Personal Branding – Πλήρης Οδηγός

Personal branding

Σταμάτα να πουλάς υπηρεσίες και προϊόντα. Στην εποχή μας όλα έχουν ειπωθεί και όλα έχουν γίνει. Τι είναι αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό;

Το Personal Branding είναι μονόδρομος σε μια αγορά που δεν έχει “πρόσωπο”. Οι άνθρωποι εμπιστεύονται ανθρώπους.

Οι άνθρωποι συνεργάζονται με ανθρώπους, και όχι με λογότυπα.

Είσαι έτοιμος να κατανοήσεις τη σημασία του personal branding και να το εφαρμόσεις στην επιχείρησή σου;

Ξεκίνα από αυτόν τον υπεραναλυτικό οδηγό!

Περιεχόμενα:

Τι είναι το Personal Branding;

Είναι ο τρόπος με τον οποίο προβάλλεις τον εαυτό σου (προσωπική επωνυμία) και τις αξίες σου στον κόσμο. Μέσω του personal branding, σκοπός σου είναι να διασφαλίσεις ότι το κοινό που “στοχεύεις” γνωρίζει:

  • Ποιος είσαι;
  • Τι αντιπροσωπεύεις;
  • Γιατί αξίζει να επιλέξει κάποιος εσένα και όχι κάποιον ανταγωνιστή σου;

Τι διαφορά έχει από το business branding;

Το Business Branding (ή εταιρική επωνυμία) έχει να κάνει με το branding της επιχείρησης, της επωνυμίας, της εταιρείας -με απλά λόγια.

Το Personal Branding έχει να κάνει με το branding του ατόμου, του ηγέτη, του ιδρυτή της επιχείρησης. Τι σκέφτεται; Τι πιστεύει; Γιατί ξεκίνησε την επιχείρηση αυτή;

Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να ταυτιστούν και να αλληλεπιδράσουν με έναν άνθρωπο, παρά με μια εταιρεία.

Γι’ αυτό οι εταιρείες χρησιμοποιούν διάσημα πρόσωπα για να επικοινωνήσουν το brand τους.

Το Personal Branding είναι ίσως η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις. Είναι αυτό που θα σε κάνει πάντα να ξεχωρίζεις, ακριβώς επειδή είσαι μοναδικός.

Πρόκειται για έναν εξαιρετικά σημαντικό κλάδο του Digital Marketing που προωθεί τους ανθρώπους και την σταδιοδρομία τους, ως brands.

Είναι μια συνεχής διαδικασία ανάπτυξης και διατήρησης της φήμης και της εντύπωσης που έχει ο κόσμος για ένα άτομο, μια ομάδα ανθρώπων ή έναν οργανισμό.

Με απλά λόγια, είσαι ο marketer του εαυτού σου. Εσύ είσαι το προϊόν.

Μάθε περισσότερα για τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας.

4 Λόγοι να επενδύσεις στο Personal Branding

Personal Branding, infographic

Δες απλά και συνοπτικά τα οφέλη, πριν χαράξεις την στρατηγική ανάπτυξης του personal brand σου:

1. Διαχωρίζεις τον εαυτό σου από το πλήθος

Είτε έχεις ή θες να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση είτε είσαι εργαζόμενος και θέλεις να εξελίξεις την καριέρα σου, πρέπει να προβάλλεις τη διαφορετικότητά σου.

Αναπτύσσοντας το personal brand σου, κάνεις τους άλλους να σε θυμούνται.

Όλοι έχουν πτυχία και μεταπτυχιακά, μεγάλη ή μικρή εμπειρία, και δείγματα δουλειάς να επιδείξουν (λίγα ή πολλά).

Πρέπει να κατανοήσεις, ότι στο τέλος της ημέρας, αυτό που έχει σημασία είναι τι σκέφτονται και τι λένε οι συνεργάτες ή οι εργοδότες σου όταν δεν είσαι παρών.

2. Δημιουργείς συνεχώς νέες ευκαιρίες

Η ανάπτυξη του personal brand σου, αποτελεί το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.

Όλοι μας ανταγωνιζόμαστε (είτε θέλεις να το δεχτείς είτε όχι) για τις ίδιες ευκαιρίες, τις ίδιες θέσεις εργασίας, τους ίδιους πελάτες.

Προφανώς και πρέπει να έχεις τις απαιτούμενες δεξιότητες και εξειδίκευση, το θέμα είναι πώς θα τις προβάλλεις.

