Email marketing – Τι είναι & Πώς Ξεκινάς

email marketing

Το email marketing είναι ο πιο οικονομικός και σίγουρος τρόπος να προσεγγίσεις το κοινό σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Είναι διαχρονικό, ασφαλές και έχει μετρήσιμα αποτελέσματα. Το χρησιμοποιείς ή ακόμη περιμένεις;

Περιεχόμενα

Τι είναι το email marketing

Το email marketing πολύ απλά, είναι είναι κάθε email που στέλνεις στου υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες σου με σκοπό να τους ενημερώσεις ή να τους προωθήσεις τα προϊόντα/υπηρεσίες σου έχοντας συγκεκριμένη στρατηγική και στόχους.

Φυσικά, εξαρτάται από το είδος email marketing που θα αξιοποιήσεις, όπως θα δεις παρακάτω στην ενότητα “είδη email marketing“.

Πρακτικά, όλοι όσοι έχουμε email accounts για να επικοινωνούμε, τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο το χρησιμοποιούμε. Το θέμα είναι αν το χρησιμοποιούμε σωστά.

Πριν από οτιδήποτε, να τονίσουμε ότι τα emails επιτυγχάνουν 8-9 φορές περισσότερες πωλήσεις απ’ ότι όλα τα social media μαζί!

Tα 3 πρώτα βήματα στο email marketing

Email marketing πώς να ξεκινήσεις

1. Χτίσε μια λίστα με emails

Ενδεχομένως να έχεις ήδη ένα Α πελατολόγιο. Αν δεν έχεις τα emails των υφιστάμενων πελατών σου -πράγμα απίθανο- απόκτησε τα άμεσα.

Αν δεν έχεις καθόλου πελατολόγιο και ξεκινάς τώρα, είναι απαραίτητο να αποκτήσεις ένα Newsletter. Θα σε βοηθήσει να μαζέψεις τα emails των πιθανών μελλοντικών πελατών σου.

Ένα είναι σίγουρο. Μην αγοράσεις λίστες πελατών που δεν έχουν καμία σχέση με την επιχείρηση σου. Εκτός του ότι το όφελος είναι σχεδόν ανύπαρκτο, ο πρόσφατος νόμος GDPR το καθιστά παράνομο και το πρόστιμο είναι ασύμφορο.

Κάθε επισκέπτης πρέπει να σου δίνει το email του με την θέληση και την έμπρακτη συγκατάθεση του. Κατά την αγορά καλό θα ήταν να υπογράφει ένα σχετικό συμφωνητικό ότι αποδέχεται να λαμβάνει ενημερωτικά emails.

Αντίθετα αν εγγραφεί στο Newsletter σου από κάποια φόρμα μέσα από την ιστοσελίδα σου, υπάρχει αυτόματος μηχανισμός double opt-in που επιβεβαιώνει έμπρακτα την συγκατάθεση του.

2. Αξιοποίησε ένα email marketing tool

Χρειάζεσαι ένα email marketing tool για να σχεδιάζεις και να στέλνεις μαζικά τα προωθητικά emails σου στους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες σου.

Ευτυχώς έχεις ποικιλία επιλογών και μάλιστα μπορείς να ξεκινήσεις δωρεάν. Οι 3 πιο γνωστές χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες στην Ελλάδα είναι το Mailchimp, το Acymailing και το Moosend με το Mailchimp να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και όχι τυχαία:

Εmail marketing σε 3 απλά βήματα - Οργανώσου
21/12/14-13/4/19 Ελλάδα – από Datanyze

Είναι δωρεάν για τα πρώτα 2000 emails που θα εισάγεις, ενώ δωρεάν μπορείς να στέλνεις και 12.000 emails ανά μήνα. Μπορείς να κάνεις πρακτικά τα πάντα:

