Copywriter - Ti einai copywriting
|

Τι είναι το Copywriting – Κόστος

Το Copywriting (Κειμενογραφία) είναι η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (να αγοράσουν κάτι, να ρωτήσουν για μια υπηρεσία, να κατεβάσουν ένα δωρεάν e-book κλπ).

Περιεχόμενα

Τι είναι το Copywriting

Εκτός από τον σύντομο ορισμό στην εισαγωγή, δεν πρόκειται για απλή συγγραφή. Απευθύνεται πάντα σε συγκεκριμένο κοινό και έχει συγκεκριμένους στόχους. Ο τελικός στόχος προφανώς είναι η πώληση.

Πώς όμως να φτάσεις εκεί από τη στιγμή που καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημίσεις από παντού; Πώς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και προτίμηση των καταναλωτών σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον;

To Copywriting ήταν και θα είναι πάντα η απάντηση. Απλά στην εποχή μας έχει γίνει κυρίως ψηφιακό (Web ή Online Copywriting) και λιγότερο έντυπο.

Υπάρχουν διαφορετικά είδη όπως θα δεις παρακάτω και το καθένα έχει διαφορετικό σκοπό.

Το Copywriting γενικά, μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση πωλήσεων με:

  • Eλκυστικά, ειλικρινή και στοχευμένα διαφημιστικά κείμενα.
  • Διατήρηση της προσοχής των επισκεπτών σου με πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο.
  • Διαφοροποίηση της επιχείρησης σου από τον ανταγωνισμό.
  • Διατήρηση & αύξηση της δέσμευσης και της εμπιστοσύνης των υποψήφιων και υφιστάμενων πελατών σου.
  • Βελτίωση της επαγγελματικής παρουσίας σου.

Το σίγουρο είναι ότι το Copywriting δεν πρέπει να συγχέεται με το Copyright.

Τι είναι το Copyright

Πνευματική ιδιοκτησία ή πνευματικά δικαιώματα ή αλλιώς copyright ονομάζονται τα αποκλειστικά δικαιώματα των πνευματικών δημιουργών στο έργο τους.

Wikipedia

Τι κάνει ένας Copywriter

Ένας Copywriter (Κειμενογράφος), είναι υπεύθυνος για τα κείμενα που βλέπεις:

  • Online (websites, blogs, pop-ups, banners, social media, emails, διαφημίσεις)
  • Σε έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια, καταλόγους κ.α.)
  • Σε χώρους φυσικής διαφήμισης (διαφημιστικές πινακίδες, αφίσες, δημόσιες συγκοινωνίες κ.α.)
  • Οπουδήποτε αλλού! (ραδιόφωνο, τηλεόραση)

Σκοπός του, είναι να μεταδώσει το σωστό μήνυμα σύντομα, έξυπνα και περιεκτικά ανάλογα με το μέσο για το οποίο γράφει.

Άλλη έκταση, περιεχόμενο και ύφος έχει ένα κείμενο σε πινακίδα ή στα social media που θα δεις φευγαλέα, κι άλλη ένα άρθρο ή περιγραφή προϊόντος που ενδεχομένως έψαξες και πρόκειται να αφιερώσεις χρόνο για να ενημερωθείς.

Τι κάνει ένας Online Copywriter

  • Κάνει έρευνα ανταγωνισμού και αποφασίζει πως θα διαφοροποιηθείς.
  • Διορθώνει κείμενα που ήδη έχεις προσθέσει στον ιστότοπο σου τόσο ορθογραφικά και συντακτικά, όσο κι από άποψη ύφους σε σχέση με το κοινό που απευθύνεσαι.
  • Επιλέγει τα σωστά Keywords ή Keyphrases αναζήτησης στοχεύοντας συγκεκριμένο κοινό με συγκεκριμένα άρθρα.
  • Συγγράφει κείμενα (ή διορθώνει υπάρχοντα κείμενα) που θα προωθήσουν σωστά κι αποτελεσματικά ένα προϊόν/υπηρεσία ή μια ιστοσελίδα εφαρμόζοντας τεχνικές SEO.
  • Προσαρμόζει το κείμενο και το ύφος του μηνύματος ανάλογα με την πλατφόρμα προβολής (website, social media, newsletter κλπ). Για παράδειγμα στα social media το μήνυμα πρέπει να είναι σύντομο, ελκυστικό, περιεκτικό κι έξυπνο.

