Το πρώτο πράγμα που θα κληθείς να αποφασίσεις όταν κάνεις διαφήμιση στο facebook, είναι ο τύπος προώθησης. Κατανόησε ποιος εξυπηρετεί καλύτερα τους στόχους σου. Για τη σωστή επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook συνέχισε την ανάγνωση.
Επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook
Μόλις πατήσεις “Προώθηση” στο αριστερό πάνελ μέσα στην επαγγελματική σου ιστοσελίδα, θα έχεις 5 διαθέσιμες επιλογές (τη στιγμή που γράφεται το άρθρο).
Κάθε μια εξαρτάται από τον στόχο σου. Τι θέλεις δηλαδή να πετύχεις μέσω της συγκεκριμένης διαφήμισης;

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι η κατάλληλη ανά περίπτωση. Προσθέτουμε συντομεύσεις για να ανατρέχεις άμεσα σε αυτή που χρειάζεσαι κάθε φορά.
Περιεχόμενα
- Προώθηση δημοσίευσης
- Προωθήστε τη Σελίδα σας
- Προωθήστε την επιχείρηση σας τοπικά
- Προσελκύστε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπο σας
- Εξασφαλίστε περισσότερους υποψήφιους πελάτες
*Σε κάθε επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook, μπορείς να καθορίσεις το κοινό σου και τα χρήματα που θέλεις να επενδύσεις.
Τύποι προώθησης σε διαφήμιση facebook:
1. Προώθηση δημοσίευσης

Είναι ο πιο ευέλικτος τύπος προώθησης. Σου επιτρέπει να προωθήσεις οποιοδήποτε post έχεις δημοσιεύσει στην ροή της σελίδας σου στο facebook.
Μέσω ενός post, μπορείς να συμπεριλάβεις στην προώθηση σου όλα τα στοιχεία που θεωρείς απαραίτητα με βάση τον στόχο που έχεις θέσει. Είναι ο μόνος τρόπος να γράψεις ο,τι θέλεις.
Συνοπτικά αυτά είναι:
- Ο τίτλος
- Το κυρίως θέμα
- Η εικόνα
- Το CTA (Call to action)
Αναλυτικά περιγράφονται στον οδηγό μας ->
Διαφήμιση στο Facebook: Πλήρης οδηγός σε απλά βήματα
Επιλέγοντας λοιπόν “Προώθηση δημοσίευσης” έχεις να κάνεις κάποιες επιλογές:

Στόχος:
Από την επιλογή του στόχου εξαρτώνται τα επόμενα πεδία που θα κληθείς να συμπληρώσεις. Οι στόχοι είναι:
- Αύξηση επισκεψιμότητας ιστότοπου
- Προσελκύστε περισσότερα άτομα για να αντιδράσουν, να σχολιάσουν και να κοινοποιήσουν
- Συνδεθείτε και συνομιλήστε με πιθανούς πελάτες
Η μόνη διαφορά στους δυο πρώτους, είναι ότι ο αλγόριθμος του facebook, θα προβάλλει την διαφήμιση σου στο κοινό που είναι πιο πιθανό να αντιδράσει με επίσκεψη στο σύνδεσμο του post ή με κάποιο like, σχόλιο ή κοινιποίηση αντίστοιχα.
Ο τρίτος στόχος, προϋποθέτει να είσαι σε θέση να απαντήσεις στα μηνύματα που θα δεχθείς από υποψήφιους πελάτες.
Όπως θα δεις στο επόμενο βήμα, θα υπάρχει κουμπί “Στείλτε μήνυμα” εντός του διαφημιστικού.
Καλό είναι λοιπόν σε δεύτερη φάση (μέσα από το business manager) να ρυθμίσεις την προβολή της διαφήμισης σε ώρες και μέρες που θα μπορείς να απαντάς άμεσα.
Κουμπί δημοσίευσης:

Είναι το κουμπί που θα προστεθεί στη διαφήμιση σου για διευκόλυνση του χρήστη, ώστε να κάνει την επιθυμητή ενέργεια. Προφανώς θα οδηγεί στην ιστοσελίδα του website σου, αυτή που έβαλες στο αρχικό σου post.
Αυτό έχει σημασία, επειδή πρέπει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα να είναι σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται ανάλογα με το κάθε κουμπί.
Για παράδειγμα, αν επιλέξεις το κουμπί “Γραφτείτε” , τότε η κατάληξη θα πρέπει να είναι μια landing page που να προτρέπει εύκολα και ξεκάθαρα τους επισκέπτες να γραφτούν στο Newsletter σου.
Αν επιλέξεις το κουμπί “Αγοράστε τώρα” , τότε η κατάληξη θα πρέπει να είναι η ιστοσελίδα του τάδε προϊόντος στο eshop σου και ούτω καθεξής…
Κοινό:

