Copywriting τι είναι – Κειμενογραφία Κόστος

Πολύ απλά το Copywriting (Κειμενογραφία) είναι η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (να αγοράσουν κάτι, να ρωτήσουν για μια υπηρεσία, να κατεβάσουν ένα δωρεάν e-book κλπ).

Περιεχόμενα

Τι είναι το Copywriting

Εκτός από τον σύντομο ορισμό στην εισαγωγή, δεν πρόκειται για απλή συγγραφή. Απευθύνεται πάντα σε συγκεκριμένο κοινό και έχει συγκεκριμένους στόχους. Ο τελικός στόχος προφανώς είναι η πώληση.

Πως όμως να φτάσεις εκεί από τη στιγμή που καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημίσεις από παντού; Πως να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και προτίμηση των καταναλωτών σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον;

To Copy Writing ήταν και θα είναι πάντα η απάντηση. Απλά στην εποχή μας έχει γίνει κυρίως ψηφιακό (Web ή Online Copywriting) και λιγότερο έντυπο.

Υπάρχουν διαφορετικά είδη όπως θα δεις παρακάτω και το καθένα έχει διαφορετικό σκοπό.

Το Copywriting γενικά, μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση πωλήσεων με:

  • Eλκυστικά, ειλικρινή και στοχευμένα διαφημιστικά κείμενα
  • Διατήρηση της προσοχής των επισκεπτών σου με πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο
  • Διαφοροποίηση της επιχείρησης σου από τον ανταγωνισμό
  • Διατήρηση & αύξηση της δέσμευσης και της εμπιστοσύνης των υποψήφιων και υφιστάμενων πελατών σου
  • Βελτίωση της επαγγελματικής παρουσίας σου

Το σίγουρο είναι ότι το CopyWriting δεν πρέπει να συγχέεται με το Copyright.

Πνευματική ιδιοκτησία ή πνευματικά δικαιώματα ή αλλιώς copyright ονομάζονται τα αποκλειστικά δικαιώματα των πνευματικών δημιουργών στο έργο τους.

Wikipedia

Τι κάνει ένας Κειμενογράφος

Ένας Copywriter (Κειμενογράφος) είναι υπεύθυνος για τα κείμενα που βλέπεις:

  • Online (websites, blogs, pop-ups, banners, social media, emails, διαφημίσεις)
  • Σε έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια, καταλόγους κ.α.)
  • Σε χώρους φυσικής διαφήμισης (διαφημιστικές πινακίδες, αφίσες, δημόσιες συγκοινωνίες κ.α.)
  • Οπουδήποτε αλλού! (ραδιόφωνο, τηλεόραση)

Σκοπός του είναι να μεταδώσει το σωστό μήνυμα σύντομα, έξυπνα και περιεκτικά ανάλογα με το μέσο για το οποίο γράφει.

Άλλη έκταση, περιεχόμενο και ύφος έχει ένα κείμενο σε πινακίδα ή στα social media που θα δεις φευγαλέα, κι άλλη ένα άρθρο ή περιγραφή προϊόντος που ενδεχομένως έψαξες και πρόκειται να αφιερώσεις χρόνο για να ενημερωθείς.

Σε ο,τι αφορά το Online Copywriting ένας Copywriter:

  • Κάνει έρευνα ανταγωνισμού και αποφασίζει πως θα διαφοροποιηθείς
  • Διορθώνει κείμενα που ήδη έχεις προσθέσει στον ιστότοπο σου τόσο ορθογραφικά και συντακτικά, όσο κι από άποψη ύφους σε σχέση με το κοινό που απευθύνεσαι.
  • Επιλέγει τα σωστά Keywords ή Keyphrases αναζήτησης στοχεύοντας συγκεκριμένο κοινό με συγκεκριμένα άρθρα.
  • Συγγράφει κείμενα που θα προωθήσουν σωστά κι αποτελεσματικά ένα προϊόν/υπηρεσία ή μια ιστοσελίδα εφαρμόζοντας τεχνικές SEO.
  • Προσαρμόζει το κείμενο και το ύφος του μηνύματος ανάλογα με την πλατφόρμα προβολής (website, social media, newsletter κλπ). Για παράδειγμα στα social media το μήνυμα πρέπει να είναι σύντομο, ελκυστικό κι έξυπνο.

