμα και στόχους, μπορεί να πάρει άλλη μορφή για να ξεφύγεις από αυτά που κάνουν όλοι οι ανταγωνιστές σου.

Τι κάνει ένας Digital Marketer;

Είναι υπεύθυνος για την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από την εταιρεία σου και την παραγωγή leads (άτομα που έχουν τις προοπτικές να γίνουν πελάτες) μέσα από όλα τα ψηφιακά κανάλια – δωρεάν ή αμειβόμενων.

Αυτά τα κανάλια περιλαμβάνουν τα Social Media, τον ιστότοπο, τις μηχανές αναζήτησης, τα emails, τις διαφημίσεις και το blog της εταιρείας.

Επικεντρώνεται συνήθως σε έναν διαφορετικό βασικό δείκτη απόδοσης (KPI) για κάθε κανάλι, ώστε να μπορεί να μετρήσει σωστά την απόδοση της εταιρείας σε κάθε ένα από αυτά.

Είναι υπεύθυνος για το SEO. Για παράδειγμα, μετράει την κίνηση στο website σου που προέρχεται από επισκέπτες που βρήκαν μια ιστοσελίδα της επιχείρησης μέσω μιας αναζήτησης Google.

Το Digital Marketing διαιρείται σε πολλούς ρόλους πλέον. Στις μικρές εταιρείες, ένας γενικός Digital Marketer μπορεί να κατέχει πολλές από τις τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ που περιγράφονται παραπάνω ταυτόχρονα.

Στις μεγαλύτερες εταιρείες, αυτές οι τακτικές εφαρμόζονται από πολλούς ειδικούς που εστιάζουν κάθε ένα σε ένα ή δύο από τα ψηφιακά κανάλια της επιχείρησης.

Ειδικότητες Digital Marketing

  • SEO Manager (φροντίζει για την υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα Google).
  • Content Marketing Specialist (ειδικός στην δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου).
  • Social Media Manager (διαχειρίζεται τα social media και προγραμματίζει τις δημοσιεύσεις γραπτού και οπτικού περιεχομένου. Συνήθως συνεργάζεται με τον Content Marketing Specialist).
  • Marketing Automation Coordinator (επιλέγει και διαχειρίζεται το software για να κατανοήσει τη συμπεριφορά των πελατών και να μετρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της επιχείρησης).

Στρατηγική Digital Marketing

Δεν υπάρχουν ενέργειες Digital Marketing που δεν φέρνουν αποτελέσματα… Είτε τις κάνεις σπασμοδικά και χωρίς οργάνωση είτε οργανωμένα, πάντα θα έχεις κάποιο αποτέλεσμα.

Το ζήτημα είναι να έχεις το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με το μέγιστο δυνατό ROI (return on investment).

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις χαράζοντας τη στρατηγική Digital Marketing για την επιχείρηση σου, είναι να καθορίσεις 5 βασικά πράγματα:

• Ποιο είναι το κοινό σου;

• Που θα βρεις τους πελάτες σου και τι χρειάζονται από εσένα;

• Σε τι στάδιο βρίσκεται σήμερα η επιχείρηση σου;

• Ποιοι είναι οι στόχοι σου από εδώ και πέρα;

• Πώς θα τους εκπληρώσεις;

Ποιο είναι το κοινό σου;

Το πρώτο βήμα είναι να καθορίσεις σε ποιο κοινό (audience) απευθύνεσαι. Αν δεν το καθορίσεις δεν μπορείς να γνωρίζεις τι χρειάζεται, που θα το βρεις και σε τι “γλώσσα” θα του μιλήσεις.

Αν για παράδειγμα πουλάς βρεφικά είδη, το κοινό σου είναι οι γυναίκες που γέννησαν πρόσφατα ή πρόκειται να γεννήσουν.

Είναι επίσης οι μπαμπάδες ή οι συγγενείς που θέλουν να πάρουν δώρα στο νεογέννητο.

Είναι τα προϊόντα σου αντιαλλεργικά ή εγκεκριμένα για μωρά; Σε μέχρι πόσων μηνών βρέφη απευθύνονται; Τι είδους προϊόντα έχεις (κούνιες, μπιμπερό, πάνες κλπ); Διαθέτεις συσκευασία δώρου; κ.α.

