Το Copywriting (Κειμενογραφία) είναι η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (να αγοράσουν κάτι, να ρωτήσουν για μια υπηρεσία, να κατεβάσουν ένα δωρεάν e-book κλπ).
Περιεχόμενα
- Τι είναι το Copywriting
- Γιατί το χρειάζεσαι (τομείς εφαρμογής)
- Τι κάνει ένας Copywriter
- Είδη Copywriting
- Πότε είναι αποτελεσματικό
- Παράδειγμα
- Κόστος
- Συμπέρασμα
- Συχνές ερωτήσεις – Σύντομες απαντήσεις
Τι είναι το Copywriting
Εκτός από τον σύντομο ορισμό στην εισαγωγή, δεν πρόκειται για απλή συγγραφή. Απευθύνεται πάντα σε συγκεκριμένο κοινό και έχει συγκεκριμένους στόχους. Ο τελικός στόχος προφανώς είναι η πώληση.
Πώς όμως να φτάσεις εκεί από τη στιγμή που καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημίσεις από παντού; Πώς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και προτίμηση των καταναλωτών σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον;
To Copywriting ήταν και θα είναι πάντα η απάντηση. Απλά στην εποχή μας έχει γίνει κυρίως ψηφιακό (Web ή Online Copywriting) και λιγότερο έντυπο.
Υπάρχουν διαφορετικά είδη όπως θα δεις παρακάτω και το καθένα έχει διαφορετικό σκοπό.
Το Copywriting γενικά, μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση πωλήσεων με:
- Eλκυστικά, ειλικρινή και στοχευμένα διαφημιστικά κείμενα.
- Διατήρηση της προσοχής των επισκεπτών σου με πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο.
- Διαφοροποίηση της επιχείρησης σου από τον ανταγωνισμό.
- Διατήρηση & αύξηση της δέσμευσης (engagement) και της εμπιστοσύνης των υποψήφιων και υφιστάμενων πελατών σου.
- Βελτίωση της επαγγελματικής παρουσίας σου.
Το σίγουρο είναι ότι το Copywriting δεν πρέπει να συγχέεται με το Copyright.
Τι είναι το Copyright
Πνευματική ιδιοκτησία ή πνευματικά δικαιώματα ή αλλιώς copyright ονομάζονται τα αποκλειστικά δικαιώματα των πνευματικών δημιουργών στο έργο τους.
Wikipedia
Γιατί χρειάζεσαι το Copywriting

To Copywriting είναι μια δεξιότητα που χρειάζεται παντού σήμερα. Χρησιμοποιείται με χιλιάδες τρόπους με σκοπό να προσεγγίζει συγκεκριμένα ακροατήρια, όλο το εικοσιτετράωρο, κάθε μέρα.
Είναι ο μόνος αποτελεσματικός, άμεσος και μετρήσιμος τρόπος να επικοινωνήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με τους υποψήφιους και υφιστάμενους πελάτες σου.
Παραδοσιακά, πριν από την εποχή του internet, το copywriting εφαρμοζόταν σε αποκλειστικά συμβατικούς τύπους εργαλείων μάρκετινγκ:
- Διαφημιστικά μηνύματα
- Ταχυδρομικές κάρτες
- Διαφημίσεις σε εφημερίδες και περιοδικά
- Τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις
- Φυλλάδια
- Αφίσες
- Κουπόνια
- Ακόμα και σε συσκευασίες προϊόντων…
Γιατί χρειάζεσαι το Copywriting σήμερα
Σήμερα, ο κλάδος του Copywriting έχει μεταφερθεί σχεδόν αποκλειστικά online. Ο ρυθμός ανάπτυξης του είναι χαοτικός!
Υπάρχουν περισσότεροι από 100 διαφορετικοί τύποι εργαλείων και τακτικών digital marketing. Ενδεικτικά:
- Websites (ιστότοποι)
- E-mails & Newsletters
- Hλεκτρονικά άρθρα (Web posts)
- Social Media
- Blogs
- Online διαφημίσεις
- Βίντεο
- Webinars
- Παρουσιάσεις και ούτω καθεξής…
Τομείς εφαρμογής
Μια καμπάνια μάρκετινγκ -ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος/υπηρεσίας- μπορεί να απαιτεί την εφαρμογή του Copywriting στους παρακάτω τομείς:
- Πώληση προϊόντων στο διαδίκτυο (σκέψου τις περιγραφές προϊόντων στα online καταστήματα).
