Σίγουρα λαμβάνεις μηνύματα από εγγραφές που έχεις κάνει σε διάφορα Newsletters. Σίγουρα λοιπόν έχεις μια εικόνα για το τι είναι το Newsletter. Το θέμα είναι να καταλάβεις πως μπορεί να αυξήσει την κερδοφορία της επιχείρησης σου.
Δεν πρόκειται για κάτι νέο. Είναι ο εκσυγχρονισμός των έντυπων διαφημιστικών φυλλαδίων. Μόνο που ένα newsletter είναι πιο οικονομικό, στοχευμένο και αποτελεσματικό.
Περιεχόμενα
- Τι είναι το Newsletter
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Newsletter marketing
- Πώς αυξάνει την κερδοφορία της επιχείρησης σου
- Πότε ένα newsletter είναι αποδοτικό
- Καλύτερη μέρα για αποστολή
- Καλύτερη ώρα για αποστολή
Τι είναι το Newsletter
Το newsletter είναι ένα είδος email που αποτελεί μέρος της συνολικής email marketing στρατηγικής σου.
Είναι επί της ουσίας ένα διαφημιστικό email, που τις περισσότερες φορές περιέχει νέα, προσφορές ή ενημερώσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Η διαφορά του με ένα απλό email, είναι ότι ο παραλήπτης έχει δώσει την συγκατάθεση του ώστε να λαμβάνει τακτικά newsletters από εσένα, κυρίως επειδή του προσφέρουν κάτι που έχει αξία!
Ο σκοπός του Newsletter Marketing:
- Διατηρεί το ενδιαφέρον των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου
- Τους προσφέρει χρήσιμο περιεχόμενο
- Ενισχύει το brand της επιχείρησης σου
- Προωθεί νέα προϊόντα ή υπηρεσίες
- Ωθεί διακριτικά τον παραλήπτη να κάνει κάποια ενέργεια π.χ. να επισκεφθεί το website σου, να επικοινωνήσει μαζί σου, να αγοράσει κλπ.
Απευθύνεται είτε σε ήδη ενεργούς πελάτες είτε σε υποψήφιους πελάτες. Άλλο newsletter θα λαμβάνουν οι μεν και άλλο οι δεν.
Διαφορετικό υλικό στέλνεις σε κάποιον που ήδη σε εμπιστεύεται και διαφορετικό σε κάποιον που θέλεις να σε εμπιστευτεί.
Τι είναι το newsletter; Ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη, εδραίωση κι εξέλιξη της αναγνωρισιμότητας και της κερδοφορίας της επιχείρησης σου.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Newsletter marketing
Πόσο σου κοστίζει η κειμενογραφία, ο σχεδιασμός, η εκτύπωση και η διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων για την επιχείρηση σου; Οι άνθρωποι τα διαβάζουν ή τα πετάνε; Πόσοι από αυτούς τελικά γίνονται πελάτες σου;
Τα πλεονεκτήματα του newsletter marketing απαντάνε στις παραπάνω ερωτήσεις:
- Είναι οικονομικό και οικολογικό.
- Είναι στοχευμένο. Δεν στέλνεις σε οποιονδήποτε χωρίς να ξέρεις αν ενδιαφέρεται. Έτσι εξοικονομείς περισσότερο χρόνο και χρήμα.
- Είναι μετρήσιμο. Μπορείς να γνωρίζεις πόσοι το διάβασαν, πόσοι πάτησαν κάποιο link, πόσοι αγόρασαν κ.α. χρήσιμα στατιστικά.
- Αποστολή σε πολλούς αποδέκτες με ένα κλικ.
- Αποτελεσματικότητα. Είναι 40 φορές πιο αποτελεσματικά από οποιαδήποτε άλλη μορφή digital marketing εκτός από το SEO.
- Προσωποποίηση. Μπορείς να στέλνεις διαφορετικό υλικό σε κάθε κοινό, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την ετοιμότητα αγοράς του.
- Εμπιστοσύνη. Πάει την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών της σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο. Είναι ένας ουσιαστικός διάλογος με το κοινό σου που χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης.
Πώς αυξάνει την κερδοφορία της επιχείρησης σου
Όταν κάποιος εγγραφεί στην λίστα για να λαμβάνει newsletters, σημαίνει ότι ενδιαφέρεται γι αυτό που του προσφέρεις. Προϋπόθεση βέβαια είναι ότι έχεις ήδη δημιουργήσει υλικό που προκαλεί το ενδιαφέρον του ή προσφέρεις κάτι σημαντικό με αντάλλαγμα το email του.
Αυτός ο συνδρομητής μετατρέπεται σε υποψήφιο πελάτη. Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να συνεχίσεις να προσφέρεις υλικό με συνέπεια, οδηγώντας τον τελικά να αγοράσει κάτι που πραγματικά θα έχει αξία γι αυτόν, είτε είναι ιδιώτης είτε επαγγελματίας.
Δεν προσπαθείς να ξεγελάσεις κανέναν, απλά δημιουργείς μια σχέση εμπιστοσύνης. Είναι κάτι που αμελούν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, ειδικά μετά την πώληση!
Μετά λοιπόν την πώληση είναι η ουσία. Εδώ είναι που αρχίζει το πραγματικό κέρδος για σένα. Ένας πελάτης που ήδη σε εμπιστεύτηκε είναι πιο πιθανό να αγοράσει ξανά από εσένα.