  • Δημιουργία λίστας παραληπτών χειροκίνητα.
  • Δημιουργία λίστας παραληπτών αυτόματα μέσω Newsletter. Για να γίνει αυτό πρέπει να ενσωματώσεις στο website σου τον ανάλογο κώδικα ή να χρησιμοποιήσεις κάποιο plugin όπως το Mailchimp for WordPress (καλό είναι να αποφεύγεις τα περιττά plugins, για να μην επιβραδύνεις την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου).
  • Εύκολος σχεδιασμός Newsletter.
  • Μαζική αποστολή.
  • Αυτοματοποιημένα emails.
  • Διαχωρισμός παραληπτών σε διαφορετικές λίστες για αποστολή διαφορετικών emails κ.α. πολλά που θα ανακαλύψεις στην πορεία.

Είναι περίεργο που από το σύνολο των ιστοσελίδων στην Ελλάδα, χρησιμοποιούν όλες τις παραπάνω πλατφόρμες μαζί, μόλις 5216 ιστοσελίδες!

Όλες οι υπόλοιπες ή χρησιμοποιούν κάποια custom τεχνολογία ή καμία από αυτές δεν εκμεταλλεύεται τα οφέλη του email marketing!

3. Ξεκίνα να στέλνεις emails στους πελάτες σου

Αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα. Τα μηνύματα που θα στέλνεις πρέπει να είναι ουσιώδη και χρήσιμα. Μηνύματα που θα διάβαζες κι εσύ αν στα έστελναν.

Σε καμία περίπτωση μην στέλνεις απλά απανωτές προσφορές. Πρέπει να προσφέρεις γνώση, χρήσιμες συμβουλές και ενδιαφέροντα άρθρα ανάλογα με την αγορά που δραστηριοποιείσαι.

Οι προσφορές και η επίτευξη πωλήσεων είναι δεδομένες αλλά στην ώρα τους. Αν δεν δώσεις δεν θα πάρεις.

Ο πιθανός πελάτης σου θέλει να σε γνωρίσει, να του αρέσουν οι υπηρεσίες/προϊόντα σου, να σε εμπιστευτεί και μετά να γίνει όντως πελάτης σου.

Πώς να γράψεις ένα email πωλήσεων;

Τα βήματα παρακάτω είναι πολύ συγκεκριμένα, αν και προϋποθέτουν να γνωρίζεις έστω τις βασικές αρχές Copywriting.

  1. Γράψε ελκυστικό τίτλο
  2. Εξατομίκευσε το μήνυμα (ίσως με το όνομα του συνδρομητή σου)
  3. Γράψε ξεκάθαρα το μήνυμα σου
  4. Μην ξεφύγεις από το θέμα του τίτλου
  5. Γράφε πάντα σε β’ ενικό πρόσωπο
  6. Παρουσίασε τα οφέλη και όχι τα χαρακτηριστικά της προσφοράς που ενδεχομένως κάνεις
  7. Να είσαι σύντομος
  8. Μην κάνεις spam

Είδη email marketing

  1. Τα άμεσα emails που στέλνεις στους υφιστάμενους ή μελλοντικούς πελάτες σου για να τους ενημερώσεις για νέα προϊόντα ή προσφορές
  2. Τα Newsletters. Τα στέλνεις αποκλειστικά σε συνδρομητές που με την θέληση τους έχουν γραφτεί στη λίστα σου, για να λαμβάνουν χρήσιμα νέα, ενημερώσεις και προσφορές σου. Γιατί να γραφτεί κάποιος στη λίστα σου; Γιατί κάτι έχει να κερδίσει προφανώς.
  3. Automation email funnels. Αυτοματοποιημένο σύστημα αποστολής email ανάλογα με την συμπεριφορά του πελάτη ανά κάθε ξεχωριστό email και το στάδιο ετοιμότητας αγοράς του. Αρκετά περίπλοκο στο στήσιμο, άκρως αποτελεσματικό όταν στηθεί.
  4. Τα emails συναλλαγών που αποστέλλονται μετά από μια επιτυχημένη συναλλαγή. Οι περισσότεροι το αγνοούν αλλά μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις επιπλέον προϊόντα/υπηρεσίες σε έναν πελάτη που ήδη αγόρασε από εσένα.