Το κοινό που απευθύνεσαι είναι πολύ σημαντική παράμετρος της διαφήμισης σου. Πρέπει να γίνεις όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται.
Καλύτερα να δουν την διαφήμιση σου για παράδειγμα 100 άτομα που είναι πολύ πιθανό να ενδιαφέρονται για το προϊόν υπηρεσία σου, παρά 10.000 τυχαία άτομα.
Το ποσοστό μετατροπής του θεατή σε πελάτη είναι που σε αφορά. Καλύτερα 10 στους 100 παρά 2 στους 10.000. Επίσης άλλα χρήματα θα ξοδέψεις για να δείξεις την διαφήμιση σου σε 100 και άλλα σε 10.000 (τυχαίοι οι αριθμοί).
Στοχεύεις στο καλύτερο ROI (return on investment), στο ποσοστό κέρδους δηλαδή που θα σου επιστρέψει η διαφήμιση σου.
Οι επιλογές είναι:
- Άτομα που επιλέγετε μέσω της στόχευσης (τυχαία επιλογή ή επεξεργασία)
- Άτομα στην περιοχή σας (υπάρχει αποκλειστικός τύπος γι αυτή την επιλογή)
- Προσαρμοσμένα κοινά (προέρχονται από στοιχεία που συγκεντρώνεις από τους πελάτες σου από πιο περίπλοκες διαδικασίες όπως email, τηλέφωνο, αγορά από το eshop σου, fb pixel κ.α. που δεν θα καλύψουμε εδώ)
- Προηγούμενα κοινά (θα εμφανίζονται σε επόμενες διαφημίσεις εφόσον τα αποθηκεύεις)
Προτείνω να έχεις τον έλεγχο, επιλέγοντας την πρώτη επιλογή πατώντας επεξεργασία. Στο παράθυρο που αναδύεται μπορείς να ορίσεις:

- Φύλλο: Αν το προϊόν/υπηρεσία σου απευθύνεται σε ένα από τα δύο.
- Ηλικία: Ανάλογα με τη φύση του προϊόντος/υπηρεσίας σου.
- Τοποθεσίες: Αν θες να κινηθείς στην περιοχή σου, καλό είναι να εισάγεις στην συνέχεια την ακτίνα στόχευσης. Στο παράδειγμα μας βάλαμε +10μίλια από το κέντρο της Νέας Ιωνίας.
- Λεπτομερής στόχευση: Από όλους τους κατοίκους στην ακτίνα μας, μπορούμε να στοχεύσουμε κάποιους με μεγαλύτερη ακρίβεια με βάση δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορές. Στο παράδειγμα μας βάλαμε όσα ενδιαφέροντα υπονοούν ιδιοκτήτη ή διαχειριστή επιχείρησης. Με λίγο πειραματισμό θα βρεις τη λεπτομερή στόχευση που ταιριάζει στις ανάγκες σου.
Μην ξεχάσεις να πατήσεις “Αποθήκευση” !
Διάρκεια και προϋπολογισμός
Εδώ τα πράγματα είναι απλά. Αποφασίζεις το ποσό που θέλεις να ξοδέψεις σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Καλό είναι στις πρώτες διαφημίσεις σου να πειραματιστείς με μικροποσά.
Παρακολούθηση μετατροπών:
Πρόκειται για το facebook pixel. Είναι ένα κομμάτι κώδικα που προσθέτεις στο website σου. Με αυτό παρακολουθείς την κίνηση και τις επιθυμητές ενέργειες που έκαναν στο website σου όσοι ενδιαφέρθηκαν για την διαφήμιση σου.
Το δημιουργείς μέσα από το facebook business manager.
Απαιτεί κάποιες ελάχιστες γνώσεις. Αν δεν είσαι εξοικειωμένος μην μπεις στην διαδικασία. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου ή με κάποιον που γνωρίζει πως να το κάνει.
Πληρωμές:
Κατά την δημιουργία του λογαριασμού σου μέσα στο facebook business manager, θα σου ζητηθεί να ορίσεις τον τρόπο πληρωμής.
Αν δεν τον ορίσεις, τότε δεν μπορείς να προχωρήσεις σε δημοσίευση της διαφήμισης σου.
Αν το έχεις ήδη κάνει, εδώ επιλέγεις την χρεωστική/πιστωτική κάρτα που θα χρεωθεί για τις υπηρεσίες του fb.
2. Προωθήστε τη Σελίδα σας