Είδη Online Copywriting

Ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται και τον στόχο που έχει τεθεί, το online copywriting χωρίζεται σε διάφορα είδη. Τα βασικότερα είναι τα εξής:

Marketing Copywriting

Χρησιμοποιεί τις τάσεις της αγοράς για διαφημίσεις και e-mails που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Ο Marketing Copywriter ξέρει πώς να επηρεάζει το κοινό παίζοντας με τις επιθυμίες των ανθρώπων.

Προετοιμάζει το κείμενο που χρησιμοποιείται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεις στο διαδίκτυο και διαφημιστικές πινακίδες.

Creative Copywriting

Ο Creative Copywriter ενδιαφέρεται να πει μια ιστορία στο κοινό. Εφευρίσκει πιασάρικα σλόγκαν και μοναδικά concepts για διαφημίσεις ή διαφημιστικά βίντεο.

Εργάζεται για να βρει τις σωστές λέξεις ή φράσεις που χτυπούν μια ευαίσθητη χορδή του αγοραστικού κοινού.

Το δημιουργικό copywriting έχει σκοπό να διαφημίσει και να εδραιώσει μια μάρκα.

SEO Copywriting

Το Search Engine Optimization copywriting, επικεντρώνεται στη δημιουργία περιεχομένου που θα κατέχει υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ο Copywriter συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τις κορυφαίες αναζητήσεις και τις μετατρέπει σε ιδέες για διαφήμιση.

Η τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών στις διαφημίσεις ή τα άρθρα, αρκετές φορές δημιουργεί ‘βελτιστοποίηση’ φέρνοντας το προϊόν του πελάτη πρώτο σε μια μηχανή αναζήτησης, επιτρέποντας μεγαλύτερη ορατότητα για την επιχείρηση.

Technical Copywriting

Το Τεχνικό Copywriting απαιτεί ειδική εκπαίδευση ή γνώση σε έναν τομέα ή βιομηχανία.

Για παράδειγμα, εάν θέλεις να δημιουργήσεις διαφημίσεις για λογισμικό εκμάθησης γλωσσών, θα χρειαστείς έναν copywriter που έχει γνώση όχι μόνο των υπολογιστών, αλλά και των γλωσσών.

Αυτός ο τύπος copy writing είναι ιδιαίτερα σημαντικός στους τομείς της τεχνολογίας και της υγείας.

Content Copywriting

Αυτό το είδος επικεντρώνεται συνήθως σε ένα θέμα και είναι γραμμένο με τη μορφή άρθρων, blogs ή ενημερωτικών δελτίων.

Επικεντρώνεται λιγότερο στην πραγματοποίηση πωλήσεων και περισσότερο στην παροχή πληροφοριών στον καταναλωτή.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αυτού του είδους copywriting είναι ένα άρθρο για τα διάφορα πράγματα που κάνει το κινητό σου που ίσως δεν γνώριζες. Δίνει δηλαδή πληροφορίες για το κινητό σου, αναζωογονώντας το ενδιαφέρον σου για το προϊόν.

Τις περισσότερες φορές σχετίζεται άμεσα με το SEO Copywriting.

Πότε είναι αποτελεσματικό

To αποτελεσματικό ή καλύτερα το ιδανικό copywriting συμβαίνει όταν:

  1. Οι καταναλωτές θέλουν να εμπλακούν με το προϊόν/υπηρεσία σου … χωρίς να τους κάνεις ασταμάτητο spamming με προσφορές.
  2. Δίνεις γενναιόδωρα στον καταναλωτή κάτι που να έχει αξία ή χρησιμότητα για τον ίδιο … χωρίς απλώς να του ζητάς να αγοράσει ο,τι κι αν πουλάς.
  3. Οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν από εσένα … όχι υπό πίεση, αλλά επειδή απολαμβάνουν το περιεχόμενο και τη βοήθειά σου.

Πρακτικά ένα αποτελεσματικό copywriting κρίνεται εκ του αποτελέσματος ανάλογα με το πόσους καταναλωτές προσέγγισε και με το κατά πόσο οδήγησε σε αύξηση πωλήσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες, τσέκαρε το άρθρο μας «Τα 5 συστατικά του αποτελεσματικού Copywriting»

Παράδειγμα

Ας δούμε ένα παράδειγμα ενός μεσιτικού γραφείου που έχει σκοπό να πουλήσει σπίτια πρώτα με δική του κειμενογραφία και μετά με τη βοήθεια ενός Copywriter – Marketer.