Είδη Online Copywriting

Ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται και τον στόχο που έχει τεθεί, το online copywriting χωρίζεται σε διάφορα είδη. Τα βασικότερα είναι τα εξής:

Marketing Copywriting

Χρησιμοποιεί τις τάσεις της αγοράς για διαφημίσεις και e-mails που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Ο Marketing Copywriter ξέρει πώς να επηρεάζει το κοινό γνωρίζοντας και φέρνοντας στην επιφάνεια τις βαθύτερες επιθυμίες των ανθρώπων.

Συγγράφει το κείμενο που χρησιμοποιείται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεις στο διαδίκτυο, στα social media κλπ.

Creative Copywriting

Ο Creative Copywriter σκοπό έχει να πει μια ιστορία στο κοινό. Οι ιστορίες είναι η πιο παλιά μορφή κειμενογραφίας στην ανθρώπινη ιστορία. Όλους μας συνεπαίρνει μια καλή ιστορία. Μας κάνει να ταυτιζόμαστε, να νιώθουμε, να θυμόμαστε.

Ένας Creative Copywriter μπορεί να πει μια ιστορία για τα προϊόντα ή την εταιρεία σου με τρόπο μοναδικό, διαφοροποιώντας σε από τον ανταγωνισμό.

Εφευρίσκει πιασάρικα σλόγκαν και μοναδικά concepts για διαφημίσεις ή διαφημιστικά βίντεο. Επιδιώκει να βρει τις σωστές λέξεις ή φράσεις, που “χτυπούν” τις ευαίσθητες χορδές του αγοραστικού κοινού.

Το δημιουργικό copywriting έχει σκοπό να διαφημίσει και να εδραιώσει το Brand name μιας επιχείρησης.

SEO Copywriting

Το Search Engine Optimization Copywriting, επικεντρώνεται στη δημιουργία περιεχομένου που θα κατέχει υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google).

Ο SEO Content Copywriter:

  1. Συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τις κορυφαίες αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες στο διαδίκτυο.
  2. Φροντίζει να τις μετατρέψει σε πολύτιμο περιεχόμενο (pages, posts, videos, podcasts), με τρόπο που να κατατάσσεται στην πρώτη σελίδα της Google. Περιεχόμενο, που ανταποκρίνεται στην πρόθεση των χρηστών όταν κάνουν μια συγκεκριμένη αναζήτηση.

Όταν οι σελίδες, τα άρθρα, οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα ενός Website βγαίνουν στην πρώτη σελίδα (ιδανικά πρώτες θέσεις) της Google, προφανώς απογειώνουν την προβολή μιας επιχείρησης/ελεύθερου επαγγελματία.

Δες αναλυτικά τις υπηρεσίες Copywriting που μπορώ να σου προσφέρω.

Technical Copywriting

Το Τεχνικό Copywriting απαιτεί τις περισσότερες φορές ειδική γνώση σε έναν τομέα.

Για παράδειγμα, εάν θέλεις να δημιουργήσεις περιεχόμενο (copy) για λογισμικό εκμάθησης γλωσσών, θα χρειαστείς έναν Copywriter που έχει γνώση όχι μόνο των υπολογιστών, αλλά και των γλωσσών.

Αυτός ο τύπος Copywriting, είναι ιδιαίτερα σημαντικός στους τομείς της τεχνολογίας και της υγείας.

Content Copywriting

Αυτό το είδος επικεντρώνεται συνήθως σε ένα θέμα και είναι γραμμένο με τη μορφή άρθρων, blogs ή ενημερωτικών δελτίων.

Επικεντρώνεται λιγότερο στην πραγματοποίηση πωλήσεων και περισσότερο στην παροχή πληροφοριών στον καταναλωτή.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αυτού του είδους copywriting, είναι ένα άρθρο για τα διάφορα πράγματα που κάνει το κινητό σου που ίσως δεν γνώριζες. Δίνει δηλαδή πληροφορίες για το κινητό σου, αναζωογονώντας το ενδιαφέρον σου για το προϊόν.

Τις περισσότερες φορές σχετίζεται άμεσα με το SEO Copywriting.

Πότε είναι αποτελεσματικό

To αποτελεσματικό Copywriting είναι αυτό που εκπληρώνει τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε.

Αν σκοπός του ήταν να φέρει μεγαλύτερη κίνηση (traffic) στο website σου, πρέπει να μετρήσεις αν την έφερε.

Αν σκοπός του ήταν να φέρει περισσότερες πωλήσεις, πρέπει να μετρήσεις αν τις έφερε.

