Τι είναι το Digital Marketing
|

Τι είναι το Digital Marketing

Σκοπός του marketing ήταν πάντα η σύνδεση με το κοινό σου στο σωστό μέρος και την κατάλληλη στιγμή. Σήμερα, μέσω του Digital Marketing γίνεται εκεί που το κοινό σου ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο: στο internet. Τι είναι το digital marketing;

Περιεχόμενα

Τι είναι το Digital Marketing ορισμός

Αξίζει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το marketing πρώτα. Θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και θα αντιληφθείς καλύτερα την σπουδαιότητα του Digital Marketing:

Το μάρκετινγκ (marketing), συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών.

Μια εταιρεία μέσω έρευνας αγοράς επιχειρεί να αντιστοιχίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει με τον πελάτη-στόχο που τα χρειάζεται ή τα επιθυμεί .

Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, είναι οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις.

Ένας υπεύθυνος marketing επιθυμεί να δημιουργήσει μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα της εταιρείας, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού.

Μέσα από την υψηλότερη αυτή αξία επιτυγχάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή η υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού.

Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους οδηγούν σε πιστότητα των πελατών και τελικά σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης.


Wikipedia

Το Digital Marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ) περιλαμβάνει λοιπόν όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ που γίνονται online μέσω διαδικτύου.

Οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται ψηφιακά κανάλια, όπως μηχανές αναζήτησης, social media, e-mails, διαφημίσεις και άλλες ιστοσελίδες προκειμένου να συνδεθούν με τρέχοντες και υποψήφιους πελάτες.

Τα είδη του Digital Marketing – Τι είναι το Digital Marketing

Ακολουθεί μια γρήγορη αναφορά στις πιο κοινές τακτικές Digital Marketing αλλά και στα ψηφιακά κανάλια που εμπλέκονται σε κάθε μία από αυτές.

1. SEO (Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης)

Είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σου για “ταξινόμηση” υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Έτσι αυξάνεται η ποσότητα της δωρεάν επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Λέω δωρεάν γιατί δεν πληρώνεις για να είσαι στην πρώτη σελίδα. Απλά η Google θεωρεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, το χρησιμότερο για τον επισκέπτη που έκανε την αναζήτηση.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι προσέγγισης του SEO, προκειμένου να δημιουργηθεί κίνηση στην ιστοσελίδα σου:

  • On page SEO
  • Off page SEO
  • Technical SEO

Δες τα αναλυτικά εδώ: Τι είναι το SEO – Πληροφορίες & κόστος

2. Content Marketing

Ο όρος αυτός δηλώνει τη δημιουργία και την προώθηση περιεχομένου με σκοπό τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας του brand σου, την αύξηση της επισκεψιμότητας, την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους επισκέπτες και τελικά την μετατροπή τους σε πελάτες.

Οι βασικοί τύποι περιεχομένου που συνθέτουν το Content Marketing είναι:

Blog Posts (Δημοσιεύσεις ιστολογίου):

Η σύνταξη και η δημοσίευση άρθρων στο blog της εταιρείας σου, βοηθά να αποδείξεις την επαγγελματική εμπειρία σου και δημιουργεί οργανική επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου.

Αυτό δημιουργεί ιδανικές προϋποθέσεις για να μετατραπούν κάποιοι επισκέπτες της ιστοσελίδας σε πραγματικούς πελάτες.

E-books (ηλεκτρονικά βιβλία):

Τα e-books βοηθούν στην περαιτέρω εκπαίδευση των επισκεπτών της ιστοσελίδας σου. Μπορείς να ανταλλάξεις ένα e-book με τα στοιχεία επικοινωνίας ενός αναγνώστη.

Δημιουργώντας οδηγούς (e-books) για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου, αφενός βοηθάς τον επισκέπτη σου κι αφετέρου ανοίγεις έναν διάλογο επικοινωνίας μαζί του ώστε μέσω της εμπιστοσύνης να τον μετατρέψεις σε πελάτη..

Infographics:

Μερικές φορές, οι αναγνώστες θέλουν να τους δείξεις, όχι να τους πείς… Τα Infographics είναι μια μορφή οπτικού περιεχομένου (σχεδιαγράμματα, σκίτσα, κόμικς κ.α.). Μια εικόνα = 1000 λέξεις.