Σε αυτή την επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook, ενισχύεις την βάση των funs της σελίδας σου.
Η διαφήμιση σου πρέπει να είναι συνοπτική και περιεκτική. Να δίνει στο κοινό μια αντιπροσωπευτική εικόνα της επιχείρησης σου.
Δημιουργικό διαφήμισης:
Έχεις 3 επιλογές:
- Εικόνα
- Βίντεο
- Διαδοχικές εικόνες
Και στις 3 περιπτώσεις πρέπει να επιλέξεις το οπτικοποιημένο υλικό που αντιπροσωπεύει όσο το δυνατόν καλύτερα την επιχείρηση σου. Είναι το πρώτο πράγμα που αντικρύζει κάποιος βλέποντας την διαφήμιση σου.
Προφανώς, το βίντεο είναι πλέον το πιο δυνατό εργαλείο. Ειδικά τώρα που πάνω από το 50% των χρηστών θα έρθει σε επαφή με την διαφήμιση σου μέσω κινητού. Περιγράφει σύντομα κι ευχάριστα το μήνυμα που θέλεις να μεταδώσεις.
Μέσα σε 10-30 δευτερόλεπτα μπορείς να δώσεις γλαφυρά και παραστατικά μια πολύ ισχυρή εικόνα της επιχείρησης σου. Αν έχεις ανάγκη δημιουργία βίντεο για την επιχείρηση σου, επικοινώνησε μαζί μου!
Το περιεχόμενο του βίντεο μπορεί να είναι:
- Η ιστορία της επιχείρησης σου (εμπειρία, ομάδα, στόχοι, όραμα κλπ)
- Παρουσίαση εύρους υπηρεσιών
- Παρουσίαση case studies
- Κοινωνικό έργο
- Να εστιάζει σε μια συγκεκριμένη υπηρεσία κ.α.
Εξαρτάται από το ποια πτυχή της εταιρείας θέλεις να προβάλεις ή ποια έχει ανάγκη να δει το υποψήφιο κοινό σου βάσει έρευνας αγοράς.
Το μήνυμα που θα συνοδεύει το δημιουργικό σου σε αυτή την περίπτωση, περιορίζεται στις 90 λέξεις. Πρέπει να γράψεις κάτι άκρως περιεκτικό κι ενδιαφέρον.
Τα υπόλοιπα βήματα (κοινό, διάρκεια και προϋπολογισμός, πληρωμές), ορίζονται όπως ακριβώς περιγράφονται στον πρώτο τύπο προώθησης.
3. Προωθήστε την επιχείρηση σας τοπικά

Είναι η τέλεια επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook, αν η φύση των υπηρεσιών σου έχει τοπικό χαρακτήρα. Π.χ. εστίαση, συντήρηση εξοπλισμού, φυσικό κατάστημα, κομμωτήριο κλπ.
Ας δούμε τα βήματα αναλυτικά:
Κοινό:
Εδώ αρχίζει σχεδόν ανάποδα η καταχώρηση πληροφοριών. Χρησιμοποιείται η περιοχή που έχεις δηλώσει ως έδρα επιχείρησης στην επαγγελματική σελίδα σου στο facebook.
Στη συνέχεια επιλέγεις σε τι ακτίνα από αυτήν την περιοχή θέλεις να προβληθεί η διαφήμιση σου. Η βάση του κοινού καθορίζεται με 3 απλά κριτήρια:
- Ηλικία
- Φύλο
- Ενδιαφέροντα
Η αυτόματη τοποθέτηση, καλό είναι να παραμείνει ενεργοποιημένη όταν ορίζεις τόσο μικρή ακτίνα προβολής.
Δημιουργικό διαφήμισης:
Σε αυτόν τον τύπο προώθησης πρέπει να είσαι ακόμη πιο σύντομος και περιεκτικός, δίνοντας βάση στα παρακάτω:
- Εικόνα (αντιπροσωπευτική του στόχου της διαφήμισης σου)
- Τίτλος (εξαιρετικά σύντομος στους 25 χαρακτήρες – πρέπει να τραβάει την προσοχή)
- Κείμενο (περιορίζεται στις 90 χαρακτήρες )
- Προτροπή (κουμπί άμεσης ενέργειας)
- Κάντε like στη σελίδα (όχι η καλύτερη επιλογή αφού υπάρχει άλλος τύπος προώθησης γι αυτό, όπως περιγράφεται στην προηγούμενη ενότητα).
- Καλέστε τώρα (ιδανικό από την στιγμή που ο υποψήφιος πελάτης είναι κοντά κι έτοιμος να αγοράσει ή να μάθει περισσότερα).
- Λήψη οδηγιών (ιδανικό για να έρθει κάποιος εύκολα στον φυσικό σας χώρο).
- Μάθετε περισσότερα (δεν επιτελεί ιδανικά τον σκοπό της προώθησης, εκτός κι αν είναι απαραίτητο να κάνει αυτό το έξτρα βήμα ο ενδιαφερόμενος πριν επικοινωνήσει μαζί σου).
- Στείλτε μήνυμα (ιδανικό αν είσαι σε θέση να απαντάς σχετικά άμεσα)
- Αποθήκευση (αδιάφορο)
Τα υπόλοιπα βήματα (διάρκεια και προϋπολογισμός, πληρωμές), ορίζονται όπως περιγράφονται στους προηγούμενους τύπους προώθησης.
4. Προσελκύστε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπο σας