Καταλαβαίνεις το σκεπτικό. Εξαρτάται καθαρά από το είδος του Copywriting, τον τρόπο προώθησης του και τις μετρήσεις που θα κάνεις σε δεύτερο χρόνο.

Παράδειγμα

Ας δούμε ένα παράδειγμα ενός μεσιτικού γραφείου που έχει σκοπό να πουλήσει σπίτια πρώτα με δική του κειμενογραφία και μετά με τη βοήθεια ενός Copywriter – Marketer.

Α. Με δική του κειμενογραφία

Ας πούμε ότι ο Γιώργος (ιδιοκτήτης μεσιτικού) διέθεσε 1500€ για διαφήμιση μέσω Google ads στις περιοχές: Μαρούσι, Νέο Ηράκλειο και Πεύκη. Το κείμενο του ήταν το εξής:

Θέλεις να αγοράσεις σπίτι; Επικοινώνησε μαζί μας!

Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του, με μερικές φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας του μεσιτικού γραφείου.

Ας πούμε επίσης ότι στόχευσε τους κατοίκους αυτών των περιοχών με κόστος 1 ευρώ ανά κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισης.

Την είδαν 10.000 κάτοικοι, πάτησαν τον σύνδεσμο της διαφήμισης 1500 κάτοικοι και μόνο οι 3 έδειξαν ενδιαφέρον χωρίς τελικά να αγοράσει κάποιος σπίτι.

Τελικά ο Γιώργος:

  • ξόδεψε 1500€
  • δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος
  • μόνο 3 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
  • κανείς δεν έμεινε ευχαριστημένος

Β. Με τη βοήθεια ενός Copywriter

Και σε αυτή την περίπτωση το ποσό επένδυσης παρέμεινε το ίδιο, όπως και οι περιοχές.

Το κείμενο του Copywriter ήταν το εξής:

Βαρέθηκες να πληρώνεις νοίκια;
Απόκτησε το δικό σου σπίτι από 350€ το μήνα*!

O Copywiter-Marketer δεν στόχευσε απλά τους κατοίκους των περιοχών. Στόχευσε όσους κατοίκους πλήρωναν ενοίκιο, όσους σχεδιάζουν ενεργά να παντρευτούν, κι όσους έχουν παιδιά ηλικίας 3-5 ετών. Απέκλεισε από το κοινό στόχευσης όσους εργάζονται σε εποχικές και προσωρινές θέσεις εργασίας.

Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του μεσιτικού, την οποία έγραψε ο Copywriter σε συνεργασία με τον Γιώργο. Περιείχε φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, με πληροφορίες σχετικά με αποστάσεις των σπιτιών από σχολεία, γυμναστήρια, κολυμβητήρια και super markets.

Επίσης, στη σελίδα δηλωνόταν ότι το μεσιτικό γραφείο μπορούσε να λειτουργήσει συμβουλευτικά για την προέγκριση δανείου με το χαμηλότερο δυνατό επιτόκιο της αγοράς χωρίς κανένα επιπλέον κόστος!

Παράλληλα, δημιούργησε μια φόρμα εγγραφής σε Newsletter ώστε να εγγράφονται όσοι θέλουν να ενημερώνονται για νέες κατοικίες προς πώληση σε αυτές τις περιοχές.

Είδαν την διαφήμιση 6000 κάτοικοι ενώ πάτησαν τον σύνδεσμο 1500. Οι 70 επικοινώνησαν με το μεσιτικό κι έγιναν 3 πωλήσεις κατοικιών. 10 γράφτηκαν στο Newsletter.

Τελικά ο Γιώργος:

  • ξόδεψε και πάλι 1500€
  • είχε κέρδος αρκετές χιλιάδες ευρώ (με βάση την αγορά 12.000-24.000€)
  • 70 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
  • 3 απέκτησαν δικό τους σπίτι
  • 10 είναι πιθανοί μελλοντικοί πελάτες

Καταλαβαίνεις λοιπόν έστω και στο παραπάνω σενάριο, πόσο σημαντικό είναι το Copywriting.

Μέσα στα έξοδα της διαφήμισης ήταν και η αμοιβή του κειμενογράφου-μάρκετερ. Χονδρικά η αμοιβή του ήταν σχεδόν 500€:
  • 60€ για τα διαφημιστικά κείμενα
  • 109€ για τον σχεδιασμό και τα κείμενα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας του μεσιτικού
  • 99€ για το στήσιμο του μηχανισμού Newsletter
  • 225€ για το στήσιμο της καμπάνιας (15% επί του ποσού της επένδυσης δηλαδή)

Κόστος Copywriting

Πάντα πρέπει υπάρχει συνεννόηση σχετικά με το κόστος ανάλογα με το είδος Copywriting που θέλεις να εντάξεις στη συνολική στρατηγική σου. Εξαρτάται από το τι θέλεις να πετύχεις.