3. Social Media

Μέσα από τα Social Media προωθείται η επωνυμία της επιχείρησης σου και το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σου.

Σκοπός η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας, η αύξηση επισκεψιμότητας και η πρόκληση ενδιαφέροντος για την επιχείρησή σας.

Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς κάθε είδος social media. Εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης σου και τους στόχους που θα θέσεις. Κάποια από τα βασικά social media είναι:

  • Facebook.
  • Twitter.
  • LinkedIn.
  • Instagram.
  • Snapchat.
  • Pinterest.

Δες ενδεικτικά το μερίδιο της αγοράς του καθενός από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Απρίλιο του 2019:

Τι είναι το digital marketing

Δεν ξέρω πόσο νόημα έχει να να επενδύεις σε κανάλια εκτός του facebook.

4. Pay Per Click (PPC)

Πρόκειται για την πληρωμένη διαφήμιση ανά κλικ. Πληρώνεις κάποιον φορέα κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στον σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα σου.

Ένας από τους πιο συνηθισμένους τύπους PPC είναι οι διαφημίσεις Google. Πληρώνεις για τις κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google με βάση τον αριθμό των κλικ που έγιναν στον σύνδεσμο της ιστοσελίδας σου.

Άλλα κανάλια που χρησιμοποιούν PPC είναι:

Αμειβόμενες διαφημίσεις στο Facebook:

Εδώ, οι χρήστες μπορούν να πληρώσουν για να προσαρμόσουν ένα βίντεο, μια εικόνα ή μια παρουσίαση, την οποία το Facebook θα δημοσιεύσει στα newsfeeds των ανθρώπων που ταιριάζουν με το κοινό της επιχείρησής σου.

Καμπάνιες διαφημίσεων στο Twitter:

Εδώ, μπορείς να πληρώσεις για να τοποθετήσεις μια σειρά από αναρτήσεις ή διακριτικά προφίλ στις ειδήσεις του συγκεκριμένου κοινού, έχοντας πάντα κάποιο στόχο.

Αυτός ο στόχος μπορεί να είναι η επίσκεψη στην ιστοσελίδα σου, περισσότεροι ακόλουθοι στο Twitter, κατέβασμα κάποιας εφαρμογής κ.α. :

Sponsored Messages στο LinkedIn:

Στο LinkedIn πληρώνεις για να μπορείς να στείλεις απευθείας μήνυμα σε συγκεκριμένους χρήστες του LinkedIn με βάση τη βιομηχανία και το υπόβαθρό τους.

Αποκτάς το δικαίωμα να μιλήσεις απευθείας στο σωστό άτομο για αυτό που θέλεις να πουλήσεις. Σε αφορά κυρίως αν πουλάς υπηρεσίες ή προϊόντα προς άλλες επιχειρήσεις.

5. Affiliate Marketing

Μέσω του affiliate marketing, δίνεις ποσοστά επί των πωλήσεων σε κάποιον προκειμένου να διαφημίσει και να πουλήσει τα προϊόντα σου.

Μπορεί να το κάνει μέσω του website του, μέσα από βίντεο στο YouTube, μέσα από ένα μήνυμα στο facebook… γενικά από οπουδήποτε μπορεί να δημιουργήσει κάποιο link προς το website σου και να καταλήξει σε πώληση.

Τα πλεονεκτήματα του affiliate marketing είναι ότι:

  • Προτείνει το προϊόν/υπηρεσία σου κάποιος τρίτος προς ανθρώπους που τον εμπιστεύονται
  • Πληρώνεις μόνο όταν πραγματοποιηθεί μια πώληση (ποσοστό επί της πώλησης που προκαθορίζεις εσύ) ή κάποιος άλλος στόχος (π.χ. να εγγραφεί κάποιος στο Newsletter σου).

Το καλύτερο -από κάθε άποψη- δίκτυο affiliate marketing στην Ελλάδα που μπορείς να συνεργαστείς είναι η Linkwise. Μάθε περισσότερα εδώ.

