Τι είναι το SEO;

SEO τι είναι

Είναι πολύ μεγάλη η συζήτηση για το τι είναι το SEO. Το σίγουρο πάντως είναι ότι αποτελεί ίσως το νούμερο ένα παράγοντα επιτυχίας του website σου, τόσο από άποψη αναγνωρισιμότητας της εταιρείας σου, όσο κι από άποψη πωλήσεων.

Περιεχόμενα

Τι είναι το SEO – Ορισμός

Το SEO (Search Engines Optimization) σημαίνει Bελτιστοποίηση Mηχανών Αναζήτησης.

Είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης-επεξεργασίας της ιστοσελίδας σου, ώστε να φτάσει σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google ή άλλων μηχανών αναζήτησης.

Το SEO, επικεντρώνεται στη βελτίωση της κατάταξης του website σου και του περιεχομένου του στα οργανικά – μη αμειβόμενα – αποτελέσματα αναζήτησης. Δεν πληρώνεις δηλαδή για να βγαίνεις στην πρώτη σελίδα της Google, στις πρώτες θέσεις.

Αν έχεις ένα website και θέλεις να αποκτήσει περισσότερη επισκεψιμότητα, θα πρέπει το SEO να είναι βασικό κομμάτι της συνολικής marketing στρατηγικής σου.

Πώς δουλεύει το SEO

Η βασική μηχανή αναζήτησης στην Ελλάδα είναι το Google. Δεν έχει νόημα να αφιερώσεις χρόνο σε άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing ή το Yahoo αν απευθύνεσαι σε ελληνικό κοινό. Ενδεικτικά:

Μερίδιο αγοράς μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα

Μερίδιο αγοράς μηχανών αναζήτησης Ελλάδα
Ιούνιος 2020 – Μάιος 2021 από Statcounter

Προφανώς δεν υπάρχουν 1000 υπάλληλοι στην Google να διαλέγουν τι αποτελέσματα να δεις σε κάθε αναζήτηση…

Η κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης καθορίζεται από τον αλγόριθμο της Google.

Αν και ο αλγόριθμος παραμένει μυστικός και ανανεώνεται ανά χρονικά διαστήματα, η εμπειρία μου στο SEO με έχει οδηγήσει σε κάποιους σταθερούς παράγοντες που το επηρεάζουν.

Κατά την άποψή μου, οι παράγοντες του αλγόριθμου της Google μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες:

1. On-page SEO

Η κατάταξη του website σου καθορίζεται εν μέρει από παράγοντες μέσα από τις σελίδες σου. Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν τεχνικές πτυχές όπως:

  • η ποιότητα του κώδικα
  • η ταχύτητα της ιστοσελίδας σου (συμπίεση εικόνων, βελτιστοποίηση CSS κ.α.)
  • η εμπειρία χρήστη ή αλλιώς UX (user experience). Καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το UI (user interface).
  • (συνηθίζεται τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας να αποτελούν μια τρίτη κατηγορία μόνα τους: το Technical SEO)

και πτυχές που σχετίζονται με το περιεχόμενο όπως:

  • η δομή της ιστοσελίδας σου
  • η ποιότητα των κειμένων σου (SEO content writing)

Αυτοί είναι όλοι οι κρίσιμοι On-Page παράγοντες. Μπορείς να δεις πιο αναλυτικά τους TOP-10 on-page παράγοντες στο Instagram post μου παρακάτω:

2. Off-page SEO

Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν:

  • links από άλλες ιστοσελίδες (nofollow & dofollow backlinks)
  • links από και προς Social Media (λογαριασμοί και κοινοποιήσεις)
  • άλλες δραστηριότητες μάρκετινγκ έξω από την ιστοσελίδα σου (πχ Video στο YouTube, e-mail marketing, influencer marketing κ.α.)

Αυτοί οι παράγοντες off-page SEO είναι ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι του SEO και χρειάζεται χρόνο κι εντατικές προσπάθειες.

Ο σημαντικότερος από αυτούς τους παράγοντες είναι ο αριθμός και η ποιότητα των links που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σου, τα λεγόμενα backlinks.

Όσο περισσότερες ποιοτικές και σχετικές ιστοσελίδες συνδέονται με την δική σου, τόσο υψηλότερη θα είναι η θέση σου στο Google.

Ένας άλλος πολύ σημαντικός off-page παράγοντας SEO, είναι ο ανταγωνισμός σου. Η ανταγωνιστικότητα της αγοράς που ανήκεις, επηρεάζει σημαντικά τις πιθανότητες κατάταξης κι απαιτεί πιο έντονες ενέργειες.

Τι είναι το SEO – Ολιστική Στρατηγική

Εδώ, στο weboo.gr πιστεύω στο ολιστικό SEO. Αυτό σημαίνει ότι κύριος στόχος μας πρέπει να είναι η δημιουργία και διατήρηση του καλύτερου δυνατού website.

Δεν μπορείς να ξεγελάσεις τη Google. Μπορείς όμως να έχεις μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη στρατηγική. Η κατάταξη θα έρθει αυτόματα αν η ιστοσελίδα σου είναι εξαιρετικά υψηλής ποιότητας.