Τα 7 πλεονεκτήματα του email marketing

email marketing πλεονεκτήματα

1. Είναι εύκολο και γρήγορο

Με τη χρήση ενός email marketing tool, μπορείς εύκολα και γρήγορα να απευθυνθείς σε χιλιάδες συνδρομητές σου με ένα κλικ.

2. Είναι οικονομικό

Σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες λύσεις digital marketing είναι η πιο οικονομική. Ξεκινάς εντελώς δωρεάν και αν χρειαστεί αργότερα πληρώνεις με βάση τις ανάγκες σου.

Η μόνη χρέωση που μπορεί να έχεις, είναι να αναθέσεις σε κάποιον άλλο το στήσιμο της πλατφόρμας και την εφαρμογή της στην ιστοσελίδα σου.

3. Είναι αποτελεσματικό

Όταν στέλνεις ένα email, πάει άμεσα στους παραλήπτες σου. Όσο πιο στοχευμένο κι ενδιαφέρον είναι το θέμα και το περιεχόμενο του, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει.

Όσο περισσότερες επαφές έχεις στην λίστα σου, σε τόσους πιθανούς αγοραστές απευθύνεσαι. Έστω ότι θες να ενημερώσεις για μια νέα σου υπηρεσία. Σε μερικά λεπτά την γνωστοποιείς σε χιλιάδες παραλήπτες.

4. Είναι μετρήσιμο αφού παρέχει στατιστικά

Χρησιμοποιώντας ένα email marketing tool, μπορείς να βλέπεις τα αποτελέσματα της ζωντανά! Μπορείς άμεσα να γνωρίζεις:

  • πόσοι παραλήπτες σας άνοιξαν το email σου
  • σε ποια links έγινε κλικ
  • ποιοι παραλήπτες δεν άνοιξαν καθόλου το email σου κ.λπ.

Έχοντας μετρήσιμα αποτελέσματα και στατιστικά δεδομένα, μπορείς να εντοπίσεις τα λάθη σου και να βελτιώσεις μελλοντικές σου αποστολές!

5. Είναι προσωποποιημένο

Έχοντας επαρκή δεδομένα των πελατών σου, μπορείς να προσωποποιήσεις τα emails σου, κάνοντας τα για παράδειγμα να ξεκινούν με το όνομα του παραλήπτη.

Αυτό αυξάνει την εμπιστοσύνη του παραλήπτη και την πιθανότητα να ανοίξει το μήνυμα σου. Μπορείς επίσης να προσθέσεις επιπλέον κριτήρια…

Αν για παράδειγμα θες να προωθήσεις ένα γυναικείο προϊόν, δεν υπάρχει λόγος να το στείλεις σε άνδρες παραλήπτες. Κι αυτή η λειτουργία είναι ένα κλικ μακριά.

6. Μπορεί να αυτοματοποιηθεί – email automation

Μπορείς να αυτοματοποιήσεις τις αποστολές σου με διάφορους τρόπους:

  • μπορείς να προγραμματίσεις αποστολές για την περίοδο εκπτώσεων
  • μπορεί να χρειαστεί να λείψεις αλλά τα emails να πηγαίνουν μόνα τους σε ώρες και ημέρες τις επιλογής σου
  • μπορεί να θες να αποστέλλονται αυτόματα χρόνια πολλά κι ευχές στους πελάτες σου όταν έχουν γενέθλια (αν έχεις συλλέξει αυτή την πληροφορία)
  • μπορείς επίσης να δημιουργήσεις μια ακόμη πιο πολύπλοκη διαδικασία, το email funnel. Στην ουσία αυτοματοποιημένα μηνύματα αποστέλλονται ανάλογα με την αντίδραση του παραλήπτη στο αμέσως προηγούμενο email… κ.α.