Σκοπός είναι η ζητούμενη δεξιότητα, εξειδίκευση ή υπηρεσία, να ταυτίζεται με το όνομα σου στη συνείδησή του κόσμου.

Με λίγα λόγια, δείξε πόσο ειδικός ή καλός είσαι στη δουλειά σου, μην περιμένεις να το υποθέσουμε.

3. Εμπνέεις μεγαλύτερη εμπιστοσύνη

Όταν οι άνθρωποι νιώθουν ότι ξέρουν ποιος είσαι και τι αντιπροσωπεύεις, είναι πιο πιθανό να σε εμπιστευτούν.

Αυτό συμβαίνει γιατί νιώθουν ότι έχουν αναπτύξει μια “σχέση” μαζί σου, πριν ακόμη επικοινωνήσουν μαζί σου.

Αν γνωρίζουν από πριν την αυθεντία σου, ποιος είσαι και γιατί κάνεις ότι κάνεις, είναι άκρως πιο πιθανό να επιλέξουν να συνεργαστούν μαζί σου.

4. Έχεις τον έλεγχο της εικόνας και της φήμης σου

Πόσο εύκολο είναι να βρεις πληροφορίες για κάποιον σήμερα; Απλά γκουγκλάρεις το όνομα του.

Πιστεύεις ότι οι πελάτες, οι συνεργάτες ή οι εργοδότες σου δεν το κάνουν;

Με το personal branding μπορείς να ελέγξεις απόλυτα την εικόνα σου.

Φρόντισε κάθε online παρουσία σου να έχει συνοχή και ομοιομορφία, παρουσιάζοντας το ποιος είσαι και γιατί κάνεις ο,τι κάνεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Personal Branding 5 Βήματα

Personal Brnading βασικά βήματα infographic

Πριν από οτιδήποτε, φρόντισε να απαντήσεις ειλικρινά και με ακρίβεια στα παρακάτω ερωτήματα (βγάλε χαρτί και μολύβι):

  1. Γράψε όλα αυτά που σου αρέσει πραγματικά να κάνεις.
  2. Για ποιο από τα παραπάνω έχεις αποδείξεις (επιτυχίες, πτυχία, testimonials, case studies, δείγματα δουλειάς κ.λπ.);
  3. Σε τι από όλα αυτά είσαι πραγματικά καλός;
  4. Ποιος είναι ο στόχος σου;
    • Αύξηση awareness
    • Δικτύωση
    • Ανάπτυξη social media
    • Περισσότερα leads (εν δυνάμει πελάτες)
    • Περισσότερα χρήματα;
    • Προώθηση της δουλειάς σου κ.λπ.

Αφού ξεκαθαρίσεις τα παραπάνω, μπορείς να ξεκινήσεις:

1. Σταθερή παρουσία & συνέπεια

Καθόρισε τα χρώματα, τις γραμματοσειρές, το logo και το ύφος του personal brand σου.

Φρόντισε να είναι ομοιόμορφα και σταθερά σε κάθε online παρουσία σου:

  • Ιστοσελίδα
  • Social Media
  • Emails-Newsletter
  • E-books
  • Επαγγελματική κάρτα
  • Στο φυσικό σου επαγγελματικό χώρο
  • Τιμολόγια κ.α.

*Σίγουρα θα χρειαστείς φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, τόσο δικές σου, όσο και των τυχόν προϊόντων σου.

Ιδανική δομή προσωπικής ιστοσελίδας

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να έχεις μια εξαιρετική ιστοσελίδα που:

  • Να αντικατοπτρίζει ξεκάθαρα το personal brand σου
  • Να περιέχει δείγματα δουλειάς σου
  • Να προωθεί τα social media σου
  • Να περιέχει seo optimized blog (φέρνοντας κίνηση από αναζητήσεις που κάνουν οι άνθρωποι στο google σε σχέση με τα προϊόντα/υπηρεσίες σου)
  • Να περιέχει μαρτυρίες πελατών
  • Να παρουσιάζει άμεσα τους τρόπους επικοινωνίας μαζί σου

Για κατασκευή ιστοσελίδας που θα σου φέρνει όντως χρήματα, επικοινώνησε άμεσα μαζί μου.