Οι ενδεικτικές χρεώσεις για τα βασικά είδη Copywriting είναι οι παρακάτω, κι εξαρτώνται από τον τομέα που δραστηριοποιείσαι. Όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός, τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις:

Content – SEO Copywriting

Η συγγραφή των κειμένων γίνεται μετά από έρευνα ανταγωνισμού, εύρεση κατάλληλων keywords με βάση τις αναζητήσεις του κοινού που στοχεύουμε, και με την χρήση των βέλτιστων SEO πρακτικών.

Αν και σε αυτό το είδος Copywriting απαιτείται συνολική SEO Content Στρατηγική, ενδεικτικά μπορούμε να πούμε ότι ένα άρθρο ξεκινάει από τα 30-40€.

Marketing Copywriting

Σε ο,τι αφορά τα κείμενα των διαφημίσεων, η χρέωση ποικίλει ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι και το επίπεδο του ανταγωνισμού.

Η συγγραφή διαφημιστικών κειμένων, μπορεί να ξεκινάει από 30-40€, ανάλογα με τον κλάδο σου, τον στόχο σου, την ανάγκη δημιουργίας εικαστικών ή βίντεο.

Creative Copywriting

H δημιουργία κειμένων, φωτογραφιών, Video κλπ, που αφηγούνται μια ιστορία είναι απαιτητική διαδικασία. Οι χρεώσεις εδώ αφορούν στο εικαστικό και στρατηγικό κομμάτι και διαμορφώνονται ως εξής:

Για το κόστος Δημιουργικού Περιεχομένου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε Social Media, μπορείς να πάρεις μια ιδέα εδώ: Διαχείριση social media – πακέτα & κόστος.

Το κόστος δημιουργίας Video διαφοροποιείται ανάλογα με τη διάρκεια και τις γραφιστικές απαιτήσεις ανά περίπτωση. Εξαρτάται επίσης από το αν θα υπάρχουν λήψεις από κάμερα.

Αν κάνεις τις λήψεις μόνος σου τότε μπορώ να αναλάβω το μοντάζ και το YouTube SEO, για την καλύτερη κατάταξη του στην δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της Google, το YouTube.

Το video αποτελεί το πιο άμεσο μέσο προώθησης των υπηρεσιών σου κι εγγυάται μεγαλύτερο Conversion Rate. Είναι δηλαδή πιο πιθανό κάποιος θεατής να αγοράσει από εσένα, απ’ ότι αν ήταν αναγνώστης κάποιου άρθρου ή υπηρεσίας σου.

*Στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 24%.


Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!


Θα σ ενδιαφέρουν επίσης:


Συχνές Ερωτήσεις

Copywriting τι είναι

Είναι η τεχνική ή καλύτερα η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (συνήθως να κάνουν μια αγορά). Υπάρχει παντού γύρω μας: τηλεόραση, διαφημίσεις, συσκευασίες προϊόντων, περιοδικά, άρθρα κλπ. Το copywriting -ή αλλιώς κειμενογραφία– είναι απαραίτητο συστατικό κάθε στρατηγικής marketing.

Τι κάνει ένας copywriter

Ένας copywriter είναι υπεύθυνος για τα κείμενα που βλέπεις: online, σε έντυπα, σε χώρους φυσικής διαφήμισης και οπουδήποτε αλλού (ραδιόφωνο, τηλεόραση). Σκοπός του είναι να μεταδώσει το σωστό μήνυμα σύντομα, έξυπνα και περιεκτικά ανάλογα με το μέσο για το οποίο γράφει ώστε να ωθήσει τους αποδέκτες του να προβούν σε κάποια ενέργεια.

Πόσο κοστίζει το copywriting

Το κόστος του Copywriting εξαρτάται από τον ανταγωνισμό στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, το είδος κειμενογραφίας που θα χρειαστείς και τους στόχους που θα θέσεις για την αναγνωρισιμότητα και τα έσοδα της επιχείρησης σου.

Σχετικά με Ηλίας Αποστόλου

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους.

Σχολιάστε

Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή...Για ο,τι χρειάζεσαι επικοινώνησε μαζί μας!