Απαντώντας στα παραπάνω, απαντάς ταυτόχρονα και στα ερωτήματα των εν δυνάμει πελατών σου, δημιουργώντας τις λεγόμενες Buyer Personas σου.

Που θα βρεις τους πελάτες σου;

Αν προσφέρεις υπηρεσίες σε φυσικό χώρο π.χ. γυμναστήριο, οι εν δυνάμει personas σου βρίσκονται +- μέχρι 20χλμ από την έδρα σου.

Αν διαθέτεις eshop και στέλνεις προϊόντα πανελλαδικά, τότε θα πρέπει να κάνεις πιο εντατικές ενέργειες για να προσεγγίσεις τους πελάτες σου.

Σε επίπεδο Digital Marketing θα πρέπει να καθορίσεις που συχνάζουν online και πώς:

  • Social Media
  • Blogs
  • Youtube
  • Από κινητό ή από laptop/PC

…και να υπάρχεις εκεί, είτε με τοποθετημένες διαφημίσεις είτε με τις σωστές απαντήσεις όταν ψάχνουν για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου.

Σε τι στάδιο βρίσκεται σήμερα η επιχείρηση σου;

Με απλά λόγια, είσαι έτοιμος να προχωρήσεις σε εντατικές ενέργειες Digital Marketing;

Μερικά check points είναι:

  1. Έχεις website ή eshop; Αν ναι, είναι σύγχρονο πληρώντας τις ελάχιστες προϋποθέσεις (γρήγορο, με SSL, responsive design κ.α.);
  2. Τι ενέργειες marketing γενικότερα έχεις κάνει μέχρι τώρα (διαφημίσεις, flyers, cold calls, email marketing κ.α.);
  3. Έχεις σωστό sales & after sales service;
  4. Αν έχεις προσωπικό είναι πλήρως ενημερωμένο και καταρτισμένο στις υπηρεσίες/προϊόντα που παρέχεις;
  5. Γνωρίζεις ποιοι είναι οι πραγματικοί ανταγωνιστές σου; Αν ναι, τι κάνεις για να τους ξεπεράσεις μέχρι σήμερα;

Απαντώντας στα παραπάνω κι ακόμη περισσότερα, θα είσαι σε θέση εσύ, το Agency ή ο Digital Marketer σου, να ορίσεις τους στόχους για την Ψηφιακή Εξάπλωση της επιχείρησης σου.

Πώς θα εκπληρώσεις τους στόχους σου;

Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να ορίσεις το budget σου αλλά και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που ενδεχομένως θα χρειαστείς.

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να μπορείς να μετράς τα αποτελέσματα των ενεργειών που κάνεις. Αυτό είναι άλλωστε το μεγάλο πλεονέκτημα του Digital Marketing.

Μέτρηση, εκτίμηση, άμεση αναπροσαρμογή, σύγκριση, επιλογή.

Επιλογή Στρατηγικής

Υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις με ένα σχετικά χαμηλό budget, ανεβάζοντας το σταδιακά.

Μπορείς να μετράς άμεσα τα αποτελέσματα του και να κάνεις τις απαραίτητες μετατροπές για να το βελτιώσεις άμεσα.

Κατά τη γνώμη μου, έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε 2 μεγάλες γενικές στρατηγικές προσεγγίσεις:

  1. Το Multi-Channel Marketing (αφορά στην αξιοποίηση κάποιων από τα είδη Digital Marketing και κατά βάση απαιτεί συγκεκριμένους συνεργάτες ανά είδος).
  2. Το Omni-Channel Marketing (αφορά στην σφαιρική αξιοποίηση όλων σχεδόν των ειδών Digital Marketing, περνώντας στα μονομάτια του Growth Marketing).
Στρατηγική Digital Marketing
Omni-Channel Marketing

Βασική Διαφορά Multi Channel & Omni-Channel Marketing

Και τα δύο έχουν πολλά κανάλια που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για να επικοινωνεί με τους πελάτες της. Ωστόσο, έχουν σημαντικές διαφορές.

Η βασική διαφορά βασίζεται στην ομοιομορφία της παρουσίασης της επιχείρησης σου.