- Συσκευασία / ετικέτα του προϊόντος (ναι, κάποιος έγραψε τις λέξεις σε αυτό το πλαίσιο).
- Διαφημίσεις προϊόντων/υπηρεσιών στο Google, στο Facebook κ.α.
- Διαφημίσεις προϊόντων/υπηρεσιών σε έντυπα περιοδικά.
- Φυλλάδια που θα μοιραστούν σε μια εμπορική έκθεση.
- Βίντεο επίδειξης προϊόντος (Μάθε περισσότερα για τη δύναμη του Video Marketing).
- Μια ειδική έκθεση σχετικά με ένα πρόβλημα που επιλύει το προϊόν σου.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που προωθούν το προϊόν (email marketing).
- Μελέτες περιπτώσεων που εξηγούν πώς οι πελάτες επωφελούνται από το προϊόν.
- Προδιαγραφές προϊόντος και ιστοσελίδες σχετικά με τον τρόπο χρήσης.
- Άρθρα και blog posts σχετικά με το προϊόν.
- Μαρτυρίες και ιστορίες πελατών.
- E-mails απευθείας πώλησης, newsletter ή landing pages.
Copywriter τι είναι
Ο Copywriter (Κειμενογράφος), είναι επαγγελματίας συγγραφέας που γράφει κείμενα, με σκοπό να κατευθύνει τους αποδέκτες τους προς κάποια συγκεκριμένη ενέργεια.
Πρόκειται για κείμενα που αφορούν στη δημιουργία περιεχομένου και όχι για λογοτεχνικά κείμενα.
Ένας Copywriter είναι υπεύθυνος για τα κείμενα που βλέπεις:
- Online (websites, blogs, pop-ups, banners, social media, emails, διαφημίσεις)
- Σε έντυπα (εφημερίδες και περιοδικά, διαφημιστικά φυλλάδια, καταλόγους κ.α.)
- Σε χώρους φυσικής διαφήμισης (διαφημιστικές πινακίδες, αφίσες, δημόσιες συγκοινωνίες κ.α.)
- Οπουδήποτε αλλού! (ραδιόφωνο, τηλεόραση)
Σκοπός του, είναι να μεταδώσει το σωστό μήνυμα σύντομα, έξυπνα και περιεκτικά ανάλογα με το μέσον για το οποίο γράφει κι ανάλογα με το τι θέλει να πετύχει:
- Αγορά προϊόντος.
- Αγορά υπηρεσιών.
- Ώθηση προς μια συγκεκριμένη ενέργεια (π.χ. εγγραφή σε newsletter, καταχώρηση στοιχείων, επικοινωνία κλπ).
- Πρόκληση συγκεκριμένων συναισθημάτων για ένα προϊόν, υπηρεσία ή πρόσωπο.
- Διατύπωση μιας νέας ιδέας ή ιδεολογίας.
- Μετάδοση ενός απλού μηνύματος (που τελικά μόνο απλό δεν είναι).
Άλλη έκταση, περιεχόμενο και ύφος έχει ένα κείμενο σε πινακίδα ή στα social media που θα δεις φευγαλέα, κι άλλη ένα άρθρο ή περιγραφή προϊόντος που ενδεχομένως έψαξες και πρόκειται να αφιερώσεις χρόνο για να ενημερωθείς.
Τι κάνει ένας Online Copywriter
- Κάνει έρευνα ανταγωνισμού και αποφασίζει πως θα διαφοροποιηθείς.
- Διορθώνει κείμενα που ήδη έχεις προσθέσει στον ιστότοπο σου τόσο ορθογραφικά και συντακτικά, όσο κι από άποψη ύφους σε σχέση με το κοινό που απευθύνεσαι.
- Επιλέγει τα σωστά Keywords ή Keyphrases αναζήτησης στοχεύοντας συγκεκριμένο κοινό με συγκεκριμένα άρθρα.
- Συγγράφει κείμενα (ή διορθώνει υπάρχοντα κείμενα) που θα προωθήσουν σωστά κι αποτελεσματικά ένα προϊόν/υπηρεσία ή μια ιστοσελίδα εφαρμόζοντας τεχνικές SEO.