7. Οδηγεί άμεσα σε αύξηση πωλήσεων

Αν και αναφέρθηκε ήδη στην εισαγωγή, πρέπει να το ξαναπούμε. Η αύξηση των πωλήσεων είναι βασικός στόχος.

Ενημερώνεις άμεσα για προσφορές, εκπτώσεις, νέα προϊόντα κ.α. τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες σου.

Κόστος email marketing

Το κόστος δημιουργίας στοχευμένων emails ξεκινάει από 130€ για μια αυτοματοποιημένη ακολουθία 5 emails, που στόχο έχουν να προβεί ο χρήστης στην επιθυμητή ενέργεια (συνήθως πώληση). Εξαρτάται από τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι, τον ανταγωνισμό σου και τους στόχους σου.

Δημιουργία και σετάρισμα email marketing tool

Χρησιμοποιούμε κυρίως την πλατφόρμα του Mailchimp, αφού είναι δωρεάν για τους πρώτους 2000 συνδρομητές που θα εισάγουμε γενικά, αλλά και για κάθε 12.000 emails που θα στείλουμε ανά μήνα!

Τα οφέλη αυτού του καταπληκτικού εργαλείου είναι:

  • Άμεση αποστολή μαζικών emails
  • Φόρμα εγγραφής στην λίστα μας μέσα στην ιστοσελίδα σου. Παράδειγμα η φόρμα εγγραφής του weboo.gr:

Σου αρέσει αυτό το άρθρο;

Μην σταματήσεις να μαθαίνεις νέα πράγματα!
1-2 φορές την εβδομάδα στο e-mail σου! Κάνε εγγραφή!

  • Δυνατότητα προγραμματισμού αποστολής email
  • Δυνατότητα email automation (αυτοματοποιημένη αλληλουχία μηνυμάτων)

Το κόστος του στησίματος της πλατφόρμας Newsletter και προσαρμογής στην ιστοσελίδα σου, ξεκινάει από 120€.

Προφανώς για να γραφτεί κάποιος στην λίστα σου κάτι θα πρέπει να του δώσεις. Κάποιες φορές το να παράγεις χρήσιμο περιεχόμενο είναι αρκετό…

Τις περισσότερες όμως φορές ένα βασικό κίνητρο είναι κάποια έκπτωση ή ένα Δωρεάν e-book με πολύτιμο για τον επισκέπτη σου περιεχόμενο.

Δημιουργία E-book

Το κόστος δημιουργίας ενός υπερμοντέρνου e-book κυμαίνεται από 150-250€ ανάλογα με την αγορά που δραστηριοποιείσαι και το μέγεθος του e-book.

Email Marketing Συμπέρασμα

Δεν ξοδεύεις χρήματα όταν αποκτάς σύγχρονα εργαλεία που σου φέρνουν κέρδος, επενδύεις. Το email marketing όταν χρησιμοποιείται σωστά, αποτελεί την ίσως την πιο ασφαλή κι επικερδή επένδυση.

Να θυμάσαι πως σκοπός του email marketing δεν είναι μόνο η πώληση. Μην βομβαρδίζεις τους πελάτες σου με απανωτές προσφορές χωρίς να τους παρέχεις πολύτιμο περιεχόμενο. Δώσε για να λάβεις!

1-2 emails την εβδομάδα είναι αρκετά για να διατηρήσεις μια ισορροπία… όταν μιλάμε για newsletters.

Συχνές ερωτήσεις – Σύντομες απαντήσεις

Τι είναι το email marketing

Είναι κάθε email που στέλνεις στου υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες σου με σκοπό να τους ενημερώσεις ή να τους προωθήσεις τα προϊόντα/υπηρεσίες σου έχοντας συγκεκριμένη στρατηγική και στόχους.

Email marketing κόστος

Εξαρτάται από τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι, τον ανταγωνισμό σου, το είδος κειμενογραφίας που τυχόν θα χρειαστείς και τους στόχους σου.

Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!

Seo specialist copywriter

ΗΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>


Οι περισσότεροι διαβάζουν επίσης:

Σχολιάστε