Κάθε χρήστης -εν δυνάμει πελάτης ή πελάτης- έχει διαφορετικούς τρόπους πρόσβασης σε πληροφορίες μέσω διάφορων καναλιών που χρησιμοποιείς για την παρουσίαση και προώθηση της επιχείρησης σου.

Στο Multi-Channel Marketing δεν συνεργάζονται με ενιαίο τρόπο. Αυτό συμβαίνει επειδή κάθε κανάλι παρέχει διαφορετικές υπηρεσίες και λειτουργεί ξεχωριστά από τα υπόλοιπα.

Στο Omni-Channel Marketing το επίκεντρο είναι ο πελάτης και οι ανάγκες του. Παρέχεται πάντα ένα εξατομικευμένο μήνυμα και μια απρόσκοπτη, ενοποιημένη εμπειρία χρήστη.

Αυτό επιτρέπει στον πελάτη να έχει εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες από οποιοδήποτε κανάλι, καθώς όλα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Μαθήματα & Σεμινάρια Digital Marketing

Αν θέλεις να γίνεις επαγγελματίας, να ελέγξεις μόνος σου το Digital Marketing της επιχείρησης σου ή να μπορείς να ελέγξεις αυτούς που το έχεις αναθέσει, μπορείς να παρακολουθήσεις μαθήματα ή/και σεμινάρια Digital Marketing.

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα μαθήματα και τα σεμινάρια! Καλό είναι να την γνωρίζεις πριν αρχίσεις.

Διάβασε το σχετικό μου άρθρο και ανακάλυψε τα 5 πρώτα πλήρη και ΔΩΡΕΑΝ μαθήματα Digital Marketing για να ξεκινήσεις, με πιστοποιητικό-βεβαίωση παρακολούθησης (αν έχει σημασία για εσένα).

Καταλήγοντας

Μην ξεχνάς ότι το Ψηφιακό Μάρκετινγκ είναι η προέκταση της φυσικής σου επιχείρησης. Δεν λειτουργεί ανάποδα.

Δεν χρειάζεται, ούτε θα είναι αποτελεσματικό να αξιοποιήσεις όλα τα είδη Digital Marketing, τουλάχιστον όχι άμεσα.

‘Ενας σύμβουλος marketing θα είναι καταλυτικός για το τι πρέπει να κάνεις. Κατάγραψε και παρουσίασε τους στόχους σου και την τωρινή κατάσταση της επιχείρησης σου όσο πιο αναλυτικά μπορείς, με απόλυτη ειλικρίνεια.

Όλα τα εργαλεία είναι απλώς εργαλεία. Μόνο στα σωστά χέρια φέρνουν αποτελέσματα.

Τι είναι το Digital Marketing – Συχνές ερωτήσεις (FAQs)

Τα 4 πρώτα βήματα στο Digital Marketing

1.Αρχικά πρέπει να έχεις μια ιστοσελίδα. Αν δεν έχεις αναλαμβάνω εγώ την κατασκευή της ιστοσελίδας σου ανάλογα με τις ανάγκες σου σε περιβάλλον WordPress, για να μπορείς να προσθέτεις περιεχόμενο και μόνος σου.

2.Σίγουρα χρειάζεσαι λογαριασμούς σε Social Media για να κοινοποιείς τα άρθρα σου, να αλληλεπιδράς με το κοινό σου και να δημιουργείς διαφημίσεις. Αν δεν έχεις ή δεν ξέρεις πώς να τα διαχειριστείς, δες την υπηρεσία Διαχείριση Social Media.

3.Γράψε το πρώτο σου άρθρο για το blog της επιχείρησης σου. Αν δεν έχεις χρόνο, επωφελήσου από την υπηρεσία: κειμενογραφία για ιστοσελίδες.

4.Άρχισε να συλλέγεις τα emails των επισκεπτών σου με μια πλατφόρμα email marketing ώστε να τους στέλνεις ενημερωτικά Newsletters. Ενημερώσου σχετικά εδώ: Email marketing.

Κόστος Digital Marketing ;

Εάν εστιάζεις σε inbound τεχνικές όπως SEO, Social Media και δημιουργία περιεχομένου για μια προϋπάρχουσα ιστοσελίδα, τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεσαι πολύ μεγάλο budget.