- Προσαρμόζει το κείμενο και το ύφος του μηνύματος ανάλογα με την πλατφόρμα προβολής (website, social media, newsletter κλπ). Για παράδειγμα, στα social media το μήνυμα πρέπει να είναι σύντομο, ελκυστικό, περιεκτικό κι έξυπνο.
Είδη Online Copywriting
Ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται και τον στόχο που έχει τεθεί, το online copywriting χωρίζεται σε διάφορα είδη. Τα βασικότερα είναι τα εξής:
Marketing Copywriting
Χρησιμοποιεί τις τάσεις της αγοράς για διαφημίσεις και e-mails που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Ο Marketing Copywriter ξέρει πώς να επηρεάζει το κοινό γνωρίζοντας και φέρνοντας στην επιφάνεια τις βαθύτερες επιθυμίες των ανθρώπων.
Δες αναλυτικά τις Υπηρεσίες Κειμενογραφίας που μπορούν να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα του brand σου.
Συγγράφει το κείμενο που χρησιμοποιείται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεις στο διαδίκτυο, στα social media κλπ.
Creative Copywriting
Ο Creative Copywriter σκοπό έχει να πει μια ιστορία στο κοινό. Οι ιστορίες είναι η πιο παλιά μορφή κειμενογραφίας στην ανθρώπινη ιστορία. Όλους μας συνεπαίρνει μια καλή ιστορία. Μας κάνει να ταυτιζόμαστε, να νιώθουμε, να θυμόμαστε.
Ένας Creative Copywriter μπορεί να πει μια ιστορία για τα προϊόντα ή την εταιρεία σου με τρόπο μοναδικό, διαφοροποιώντας σε από τον ανταγωνισμό.
Εφευρίσκει πιασάρικα σλόγκαν και μοναδικά concepts για διαφημίσεις ή διαφημιστικά βίντεο. Επιδιώκει να βρει τις σωστές λέξεις ή φράσεις, που “χτυπούν” τις ευαίσθητες χορδές του αγοραστικού κοινού.
Η δημιουργική κειμενογραφία λοιπόν, έχει σκοπό να διαφημίσει και να εδραιώσει το Brand name μιας επιχείρησης.
SEO Copywriting
Το Search Engine Optimization Content Writing (πιο σωστά), επικεντρώνεται στη δημιουργία περιεχομένου που θα κατέχει υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google).
Ο SEO Content Writer:
- Συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τις κορυφαίες αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες στο διαδίκτυο.
- Φροντίζει να τις μετατρέψει σε πολύτιμο περιεχόμενο (pages, posts, videos, podcasts), με τρόπο που να κατατάσσεται στην πρώτη σελίδα της Google. Περιεχόμενο, που ανταποκρίνεται στην πρόθεση των χρηστών όταν κάνουν μια συγκεκριμένη αναζήτηση.
Όταν οι σελίδες, τα άρθρα, οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα ενός Website βγαίνουν στην πρώτη σελίδα (ιδανικά πρώτες θέσεις) της Google, προφανώς απογειώνουν την προβολή μιας επιχείρησης/ελεύθερου επαγγελματία.
Δες αναλυτικά τις Υπηρεσίες SEO που μπορούν να βάλουν την επιχείρηση σου στην πρώτη σελίδα της Google.
Technical Copywriting
Το Τεχνικό Copywriting απαιτεί τις περισσότερες φορές ειδική γνώση σε έναν τομέα.
Για παράδειγμα, εάν θέλεις να δημιουργήσεις περιεχόμενο (copy) για λογισμικό εκμάθησης γλωσσών, θα χρειαστείς έναν Copywriter που έχει γνώση όχι μόνο των υπολογιστών, αλλά και των γλωσσών.
Αυτός ο τύπος Copywriting, είναι ιδιαίτερα σημαντικός στους τομείς της τεχνολογίας και της υγείας.
Content Copywriting
Αυτό το είδος, επικεντρώνεται συνήθως σε ένα θέμα και είναι γραμμένο με τη μορφή άρθρων, blogs ή ενημερωτικών δελτίων (newsletters).
Επικεντρώνεται λιγότερο στην πραγματοποίηση πωλήσεων και περισσότερο στην παροχή πληροφοριών στον καταναλωτή.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αυτού του είδους copywriting, είναι ένα άρθρο για τα διάφορα πράγματα που κάνει το κινητό σου που ίσως δεν γνώριζες. Δίνει δηλαδή πληροφορίες για το κινητό σου, αναζωογονώντας το ενδιαφέρον σου για το προϊόν.