2. Πες μια ιστορία για τον εαυτό σου – Storytelling

Το Storytelling είναι ένας ιδιαίτερος τομέας του Copywriting. Δεν είναι παρουσίαση βιογραφικού. Πρόκειται να παρουσιάσεις τον εαυτό σου χωρίς πρόθεση να προωθήσεις τη δουλειά σου.

Πρακτικά, θα πεις μια ιστορία για την πορεία σου, με τρόπο που να μπορεί το κοινό που θέλεις να ταυτιστεί με αυτή.

Σημαντικό: Δεν λες ψέμματα ούτε ανακρίβειες. Απλά παρουσιάζεις τον εαυτό σου με τρόπο που να με κάνεις να με ενδιαφέρει να σε γνωρίσω.

Καταλαβαίνω ότι δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα, οπότε θα σου δώσω μια δομή για να σε διευκολύνω:

Α. Χαρακτήρας

Ποιος είσαι και τι έκανες πριν αρχίσεις το εγχείρημά σου;

Β. Σύγκρουση

Τι άλλαξε στη ζωή σου που σε ώθησε να πάρεις νέες αποφάσεις; Ποια είναι τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσεις (προσωπικά ή επαγγελματικά);

Εδώ είναι το στάδιο της ενσυναίσθησης. Εδώ είναι το σημείο που το κοινό σου θα ταυτιστεί μαζί σου.

Θα πρέπει να έχεις καθορίσεις τα pain points του κοινού σου για να αναπτύξεις με επιτυχία αυτό το κομμάτι.

Γ. Λύση-Αποκάλυψη

Πώς ξεπέρασες τα πιθανά εμπόδια-αδιέξοδα; Πώς σε έκαναν αυτόν που είσαι σήμερα και ποια είναι πλέον η αποστολή σου;

Σημαντικό: πριν ξεκινήσεις, καθόρισε ποια κοινά χαρακτηριστικά έχεις με το κοινό που στοχεύεις (π.χ. ηλικία, οικονομική κατάσταση, δυσκολίες, στόχους, αδιέξοδα κ.λπ.), και ποιο θα είναι το τελικό προϊόν σου.

Δες αναλυτικά τις Υπηρεσίες Κειμενογραφίας που μπορούν να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα του brand σου.

3. Καθόρισε το προϊόν-υπηρεσία σου

  1. Τι είναι αυτό που τελικά θα πουλάς (υπηρεσία, προϊόν, μάθημα, coaching κ.λπ.);
  2. Ποιος θα δημιουργεί περιεχόμενο (εσύ ή κάποιος άλλος, έχει σημασία στο budget), με ποια μέθοδο (απαιτεί ειδικές δεξιότητες;) και πού θα προωθείται (blog, social media, Youtube κ.λπ.);

    Με απλά λόγια: ποιος είναι για εσένα ο καλύτερος τρόπος να παρουσιάσεις την εξειδίκευσή σου καλύτερα;
  3. Ποιος χρειάζεται αυτό που πουλάς; Ποιος θα ωφεληθεί περισσότερο;
  4. Τι αποτελέσματα να περιμένει αν το αγοράσει;
  5. Πόσο κοστίζει;
  6. Τι εμπόδια μπορεί να προβάλλει, ώστε να μην το αγοράσει;
  7. Ποιοι είναι οι βασικοί σου ανταγωνιστές για το συγκεκριμένο κοινό (άμεσοι ή έμμεσοι);

4. Φτιάξε τις Buyer Personas σου

Με βάση τα παραπάνω, θα είσαι σε θέση να δημιουργήσεις τις λεγόμενες Buyer Personas σου:

Buyer Persona τι είναι;

Είναι μια λεπτομερής περιγραφή του προφίλ κάποιου, που αντιπροσωπεύει το κοινό που στοχεύεις. Μπορεί να δημιουργηθεί με βάση το κοινό που τυχόν έχεις ήδη ή να είναι απλά κατασκευασμένη.

Όσο πιο βαθιά έρευνα κάνεις, τόσο πιο αντιπροσωπευτική θα είναι σε σχέση με την πραγματικότητα.

Φυσικά μπορείς να φτιάξεις περισσότερες από μία Buyer Personas.

Ενδεικτικά στοιχεία που διαμορφώνουν μια Buyer Persona:

  1. Ηλικία
  2. Τοποθεσία
  3. Φύλο
  4. Εισόδημα
  5. Επίπεδο μόρφωσης
  6. Επάγγελμα
  7. Προσωπικότητα
  8. Αξίες
  9. Lifestyle
  10. Hobbies κ.λπ.