Σου αρέσει αυτό το άρθρο;

Μην σταματήσεις να μαθαίνεις νέα πράγματα!
1-2 φορές την εβδομάδα στο e-mail σου! Κάνε εγγραφή!


6. Marketing Automation

Το αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ αναφέρεται στο λογισμικό που χρησιμεύει για την αυτοματοποίηση βασικών λειτουργιών μάρκετινγκ.

Πολλά τμήματα μάρκετινγκ μπορούν να αυτοματοποιήσουν επαναλαμβανόμενα καθήκοντα που διαφορετικά θα έκαναν χειροκίνητα, όπως:

Ενημερωτικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

Η αυτοματοποίηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν σου επιτρέπει μόνο να στέλνεις αυτόματα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους συνδρομητές σου.

Μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να συρρικνώσεις και να επεκτείνεις τη λίστα επαφών σας, όπως απαιτείται, ώστε τα ενημερωτικά σου e-mails να πηγαίνουν μόνο στους ανθρώπους που θέλουν να τα δουν στα εισερχόμενα τους.

Προγραμματισμός αναρτήσεων στα Social Media:

Εάν θέλεις να αυξήσεις την παρουσία της επιχείρησης σου σε ένα κοινωνικό δίκτυο, πρέπει να δημοσιεύεις συχνά αναρτήσεις. Οι χειροκίνητες αναρτήσεις είναι αρκετά δεσμευτική διαδικασία.

Τα εργαλεία προγραμματισμού δημοσιεύσεων των Social Media, ωθούν το περιεχόμενό σου στα κανάλια κοινωνικών μέσων για εσένα, ώστε να μπορείς να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο σε αυτό που μετράει περισσότερο. Την δουλειά σου.

Παρακολούθηση και αναφορά καμπάνιας:

Οι καμπάνιες μάρκετινγκ μπορούν περιλαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, περιεχόμενο, ιστοσελίδες, τηλεφωνικές κλήσεις και άλλα.

Μπορείς να τα ταξινομήσεις όλα αυτά, και να παρακολουθείς την απόδοση της καμπάνιας, με βάση την πρόοδο που έχουν όλα αυτά τα στοιχεία με την πάροδο του χρόνου.

7. Email Marketing

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν email marketing ως τρόπο επικοινωνίας με το κοινό τους.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται συχνά για την προώθηση περιεχομένου, εκπτώσεων κι εκδηλώσεων, καθώς και για την προσέλκυση ατόμων προς τον ιστότοπο της επιχείρησης σου.

Οι τύποι μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μπορείς να στείλεις σε μια εκστρατεία email marketing περιλαμβάνουν:

  • Newsletters.
  • Ηλεκτρονικά μηνύματα καλωσορίσματος πελατών.
  • Ειδικές προσφορές στους πολύ καλούς πελάτες.
  • Συμβουλές ή γνώσεις για την επιμόρφωση των πελατών.

8. Online PR (Public Relationships – Δημόσιες Σχέσεις)

Ναι, μπορείς να κάνεις δημόσιες σχέσεις για να ανεβάσεις το γόητρο και την αξιοπιστία της επιχείρησης σου online. Δυο βασικοί τρόποι είναι:

Συμμετοχή σε online κριτικές της επιχείρησής σου:

Όταν κάποιος κάνει κριτική στην επιχείρηση σου online, είτε είναι καλή ή κακή, είναι πολύ σημαντικό να αλληλεπιδράς.

Η ανταπόκριση σε καλές κριτικές μπορεί να είναι κάποια ευχαριστήρια απάντηση.

Ενώ απαντώντας σε κακές κριτικές, μπορείς να υπερασπιστείς την φήμη της εταιρείας σου και να δώσεις λύσεις σε ενδεχομένως αληθινά παράπονα πελατών. Οι κακές κριτικές πάντως είναι αυτές που σε κάνουν καλύτερο.

Σχόλια στην ιστοσελίδα ή στο blog της εταιρείας σου:

Παρόμοια με τον τρόπο που θα ανταποκριθείς στις κριτικές, η ανταπόκριση στα άτομα που διαβάζουν το περιεχόμενό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις παραγωγικούς διαλόγους γύρω από τον κλάδο σου.