Τις περισσότερες φορές σχετίζεται άμεσα με το SEO Copywriting.
Aποτελεσματικό Copywriting

To αποτελεσματικό Copywriting είναι αυτό που εκπληρώνει τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε.
Αν σκοπός του ήταν να φέρει μεγαλύτερη κίνηση (traffic) στο website σου, πρέπει να μετρήσεις αν την έφερε.
Αν σκοπός του ήταν να φέρει περισσότερες πωλήσεις, πρέπει να μετρήσεις αν τις έφερε.
Καταλαβαίνεις το σκεπτικό. Εξαρτάται καθαρά από το είδος του Copywriting, τον τρόπο προώθησης του και τις μετρήσεις που θα κάνεις σε δεύτερο χρόνο.
Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο copywriting και στο αποτελεσματικό copywriting. Αποτελεσματικό copywriting είναι αυτό που φέρνει κίνηση και τελικά άνοδο στις πωλήσεις.
Ας δούμε πέντε από τα συστατικά του αποτελεσματικού copywriting, χρησιμοποιώντας ένα παράδειγμα. Έστω ότι πρόκειται για ένα προϊόν αδυνατίσματος.
1. Το αποτελεσματικό Copywriting απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό
Εάν προωθήσεις ένα προϊόν αδυνατίσματος, το copywriting πρέπει να απευθύνεται αποκλειστικά σε ανθρώπους που θέλουν να χάσουν κιλά. Σε μια συνομιλία “one-on-one”, εξήγησε στον υποψήφιο πελάτη σου πως θα βοηθηθεί από το προϊόν σου.
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσεις την συνολική digital marketing στρατηγική σου, είναι να σταματήσεις να γράφεις σε τρίτο πρόσωπο προσπαθώντας να δώσεις επαγγελματικό ύφος.
Η συγγραφή σε πρώτο πρόσωπο λειτουργεί πολύ καλύτερα. Είναι σαν πρόσκληση για συνομιλία.
Αυτός που θα γράψει το κείμενο πρέπει κατανοεί τις επιθυμίες και τις ανάγκες της αγοράς που απευθύνεσαι. Να γνωρίζει τον τύπο της γλώσσας ή της φρασεολογίας που χρησιμοποιεί.
2. Το αποτελεσματικό Copywriting προσφέρει ένα μοναδικό όφελος ή υπόσχεση
Οι άνθρωποι που θέλουν να αδυνατίσουν, έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα. Οπότε, το copywriting πρέπει να διαφοροποιήσει το προϊόν σου από οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο. Τι το καθιστά ως την καλύτερη λύση (είναι εύκολο στη χρήση, ασφαλέστερο, πιο υγιεινό, έχει γρηγορότερα αποτελέσματα κλπ.);
Μπορεί το προϊόν σου να αποτελεί την μοναδική πρόταση πώλησης; Τι το κάνει να διαφέρει από κάθε άλλο προϊόν εκεί έξω;
3. Το αποτελεσματικό Copywriting προσφέρει αποδείξεις
Βεβαιώσου ότι οι υποψήφιοι πελάτες σου δεν διστάζουν ή ανησυχούν ότι το προϊόν σου δεν πρόκειται να ανταποκριθεί στις υποσχέσεις του. Είναι καλύτερο να παρέχεις συγκεκριμένες αποδείξεις ότι το προϊόν λειτουργεί!
Αν είναι εφικτό πρόσθεσε αποδεικτικά στοιχεία όπως μαρτυρίες πελατών, αποτελέσματα δοκιμών σε σύγκριση με άλλα προϊόντα αδυνατίσματος, ίσως ένα βίντεο σχετικά με το πόσο εύκολο είναι να χρησιμοποιηθεί κ.λπ.
Αν δεν χρησιμοποιείς μαρτυρίες στο συνολικό μάρκετινγκ σου, τότε ξεκίνα αμέσως! Εάν δεν έχεις μαρτυρίες, μπορείς να αναφέρεις στοιχεία από αξιόπιστες αρχές για να υποστηρίξεις τις αξιώσεις που έκανες στο διαφημιστικό σου υλικό.