Σκοπός της Google είναι να εμφανίζει το πιο χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο για τον χρήστη σε κάθε αναζήτηση. Αν αυτό έχεις ως προτεραιότητα δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα.

Έτσι, εάν η ιστοσελίδα σου ή κάποιο άρθρο στην ιστοσελίδα σου είναι από τα καλύτερα στην αγορά που δραστηριοποιείσαι, η Google θέλει να του δώσει υψηλή θέση στα αποτελέσματα.

Η διαχρονική κατάταξη της Google απαιτεί μια εκτεταμένη στρατηγική SEO που εστιάζει σε κάθε πτυχή του website και της συνολικής digital marketing στρατηγικής σου.

Για να πετύχεις και να διατηρήσεις την κατάταξη στην Google, θα πρέπει να αναπτύξεις – αυτό που αποκαλούμε – μια ολιστική προσέγγιση SEO.

SEO τι είναι – Συμπέρασμα

Το SEO είναι η πρακτική της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων, ώστε να φτάσουν σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google ή άλλων μηχανών αναζήτησης.

Πιστεύω ότι το ολιστικό SEO, είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

Μην χρησιμοποιείς black-hat SEO (παράτυπες τεχνικές κατάταξης), διότι τελικά, θα έχει αρνητικές συνέπειες στην κατάταξή σου.

Αντ ‘αυτού, ακολούθησε βιώσιμο SEO, έχοντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία των επισκεπτών σου ως προτεραιότητα, και θα επωφεληθείς μακροπρόθεσμα.

SEO Κόστος

Καταλαβαίνω, ότι δεν είναι εύκολο να κατανοήσεις ακριβώς τι είναι το SEO. Ελπίζω μόνο να εκτιμήσεις τη σημαντικότητα του.

Το κόστος του SEO επί της ουσίας καθορίζεται από τον ανταγωνισμό σου. Όσο πιο μεγάλος ο ανταγωνισμός, τόσο πιο πολλές και απαιτητικές οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να τον ξεπεράσεις.

Πριν από κάθε κοστολόγηση, είναι απαραίτητο να προηγείται έρευνα ανταγωνισμού. Μόνο έτσι θα ξέρουμε το εύρος και την συχνότητα των ενεργειών που πρέπει να γίνουν.

Εξαρτάται σε γενικές γραμμές από τους εξής παράγοντες:

  • το είδος του SEO που πρέπει να εφαρμοστεί (on-page, off-page ή ολιστικό)
  • την συχνότητα εφαρμογής του (ο ανταγωνισμός -αν είναι ενεργός- θα επιδιώξει να ανέβει ξανά στην κατάταξη οπότε θα εφαρμόζει ανάλογο SEO κάθε 2-3 μήνες. Κοινώς δεν σταματάει ποτέ)
  • τον ανταγωνισμό της αγοράς και της περιοχής που δραστηριοποιείσαι

Δες αναλυτικά τις SEO υπηρεσίες που μπορoύν να κατατάξουν την ιστοσελίδα σου, στην πρώτη σελίδα της Google.

Σε κάθε κατασκευή ιστοσελίδας στο weboo.gr προσφέρω ΔΩΡΕΑΝ το βασικό SEO. Ξέρεις δηλαδή ότι σίγουρα θα είναι SEO Friendly, φιλικό δηλαδή προς τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει:

  • Σωστή δομή ιστοσελίδας
  • Βελτιστοποίηση των κειμένων σου
  • Καθαρός κώδικας ιστοσελίδας (ταχύτητα)
  • Διασύνδεση με Social Media
  • Καταχώριση της ιστοσελίδας στους καταλόγους της Google

Συχνές ερωτήσεις:

SEO τι είναι

Είναι η πρακτική βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ώστε να βγαίνει στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσεις για διαφήμιση.

Πόσο κοστίζει το SEO

Εξαρτάται κυρίως από τον ανταγωνισμό της αγοράς που δραστηριοποιείσαι και από την περιοχή που εδρεύει η επιχείρηση σου. Όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός, τόσο πιο πολλές και απαιτητικές ενέργειες απαιτούνται για να τον ξεπεράσεις. Ξεκινάει από 250€/ανά μήνα, και μπορεί να φτάσει έως και αρκετές εκατοντάδες ευρώ.

Διαφορά SEO και SEM

Το SEO είναι υποσύνολο του SEM (Search Engine Marketing). Αν και το SEM περιλαμβάνει το SEO, σχετίζεται περισσότερο με την διαφήμιση στη Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης.

Η ιστοσελίδα σου εμφανίζεται σε περίοπτη θέση για συγκεκριμένους όρους αναζήτησης και στοχευμένο κοινό.

Πληρώνεις κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση. Σκοπός του SEM είναι να αυξήσει το conversion rate, δηλαδή τον αριθμό των επισκεπτών που τελικά γίνονται πελάτες.

SEO τι σημαίνει

Search Engine Optimization = Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης

Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!

Seo specialist copywriter

ΗΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>



Οι περισσότεροι διαβάζουν επίσης:

Σχολιάστε