Α. Με δική του κειμενογραφία

Ας πούμε ότι ο Γιώργος (ιδιοκτήτης μεσιτικού) διέθεσε 1500€ για διαφήμιση μέσω Google ads στις περιοχές: Μαρούσι, Νέο Ηράκλειο και Πεύκη. Το κείμενο του ήταν το εξής:

Θέλεις να αγοράσεις σπίτι; Επικοινώνησε μαζί μας!

Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του, με μερικές φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας του μεσιτικού γραφείου.

Ας πούμε επίσης ότι στόχευσε τους κατοίκους αυτών των περιοχών με κόστος 1 ευρώ ανά κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισης.

Την είδαν 10.000 κάτοικοι, πάτησαν τον σύνδεσμο της διαφήμισης 1500 κάτοικοι και μόνο οι 3 έδειξαν ενδιαφέρον χωρίς τελικά να αγοράσει κάποιος σπίτι.

Τελικά ο Γιώργος:

  • ξόδεψε 1500€
  • δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος
  • μόνο 3 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
  • κανείς δεν έμεινε ευχαριστημένος

Β. Με τη βοήθεια ενός Copywriter

Και σε αυτή την περίπτωση το ποσό επένδυσης παρέμεινε το ίδιο, όπως και οι περιοχές.

Το κείμενο του Copywriter ήταν το εξής:

Βαρέθηκες να πληρώνεις νοίκια;
Απόκτησε το δικό σου σπίτι από 350€ το μήνα*!

O Copywiter-Marketer δεν στόχευσε απλά τους κατοίκους των περιοχών. Στόχευσε όσους κατοίκους πλήρωναν ενοίκιο, όσους σχεδιάζουν ενεργά να παντρευτούν, κι όσους έχουν παιδιά ηλικίας 3-5 ετών. Απέκλεισε από το κοινό στόχευσης όσους εργάζονται σε εποχικές και προσωρινές θέσεις εργασίας.

Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του μεσιτικού, την οποία έγραψε ο Copywriter σε συνεργασία με τον Γιώργο. Περιείχε φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, με πληροφορίες σχετικά με αποστάσεις των σπιτιών από σχολεία, γυμναστήρια, κολυμβητήρια και super markets.

Επίσης, στη σελίδα δηλωνόταν ότι το μεσιτικό γραφείο μπορούσε να λειτουργήσει συμβουλευτικά για την προέγκριση δανείου με το χαμηλότερο δυνατό επιτόκιο της αγοράς χωρίς κανένα επιπλέον κόστος!

Παράλληλα, δημιούργησε μια φόρμα εγγραφής σε Newsletter ώστε να εγγράφονται όσοι θέλουν να ενημερώνονται για νέες κατοικίες προς πώληση σε αυτές τις περιοχές.

Είδαν την διαφήμιση 6000 κάτοικοι ενώ πάτησαν τον σύνδεσμο 1500. Οι 70 επικοινώνησαν με το μεσιτικό κι έγιναν 3 πωλήσεις κατοικιών. 10 γράφτηκαν στο Newsletter.

Τελικά ο Γιώργος:

  • ξόδεψε και πάλι 1500€
  • είχε κέρδος αρκετές χιλιάδες ευρώ (με βάση την αγορά 12.000-24.000€)
  • 70 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
  • 3 απέκτησαν δικό τους σπίτι
  • 10 είναι πιθανοί μελλοντικοί πελάτες

Καταλαβαίνεις λοιπόν έστω και στο παραπάνω σενάριο, πόσο σημαντικό είναι το Copywriting.

Μέσα στα έξοδα της διαφήμισης ήταν και η αμοιβή του κειμενογράφου-μάρκετερ. Χονδρικά η αμοιβή του ήταν σχεδόν 500€:
  • 60€ για τα διαφημιστικά κείμενα
  • 109€ για τον σχεδιασμό και τα κείμενα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας του μεσιτικού
  • 99€ για το στήσιμο του μηχανισμού Newsletter
  • 225€ για το στήσιμο της καμπάνιας (15% επί του ποσού της επένδυσης δηλαδή)

Κόστος στο Weboo

Πάντα υπάρχει συνεννόηση σχετικά με το κόστος ανάλογα με το είδος Copywriting που θέλεις να εντάξεις στη συνολική στρατηγική σου.