4. Οδηγεί το κοινό σε “Call to Action:”
Αν προσπαθείς να πείσεις τους υποψήφιους πελάτες σου να παρακολουθήσουν μια επίδειξη του προϊόντος σου, το copywriting θα πρέπει να τους καθοδηγήσει με μια πρόσκληση για δράση.
Θα μπορούσε να είναι: “κάνε κλικ στο βίντεο για να δεις πόσο αποτελεσματικό είναι”.
Επιπλέον, το copywriting θα πρέπει να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο που κάνει τον ενδιαφερόμενο να θέλει να ενεργήσει τώρα: “Έκπτωση 15€ εάν παραγγείλεις μέχρι 15/5”.
Το να λες στους ανθρώπους τι ακριβώς πρέπει να κάνουν στη συνέχεια και γιατί πρέπει να το κάνουν ΤΩΡΑ, είναι δύο πράγματα που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε είδος μάρκετινγκ στρατηγικής που δημιουργείς.
Οι προσφορές, οι εκπτώσεις, τα κίνητρα και το σημαντικότερο, ένας λόγος για τον οποίο πρέπει να ενεργήσουν τώρα αντί να χρονοτριβούν, είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά.
5. Δοκιμάζεται και τροποποιείται με την πάροδο του χρόνου για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων
Μερικές απλές αλλαγές στο copywriting μπορούν να ενισχύσουν την ανταπόκριση κατά 10%, 20% … ακόμα και 150%. Oπότε πάντα συμφέρει να δοκιμάζεις διαφορετικά μηνύματα και προσφορές.
Εάν δεν παρακολουθείς όλα όσα κάνεις, πώς θα μάθεις τι λειτουργεί και τι όχι; Επιπλέον, θα πρέπει να δοκιμάζεις διαρκώς για να διαπιστώσεις εάν μπορείς να βελτιώσεις τα αποτελέσματα που έχεις ήδη πάρει.
Παράδειγμα Copywriting
Ας δούμε ένα παράδειγμα ενός μεσιτικού γραφείου που έχει σκοπό να πουλήσει σπίτια πρώτα με δική του κειμενογραφία και μετά με τη βοήθεια ενός Copywriter – Marketer.
Α. Με δική του κειμενογραφία
Ας πούμε ότι ο Γιώργος (ιδιοκτήτης μεσιτικού) διέθεσε 1500€ για διαφήμιση μέσω Google ads στις περιοχές: Μαρούσι, Νέο Ηράκλειο και Πεύκη. Το κείμενο του ήταν το εξής:
Θέλεις να αγοράσεις σπίτι; Επικοινώνησε μαζί μας!
Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του, με μερικές φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας του μεσιτικού γραφείου.
Ας πούμε επίσης ότι στόχευσε τους κατοίκους αυτών των περιοχών με κόστος 1 ευρώ ανά κλικ στον σύνδεσμο της διαφήμισης.
Την είδαν 10.000 κάτοικοι, πάτησαν τον σύνδεσμο της διαφήμισης 1500 κάτοικοι και μόνο οι 3 έδειξαν ενδιαφέρον χωρίς τελικά να αγοράσει κάποιος σπίτι.
Τελικά ο Γιώργος:
- ξόδεψε 1500€
- δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος
- μόνο 3 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
- κανείς δεν έμεινε ευχαριστημένος
Β. Με τη βοήθεια ενός Copywriter
Και σε αυτή την περίπτωση το ποσό επένδυσης παρέμεινε το ίδιο, όπως και οι περιοχές.
Το κείμενο του Copywriter ήταν το εξής:
Βαρέθηκες να πληρώνεις νοίκια;
Απόκτησε το δικό σου σπίτι από 350€ το μήνα*!
O Copywriter-Marketer δεν στόχευσε απλά τους κατοίκους των περιοχών. Στόχευσε:
- όσους κατοίκους πλήρωναν ενοίκιο
- όσους σχεδιάζουν ενεργά να παντρευτούν
- κι όσους έχουν παιδιά ηλικίας 3-5 ετών.
Απέκλεισε από το κοινό στόχευσης όσους εργάζονται σε εποχικές και προσωρινές θέσεις εργασίας.
Ο σύνδεσμος οδηγούσε σε μια σελίδα στο website του μεσιτικού, την οποία έγραψε ο Copywriter σε συνεργασία με τον Γιώργο.