Πρέπει να συνεχίσεις να του προσφέρεις περιεχόμενο με αξία γι αυτόν (νέα, οδηγούς, εξελίξεις κλπ) ενώ παράλληλα να τον ενημερώνεις για νέα προϊόντα, προσφορές ή υπηρεσίες σου, που είναι πολύ πιθανό να τον ενδιαφέρουν.
Παράδειγμα:
Έστω ότι ένα από τα Newsletter σου έχει σκοπό την πώληση. Παρουσιάζεις ένα νέο προϊόν/υπηρεσία ή μια συγκεκριμένη προσφορά.
Ας υποθέσουμε ότι μόνο το 2% (το email έχει conversion rate έως κι 7-8%) των παραληπτών θα αγοράσει.
Το προϊόν/υπηρεσία σου αξίζει 50€ και το στέλνεις σε 2000 παραλήπτες. Ποιο είναι το κέρδος σου απλά με την αποστολή ενός email;
40 αγορές (2000 x 2%) x 50€ = 2000€
Πότε ένα Newsletter είναι αποδοτικό
Για να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα πρέπει να έχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά:
- Έξυπνο και λιτό design.
- Ελκυστικό τίτλο.
- Σύντομο, περιεκτικό κι ενδιαφέρον μήνυμα.
- Ξεκάθαρο κι επείγον call to action.
- Να είναι Mobile friendly.
- Να αποστέλλεται τις σωστές ημέρες και ώρες.
Πρέπει λοιπόν να έχει μια συγκεκριμένη δομή και να ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές.
Ποια είναι η καλύτερη μέρα να στείλεις Newsletter

Εξαρτάται από το κοινό που στοχεύεις, κάνοντας μια εκτίμηση της καθημερινής ρουτίνας του.
Φυσικά, αναλύοντας το Open Rate (ποσοστό ανοίγματος newsletter email) αλλά και το Conversion Rate (ποσοστό ολοκλήρωσης κάποιας ενέργειας π.χ. αγορά, ανάγνωση νέου post κλπ), στέλνοντας διαφορετικές ημέρες και ώρες, διαπιστώνεις με δεδομένα, ποια είναι η καλύτερη ημέρα για εσένα.
Ενδεικτικά:
Η καλύτερη ημέρα με το μεγαλύτερο δυνατό open rate είναι η Πέμπτη και μετά η Τρίτη. Οι καθημερινές γενικότερα αποδίδουν καλύτερα.
Συνιστάται να μη στέλνεις newsletter τα Σαββατοκύριακα γιατί έχουν το χαμηλότερο open rate. Φυσικά εξαρτάται από το τι στέλνεις και σε ποιον.
Ποια είναι η καλύτερη ώρα να στείλεις Newsletter
Και πάλι η επιλογή της καλύτερης ώρας εξαρτάται από το κοινό σου, και ισχύει ο,τι και για την επιλογή ημέρας. Αποστολή – Δεδομένα – Επιλογή καλύτερης ώρας.
Ενδεικτικά:
- 6:00-10:00 π.μ. (άνοιγμα από εργαζόμενους που χαζεύουν το κινητό τους πίνοντας καφέ).
- 10:00-12:00 π.μ. (χαμηλότερο open rate, σχεδον όλοι είμαστε εξαιρετικά απασχολημένοι αυτές τις ώρες).
- 12:00-15:00 μ.μ. (χαλάρωση, μεσημεριανό, επιστροφή στη δουλειά – δύσκολη ώρα για να τραβήξεις το ενδιαφέρον).
- 15:00-19:00 μ.μ. (ιδανικές ώρες για περιεχόμενο που ψυχαγωγεί και ξεκουράζει πριν τελειώσει η δουλειά).
- 19:00-22:00 μ.μ. (ώρες ξεκούρασης και χαλάρωσης, ιδανικές για αγορές).
- 22:00-06:00 π.μ. (δύσκολες ώρες για πολύ συγκεκριμένο κοινό).
Τι είναι το Newsletter – Συμπέρασμα
Μια τεχνική email marketing, που δεν σε συμφέρει να αγνοήσεις και να αποκλείσεις από την συνολική Digital Marketing στρατηγική σου.
Μιας και τα newsletter περνούν μια φάση αναγέννησης στο εξωτερικό, τι πιστεύεις για την πιθανότητα να γίνει το ίδιο στην Ελλάδα; “Κολλάνε” στο Ελληνικό κοινό; (και αν έχεις Ελληνικά newsletter που θεωρείς ενδιαφέροντα για να προτείνεις, θα χαρώ να τα ακούσω)
Γεια σου Alex κι ευχαριστώ για το σχόλιο. Δεν είναι θέμα πιθανοτήτων είναι θέμα επιλογής των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι ερωτήσεις σου είναι πολύ γενικές. Ποια Newsletter να “κολλάνε” στο ελληνικό κοινό; Απαντώντας αναγκαστικά το ίδιο γενικά, δεν φταίει το κοινό αλλά το πώς οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα newsletters. Δηλαδή ελάχιστο value και μοναδικός στόχος η πώληση. Τι ελληνικά newsletter να προτείνω; Για ποιο niche; Στον τομέα μου δεν με έχει καλύψει κάποιο ελληνικό.