5. Περιεχόμενο για Personal Branding

Έχοντας δημιουργήσει τις Buyer Personas σου, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο:

  • Στη γλώσσα του κοινού σου
  • Για τις ανάγκες του κοινού σου
  • Στα μέσα που χρησιμοποιεί το κοινό σου

Σκοπός περιεχομένου

  • Συνέπεια και σταθερή παρουσία
  • Ευκαιρίες για δικτύωση
  • Νέα leads (εν δυνάμει πελάτες)
  • Κατακόρυφη αύξηση εσόδων

Τύποι περιεχομένου

Θα πρέπει να δημιουργήσεις διάφορους τύπου περιεχομένου, ανάλογα με το στάδιο ετοιμότητας αγοράς του κοινού σου στο Customer Journey (ταξίδι καταναλωτή).

Long FormShort Form
ΆρθραQuotes
VideosQuick tips
LivestreamsInfographics
WebinarsStories
Case studiesTestimonials
ΜελέτεςTeaser videos

Για το long form περιεχόμενο επίλεξε το blog του site σου και προώθησε το με SEO ή Google Ads. Videos μπορείς να ανεβάσεις στο κανάλι σου στο Youtube ή στο Vimeo.

Για το short form περιεχόμενο επίλεξε τα social media που θα αποφασίσεις να ενεργοποιηθείς (σίγουρα linkedin, instagram, facebook & ενδεχομένως tiktok).

Μπορείς επίσης να εκμεταλλευτείς τη δύναμη του newsletter σου, αν και όταν αποφασίσεις να δημιουργήσεις μια λίστα συνδρομητών, ή το mobile marketing (push notifications, app, άμεσα μηνύματα: SMS, Viber, Whatsapp κ.λπ.).

Σε όποια μέσα κι αν αποφασίσεις να ενεργοποιηθείς, κάντο σε σταθερή βάση εφαρμόζοντας τον κανόνα 80/20:

  • 80% του περιεχομένου μη προωθητικό περιεχόμενο (μην πουλάς δηλαδή)
  • 20% προωθητικό περιεχόμενο (πούλα τις υπηρεσίες-προϊόντα σου)

Μέτρα τα αποτελέσματα, βελτίωσε τα, επανάλαβε… μέχρι να διαπιστώσεις με αριθμούς, τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σου σε σχέση με το κοινό σου.

Συχνές ερωτήσεις

1. Γιατί να κάνω personal branding;

Ανεξάρτητα από το τι πουλάς, οι άνθρωποι συναλλάσσονται με ανθρώπους. Εάν ο υποψήφιος πελάτης σου σε βλέπει, μπορεί να συνδεθεί μαζί σου και σε εμπιστεύεται, είναι πολύ πιο πιθανό να συνεργαστεί μαζί σου.

Δεν αρκεί να κρύβεσαι πίσω από ένα εμπορικό σήμα. Εσύ είσαι το πρόσωπο και εσένα θέλουν να δουν και να ακούσουν οι άνθρωποι.

Το personal branding είναι καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη της επιχείρησης σου.

2. Τι είναι το personal branding strategy;

Είναι ένα σχέδιο που σκοπό έχει να οδηγήσει τη φήμη και την καριέρα σου από τη σχετική αφάνεια σε υψηλή προβολή. Περιγράφει πού βρίσκεσαι σήμερα και πόση προβολή θέλεις να έχεις στο μέλλον.

3. Γιατί είναι σημαντικά τα social media για το personal branding;

Το Personal Branding στα Social Media έχει να κάνει με τη διαμόρφωση της αντίληψης του κοινού για εσένα ως επωνυμία. Είναι σημαντικά γιατί προβάλλουν άμεσα τα θέματα και τις προσωπικές αξίες που εκπροσωπείς.

Συμπέρασμα:

Η εδραίωση του Personal Brand σου δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη.

Χρειάζεται συνέπεια και χρόνος για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των ανθρώπων.

Το σίγουρο είναι ότι το περιεχόμενο που θα επιλέξεις να δημιουργήσεις, πρέπει να έχει μεγάλη αξία για το κοινό σου.

Μην φοβηθείς να δώσεις και να μεταδώσεις. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται, είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!

Seo specialist copywriter

ΗΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>

Σχολιάστε