Περιείχε φωτογραφίες σπιτιών στις περιοχές αυτές, με πληροφορίες σχετικά με αποστάσεις των σπιτιών από σχολεία, γυμναστήρια, κολυμβητήρια και super markets.
Επίσης, στη σελίδα δηλωνόταν ότι το μεσιτικό γραφείο μπορούσε να λειτουργήσει συμβουλευτικά για την προέγκριση δανείου με το χαμηλότερο δυνατό επιτόκιο της αγοράς χωρίς κανένα επιπλέον κόστος!
Παράλληλα, δημιούργησε μια φόρμα εγγραφής σε Newsletter ώστε να εγγράφονται όσοι θέλουν να ενημερώνονται για νέες κατοικίες προς πώληση σε αυτές τις περιοχές.
Είδαν την διαφήμιση 6000 κάτοικοι ενώ πάτησαν τον σύνδεσμο 1500. Οι 70 επικοινώνησαν με το μεσιτικό κι έγιναν 3 πωλήσεις κατοικιών. 10 γράφτηκαν στο Newsletter.
Τελικά ο Γιώργος:
- ξόδεψε και πάλι 1500€
- είχε κέρδος αρκετές χιλιάδες ευρώ (με βάση την αγορά 12.000-24.000€)
- 70 από τους 1500 επισκέπτες στην ιστοσελίδα του επικοινώνησαν
- 3 απέκτησαν δικό τους σπίτι
- 10 είναι πιθανοί μελλοντικοί πελάτες
Καταλαβαίνεις λοιπόν έστω και στο παραπάνω σενάριο, πόσο σημαντικό είναι το Copywriting.
Μέσα στα έξοδα της διαφήμισης ήταν και η αμοιβή του κειμενογράφου-μάρκετερ. Χονδρικά η αμοιβή του ήταν σχεδόν 500€:
- 60€ για τα διαφημιστικά κείμενα
- 109€ για τον σχεδιασμό και τα κείμενα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας του μεσιτικού
- 99€ για το στήσιμο του μηχανισμού Newsletter
- 225€ για το στήσιμο της καμπάνιας (15% επί του ποσού της επένδυσης δηλαδή)
Κόστος Copywriting
Πάντα πρέπει υπάρχει συνεννόηση σχετικά με το κόστος ανάλογα με το είδος Copywriting που θέλεις να εντάξεις στη συνολική digital marketing στρατηγική σου. Εξαρτάται από το τι θέλεις να πετύχεις.
Οι ενδεικτικές χρεώσεις για τα βασικά είδη Copywriting είναι οι παρακάτω, κι εξαρτώνται από τον τομέα που δραστηριοποιείσαι. Όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός, τόσο μεγαλύτερες οι απαιτήσεις:
Content Writing – SEO Copywriting
Η συγγραφή των κειμένων γίνεται μετά από έρευνα ανταγωνισμού, εύρεση κατάλληλων keywords με βάση τις αναζητήσεις του κοινού που στοχεύουμε, και με την χρήση των βέλτιστων SEO πρακτικών.
Αν και σε αυτό το είδος Copywriting απαιτείται συνολική SEO Content Στρατηγική, ενδεικτικά μπορούμε να πούμε ότι ένα άρθρο ξεκινάει από τα 30-40€ και μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 150-200€ ή και παραπάνω.
Εξαρτάται από:
- τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι
- το μέγεθος του άρθρου
- τις τυχόν εικαστικές προσθήκες που χρειάζεται (εικόνες, infographics κ.α.)
- και το επίπεδο του ανταγωνισμού σου.
Ένα άρθρο ή σελίδα σου στην πρώτη σελίδα της Google έχει υπερβολικά μεγαλύτερη αξία, αφού θα φέρνει νέους υποψήφιους πελάτες στην “πόρτα σου”, έχοντας μάλιστα κερδίσει ήδη την εμπιστοσύνη τους.
Marketing Copywriting
Σε ο,τι αφορά τα κείμενα των διαφημίσεων, η χρέωση ποικίλει ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι και το επίπεδο του ανταγωνισμού.
Η συγγραφή διαφημιστικών κειμένων, μπορεί να ξεκινάει από 30-40€, ανάλογα με τον κλάδο σου, τον στόχο σου, την ανάγκη δημιουργίας εικαστικών ή βίντεο.