9. Inbound Marketing

Το Inbound Marketing είναι όλες οι ψηφιακές ενέργειες που κάνει μία εταιρεία για να κερδίσει την προσοχή των καταναλωτών και να διατηρήσει το ενδιαφέρον των πελατών:

  • Blogging
  • Video Marketing
  • Προσωποποιημένα emails
  • Newsletters
  • E-books
  • Γενικά οτιδήποτε λύνει απορίες και προβλήματα ή ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών στο κατάλληλο μέσο, την κατάλληλη στιγμή.

Αντίθετα, το outbound marketing, είναι όλες οι απευθείας ενέργειες που κάνουμε που αφορούν στην παραδοσιακή διαφήμιση:

  • Απευθείας τηλεφωνικές κλήσεις
  • Τηλεοπτικές διαφημίσεις
  • Διαφημιστικά flyers
  • Ραδιοφωνικά spots κ.α.

Αν και λειτουργούν συνδυαστικά, το inbound marketing είναι αυτό που δίνει διαχρονική αξία στο brand σου.

Σε γενικές γραμμές, όταν ρωτάς τι είναι το Digital Marketing, η απάντηση μπορεί να συμπυκνωθεί: Είναι ο αρμονικός συνδυασμός όλων των παραπάνω.

Τι κάνει ένας Digital Marketer;

Είναι υπεύθυνος για την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από την εταιρεία σου και την παραγωγή leads (άτομα που έχουν τις προοπτικές να γίνουν πελάτες) μέσα από όλα τα ψηφιακά κανάλια – δωρεάν ή αμειβόμενων.

Αυτά τα κανάλια περιλαμβάνουν τα Social Media, τον ιστότοπο, τις μηχανές αναζήτησης, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τις διαφημίσεις και το blog της εταιρείας.

Επικεντρώνεται συνήθως σε έναν διαφορετικό βασικό δείκτη απόδοσης (KPI) για κάθε κανάλι, ώστε να μπορεί να μετρήσει σωστά την απόδοση της εταιρείας σε κάθε ένα από αυτά.

Είναι υπεύθυνος για το SEO. Για παράδειγμα, μετράει την κίνηση στο website σου που προέρχεται από επισκέπτες που βρήκαν μια ιστοσελίδα της επιχείρησης μέσω μιας αναζήτησης Google.

Το Digital Marketing διαιρείται σε πολλούς ρόλους πλέον. Στις μικρές εταιρείες, ένας γενικός Digital Marketer μπορεί να κατέχει πολλές από τις τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ που περιγράφονται παραπάνω ταυτόχρονα.

Στις μεγαλύτερες εταιρείες, αυτές οι τακτικές έχουν πολλούς ειδικούς που εστιάζουν κάθε ένα σε ένα ή δύο από τα ψηφιακά κανάλια της επιχείρησης.

  • SEO Manager (φροντίζει για την υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα Google)
  • Content Marketing Specialist (ειδικός στην δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου)
  • Social Media Manager (διαχειρίζεται τα social media και προγρμματίζει τις δημοσιεύσεις γραπτού και οπτικού περιεχομένου. Συνήθως συνεργάζεται με τον Content Marketing Specialist)
  • Marketing Automation Coordinator (επιλέγει και διαχειρίζεται το software για να κατανοήσει τη συμπεριφορά των πελατών και να μετρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης της επιχείρησης)

Τι είναι το Digital Marketing – Συχνές ερωτήσεις (FAQs)

Το Digital Marketing κάνει για όλες τις επιχειρήσεις;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να λειτουργήσει για οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιαδήποτε βιομηχανία.

Ανεξάρτητα από το τι πουλάει η επιχείρησή σου και σε ποιον (B2B, B2C), το ψηφιακό μάρκετινγκ εξακολουθεί να στοχεύει στον εντοπισμό των αναγκών του κοινού σου και στη δημιουργία πολύτιμου ηλεκτρονικού περιεχομένου.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με τον ίδιο τρόπο.