Οι ενδεικτικές χρεώσεις μας για τα βασικά είδη Copywriting είναι οι παρακάτω, κι εξαρτώνται από τον τομέα που δραστηριοποιείσαι. Όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός, τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις:

Content – SEO Copywriting

1 κείμενο 900 τουλάχιστον λέξεων 40€
5κείμενα 300 τουλάχιστον λέξεων130€
10 κείμενα 300 τουλάχιστον λέξεων225€
20 κείμενα 300 τουλάχιστον λέξεων365€
30 κείμενα 300 τουλάχιστον λέξεων520€
40 κείμενα 300 τουλάχιστον λέξεων680€

Η συγγραφή των κειμένων γίνεται μετά από έρευνα ανταγωνισμού, εύρεση κατάλληλων keywords με βάση τις αναζητήσεις του κοινού που στοχεύουμε στις μηχανές αναζήτησης και δημιουργία metadiscriptions (περιγραφών).

Marketing Copywriting

Σε δημιουργία διαφημίσεων σε Social Media, Google Ads & YouTube Ads η χρέωση ανέρχεται στο 15% του ποσού της επένδυσης με ελάχιστη επένδυση τα 100 ευρώ.

Σε ο,τι αφορά τα κείμενα των διαφημίσεων, η χρέωση ποικίλει ανάλογα με τον κλάδο της επιχείρησης σου και το επίπεδο ανταγωνισμού. Κυμαίνεται από 30-90€.

Η συγγραφή διαφημιστικoύ e-mail κυμαίνεται από 30-60€ ανάλογα με τον κλάδο της επιχείρησης σου, τον στόχο σου και την ανάγκη δημιουργίας εικαστικών.

Creative Copywriting

H δημιουργία φωτογραφιών και Video που αφηγούνται μια ιστορία είναι απαιτητική διαδικασία. Οι χρεώσεις εδώ αφορούν στο εικαστικό και στρατηγικό κομμάτι και διαμορφώνονται ως εξής:

Το κόστος για δημιουργία image posts που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς, περιγράφεται στην υπηρεσία μας Διαχείριση social media – πακέτα & κόστος.

Το κόστος δημιουργίας Video διαφοροποιείται ανάλογα με τη διάρκεια και τις γραφιστικές απαιτήσεις ανά περίπτωση. Εξαρτάται επίσης από το αν θα υπάρχουν λήψεις από κάμερα.

Αν κάνεις τις λήψεις μόνος σου τότε μπορούμε να αναλάβουμε το μοντάζ και να το βελτιστοποιήσουμε για την καλύτερη απόδοση του στο YouTube.

*Σε περίπτωση συνεντεύξεων, σκηνοθεσίας, βιντεολήψεων υπάρχει δυνατότητα συνεργασίας με επαγγελματίες του χώρου.

Το video αποτελεί το πιο άμεσο μέσο προώθησης των υπηρεσιών σου κι εγγυάται μεγαλύτερο conversion rate. Είναι δηλαδή πιο πιθανό κάποιος θεατής να αγοράσει από εσένα, απ’ ότι αν ήταν αναγνώστης κάποιου άρθρου ή υπηρεσίας σου.

*Στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 24%.


Κάλεσε τώρα στο 6988249335 ή στείλε μας το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μας να βοηθήσουμε!


Θα σ ενδιαφέρουν επίσης:


Συχνές Ερωτήσεις

Copywriting τι είναι

Είναι η τεχνική ή καλύτερα η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (συνήθως να κάνουν μια αγορά). Υπάρχει παντού γύρω μας: τηλεόραση, διαφημίσεις, συσκευασίες προϊόντων, περιοδικά, άρθρα κλπ. Το copywriting -ή αλλιώς κειμενογραφία– είναι απαραίτητο συστατικό κάθε στρατηγικής marketing.

Τι κάνει ένας copywriter

Ένας copywriter είναι υπεύθυνος για τα κείμενα που βλέπεις: online, σε έντυπα, σε χώρους φυσικής διαφήμισης και οπουδήποτε αλλού (ραδιόφωνο, τηλεόραση). Σκοπός του είναι να μεταδώσει το σωστό μήνυμα σύντομα, έξυπνα και περιεκτικά ανάλογα με το μέσο για το οποίο γράφει ώστε να ωθήσει τους αποδέκτες του να προβούν σε κάποια ενέργεια.

Πόσο κοστίζει το copywriting

Το κόστος του Copywriting εξαρτάται από τον ανταγωνισμό στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, το είδος κειμενογραφίας που θα χρειαστείς και τους στόχους που θα θέσεις για την αναγνωρισιμότητα και τα έσοδα της επιχείρησης σου.

Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή...Για ο,τι χρειάζεσαι επικοινώνησε μαζί μας!