Creative Copywriting
H δημιουργία κειμένων, φωτογραφιών, Video (video marketing) κλπ, που αφηγούνται μια ιστορία είναι απαιτητική διαδικασία. Οι χρεώσεις εδώ αφορούν στο εικαστικό και στρατηγικό κομμάτι και διαμορφώνονται ως εξής:
Για το κόστος Δημιουργικού Περιεχομένου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε Social Media, μπορείς να πάρεις μια ιδέα εδώ: Διαχείριση social media – πακέτα & κόστος.
Το κόστος δημιουργίας κειμενογραφίας για Video, διαφοροποιείται ανάλογα με τη διάρκεια του, τον κλάδο στον οποίο θα αναφέρεται και το επίπεδο του ανταγωνισμού σου.
Έχω τη δυνατότητα να αναλάβω και το μοντάζ των βίντεο που χρειάζεσαι για το site ή το κανάλι της επιχείρησης σου.
Αν κάνεις τις λήψεις μόνος σου τότε μπορώ να αναλάβω το μοντάζ και το YouTube SEO, για την καλύτερη κατάταξη του στην δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της Google, το YouTube.
Το video αποτελεί το πιο άμεσο μέσο προώθησης των υπηρεσιών σου κι εγγυάται μεγαλύτερο Conversion Rate. Είναι δηλαδή πιο πιθανό κάποιος θεατής να αγοράσει από εσένα, απ’ ότι αν ήταν αναγνώστης κάποιου άρθρου ή υπηρεσίας σου.
Συμπέρασμα
Η αλήθεια είναι ότι το Copywriting είναι διαρκής διαδικασία αν θέλεις να έχεις τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Από την άλλη είναι ο μόνος τρόπος για να επικοινωνήσεις το προϊόν σου με τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες σου.
Πριν από οποιοδήποτε copywriting ή διαμόρφωση στρατηγικού πλάνου, πρέπει το προϊόν ή η υπηρεσία σου να είναι όντως χρήσιμα και αποτελεσματικά.
Κανένα κείμενο ή διαφήμιση δεν πρόκειται να απογειώσει τις πωλήσεις σου αν το προϊόν σου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών. Κανένα κείμενο ή διαφήμιση δεν είναι υποκατάστατο της ποιότητας.
Επίλογος
Πολλές επιχειρήσεις γράφουν μόνες τους τα κείμενα τους. Αν και λέγεται Copywriting, στο 90% των περιπτώσεων δεν είναι καλό-αποτελεσματικό Copywriting.
Σε πολλές περιπτώσεις απλώς δανείζονται στοιχεία από άλλες διαφημίσεις ή websites που βλέπουν.
Oι λέξεις και η τεχνική που χρησιμοποιείς, ισορροπούν σε μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ αποτυχίας κι επιτυχίας.
Εάν σκέφτεσαι να επενδύσεις στο copywriting, μπορεί να διαπιστώσεις ότι το κόστος της υπηρεσίας είναι υψηλότερο απ’ ότι ενός κανονικού συγγραφέα.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι copywriters ειδικεύονται στην κειμενογραφία που πραγματικά πουλάει.
Ενώ είναι πιο ακριβή υπηρεσία, ένας καλός copywriter μπορεί να γράψει π.χ. blog posts που θα εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, ενώ θα μετατρέπουν πολλούς από τους επισκέπτες σε πελάτες, χωρίς να πληρώνεις διαφήμιση.
Το καλό copywriting από τη στιγμή που αυξάνει τις πωλήσεις δεν αποτελεί έξοδο, αλλά επένδυση.
Συχνές Ερωτήσεις
Copywriting τι είναι
Είναι η τεχνική ή καλύτερα η τέχνη να γράφεις πειστικά μηνύματα που ωθούν τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση (συνήθως να κάνουν μια αγορά). Υπάρχει παντού γύρω μας: τηλεόραση, διαφημίσεις, συσκευασίες προϊόντων, περιοδικά, άρθρα κλπ. Το copywriting -ή αλλιώς κειμενογραφία– είναι απαραίτητο συστατικό κάθε στρατηγικής marketing.
Πόσο κοστίζει το copywriting
Το κόστος του Copywriting εξαρτάται από τον ανταγωνισμό στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, το είδος κειμενογραφίας που θα χρειαστείς και τους στόχους που θα θέσεις για την αναγνωρισιμότητα και τα έσοδα της επιχείρησης σου.