Στην δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου -αν δεν την αναθέσεις σε άλλον-, η μόνη επένδυση που χρειάζεσαι είναι ο χρόνος σου.

Αν κάνεις διαφήμιση το κόστος το καθορίζεις εσύ, ανάλογα με το μέγεθος του κοινού που θέλεις να προσεγγίσεις και την πλατφόρμα που θα επιλέξεις να διαφημιστείς.

Για χαμηλότερο κόστος συνολικά, το πρώτο βήμα είναι να ζητήσεις μια WordPress ιστοσελίδα για να μπορείς να ανεβάζεις περιεχόμενο και μόνος σου.

Το Digital Marketing κάνει για όλες τις επιχειρήσεις;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να λειτουργήσει για οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιοδήποτε κλάδο.

Ανεξάρτητα από το τι πουλάει η επιχείρησή σου και σε ποιον (B2B, B2C, D2C), το ψηφιακό μάρκετινγκ εξακολουθεί να στοχεύει στον εντοπισμό των αναγκών του κοινού σου και στη δημιουργία πολύτιμου ηλεκτρονικού περιεχομένου.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με τον ίδιο τρόπο.

Τι είδη ψηφιακού περιεχομένου πρέπει να δημιουργήσω;

Το είδος του περιεχομένου που δημιουργείς, εξαρτάται από τις ανάγκες του κοινού σου ανάλογα με το στάδιο ετοιμότητας αγοράς που βρίσκεται.

Ανάλογα με το ποιον τύπο πελάτη στοχεύεις και στο κατά πόσο είναι έτοιμος να αγοράσει, υπάρχουν συγκεκριμένα είδη περιεχομένου που πρέπει να έχεις:

Θα γνωρίσει την επιχείρηση σου μέσω:
Blog Posts
Infographics
Videos

Θα σε εμπιστευτεί μέσω:
E-books
Webinars

Θα νιώθει έτοιμος να αγοράσει μέσω:
Case Studies (Παρουσίαση περιπτώσεων που η εταιρεία σου βοήθησε κάποιον πελάτη και πως)
Testimonials (Μαρτυρίες πελατών)

Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα από το ψηφιακό marketing;

Σίγουρα με το Digital Marketing θα δεις αποτελέσματα πιο γρήγορα απ’ ότι στο συμβατικό marketing. Αυτό γιατί είναι πιο εύκολο να το μετρήσεις και να κάνεις άμεσα αλλαγές για να το βελτιώσεις.

Ωστόσο, τελικά εξαρτάται από την κλίμακα και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ που θα ακολουθήσεις.

Αν εστιάζεις στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου στο διαδίκτυο (SEO) για να προσελκύσεις επισκέπτες και να τους μετατρέψεις σε πελάτες, τότε είναι πιθανό να δεις ισχυρά αποτελέσματα μέσα στους πρώτους έξι μήνες.

Εάν κάνεις πληρωμένες διαφημίσεις, τότε τα αποτελέσματα έρχονται ακόμα πιο γρήγορα, σχεδόν άμεσα. Συνιστούμε να εστιάσεις στο SEO και στα Social Media για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη επιτυχία.


Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!


Σχετικά με Ηλίας Αποστόλου

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>

Οι περισσότεροι διαβάζουν επίσης:

2 σκέψεις στο “Τι είναι το Digital Marketing – Πλήρης Οδηγός 2021”

  1. Ενδιαφέρον και με απλή γλώσσα γραμμένο άρθρο. Πόσο σημαντικό είναι να χρησιμοποιώ όλα τα είδη digital marketing?

    Απάντηση
    • Ευχαριστώ για το σχόλιο Δημήτρη. Πολύ καλή ερώτηση… Είναι σχεδόν αδύνατον να χρησιμοποιείς όλα τα είδη digital marketing, σίγουρα όχι το ίδιο αποτελεσματικά. Εξαρτάται από τον τύπο επιχείρησης και τις δυνατότητες της (κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό). Για αρχή, αφιερώσου στα είδη που μπορείς να ελέγξεις και να διαχειριστείς όσο το δυνατόν πληρέστερα, τόσο από άποψη χρόνου όσο και τυχόν απαραίτητου budget.

      Απάντηση

Σχολιάστε