Τι είδη ψηφιακού περιεχομένου πρέπει να δημιουργήσω;

Το είδος του περιεχομένου που δημιουργείς εξαρτάται από τις ανάγκες του κοινού σου ανάλογα με το στάδιο ετοιμότητας αγοράς που βρίσκεται.
Ανάλογα με το ποιον τύπο πελάτη στοχεύεις και στο κατά πόσο είναι έτοιμος να αγοράσει, υπάρχουν συγκεκριμένα είδη περιεχομένου που πρέπει να έχεις:

Θα γνωρίσει την επιχείρηση σου μέσω:
Blog Posts
Infographics
Videos

Θα σε εμπιστευτεί μέσω:
E-books
Webinars

Θα νιώθει έτοιμος να αγοράσει μέσω:
Case Studies (Παρουσίαση περιπτώσεων που η εταιρεία σου βοήθησε κάποιον πελάτη και πως)
Testimonials (Μαρτυρίες πελατών)

Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα από το ψηφιακό marketing;

Σίγουρα με το Digital Marketing θα δεις αποτελέσματα πιο γρήγορα απ’ ότι στο συμβατικό marketing. Αυτό γιατί είναι πιο εύκολο να το μετρήσεις και να κάνεις άμεσα αλλαγές για να το βελτιώσεις.

Ωστόσο, τελικά εξαρτάται από την κλίμακα και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ που θα ακολουθήσεις.

Αν εστιάζεις στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου στο διαδίκτυο (SEO) για να προσελκύσεις επισκέπτες και να τους μετατρέψεις σε πελάτες, τότε είναι πιθανό να δεις ισχυρά αποτελέσματα μέσα στους πρώτους έξι μήνες.

Εάν κάνεις πληρωμένες διαφημίσεις, τότε τα αποτελέσματα έρχονται ακόμα πιο γρήγορα, σχεδόν άμεσα. Συνιστούμε να εστιάσεις στο SEO και στα Social Media για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη επιτυχία.

Κόστος Digital Marketing ;

Εάν εστιάζεις σε inbound τεχνικές όπως SEO, Social Media και δημιουργία περιεχομένου για μια προϋπάρχουσα ιστοσελίδα, τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεσαι πολύ μεγάλο budget.

Στην δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου -αν δεν την αναθέσεις σε άλλον-, η μόνη επένδυση που χρειάζεσαι είναι ο χρόνος σου.

Αν κάνεις διαφήμιση το κόστος το καθορίζεις εσύ, ανάλογα με το μέγεθος του κοινού που θέλεις να προσεγγίσεις και την πλατφόρμα που θα επιλέξεις να διαφημιστείς.

Για χαμηλότερο κόστος συνολικά, το πρώτο βήμα είναι να ζητήσεις μια WordPress ιστοσελίδα για να μπορείς να ανεβάζεις περιεχόμενο και μόνος σου.

Τα 4 πρώτα βήματα στο Digital Marketing

1.Αρχικά πρέπει να έχεις μια ιστοσελίδα. Αν δεν έχεις αναλαμβάνουμε εμείς την κατασκευή της ιστοσελίδας σου ανάλογα με τις ανάγκες σου σε περιβάλλον WordPress, για να μπορείς να προσθέτεις περιεχόμενο και μόνος σου.

2.Σίγουρα χρειάζεσαι λογαριασμούς σε Social Media (σίγουρα στο facebook) για να κοινοποιείς τα άρθρα σου, να αλληλεπιδράς με το κοινό σου και να δημιουργείς διαφημίσεις. Αν δεν έχεις ή δεν ξέρεις πως να τα διαχειριστείς δες την υπηρεσία μας Διαχείριση Social Media.

3.Γράψε το πρώτο σου άρθρο για το blog της επιχείρησης σου. Αν δεν έχεις χρόνο, επωφελήσου από την υπηρεσία μας Copywriting.

4.Άρχισε να συλλέγεις τα emails των επισκεπτών σου με μια πλατφόρμα email marketing ώστε να τους στέλνεις ενημερωτικά Newsletters. Ενημερώσου σχετικά εδώ: Email marketing.


Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!


Οι περισσότεροι είδαν επίσης:

Σχετικά με Ηλίας Αποστόλου

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους.

Σχολιάστε

Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή...Για ο,τι χρειάζεσαι επικοινώνησε μαζί μας!