Ιδανικός τύπος προώθησης αν θέλεις να κατευθύνεις υποψήφιους πελάτες σε μια συγκεκριμένη σελίδα στον ιστότοπο σου. Αυτή η σελίδα μπορεί να είναι:
- Η αρχική σου σελίδα
- Μια σελίδα με συχνές ερωτήσεις (FAQs)
- Μια σελίδα προϊόντος/υπηρεσίας για αγορά
- Μια landing page για εγγραφή στο Newsletter σου
- Μια landing page που περιγράφει κάποια προσφορά κ.α.
Είναι το πρώτο πράγμα που καταχωρείς:

Η επιλογή της πρόκειται να καθορίσει το επόμενο βήμα…
Μορφή:
Έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε:
- Μια εικόνα
- Βίντεο
- Εναλλασσόμενες εικόνες
- Παρουσίαση διαδοχικών εικόνων (Πρόκειται για βίντεο διαδοχικών εικόνων. Αφού ανεβάσεις τις κατάλληλες εικόνες δημιουργείς μια παρουσίαση καθορίζοντας την συνολική διάρκεια του βίντεο και τον τρόπο εναλλαγής των εικόνων με την δυνατότητα να προσθέσεις και μουσική. Τα βήματα είναι εξαιρετικά απλά, αν αντιμετωπίσεις δυσκολία επικοινώνησε μαζί μoy).
Ο τίτλος (25 χαρακτήρες) και το κείμενο (90 χαρακτήρες) έχουν και σε αυτόν τον τύπο περιορισμένη έκταση.
Προτροπή:
Σε αυτόν τον τύπο οι επιλογές προτροπής είναι ελαφρώς περισσότερες. Προσοχή: Η επιλογή του κουμπιού προτροπής εξαρτάται από την ιστοσελίδα προορισμού που καθορίσαμε στο αρχικό βήμα.

Αν η σελίδα που θέλεις να κατευθύνεις τους ενδιαφερόμενους δεν υπάρχει στην αναπτυσσόμενη λίστα, επίλεξε “Μάθετε περισσότερα”.
Τα υπόλοιπα βήματα (διάρκεια και προϋπολογισμός, παρακολούθηση μετατροπών, πληρωμές) όπως περιγράφονται στον πρώτο τύπο προώθησης.
5. Εξασφαλίστε περισσότερους υποψήφιους πελάτες

Είναι η πιο πολύτιμη επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook για να συλλέξεις στοιχεία των πελατών σου.
Ο πιο συνηθισμένος λόγος που τα χρειάζεσαι, είναι για να τους ενημερώνεις για νέα από το blog σου ή για μελλοντικές προσφορές.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να δώσεις κάποιο κίνητρό στον ενδιαφερόμενο για να σου δώσει τα στοιχεία του. Αυτό μπορεί να είναι είτε κάποιος οδηγός είτε κάποια άμεση προσφορά σε προϊόν ή υπηρεσία σου.
Για δική σου διευκόλυνση, προϋποθέτει την ύπαρξη πλατφόρμας για αποστολή Newsletter όπως το mailchimp.
Αν χρειάζεσαι βοήθεια για στήσιμο κι εγκατάσταση Newsletter στο website σου επικοινώνησε μαζί μου. Η δημιουργία και διαχείριση Newsletter εντάσσεται στο κομμάτι του email marketing.
Τίτλος:
Ο τίτλος της φόρμας εγγραφής σου περιορίζεται σε 40 χαρακτήρες. Προτείνουμε να γράψεις ακριβώς τι προσφέρεις.

Περιγραφή:
Γράψε τις απαραίτητες πληροφορίες. Τι ακριβώς κερδίζει ο ενδιαφερόμενος αν γραφτεί στη λίστα σου και κάθε πότε θα ενημερώνεται;
Στοιχεία πελάτη:
Ζήτα τα άκρως απαραίτητα. Δύσκολα θα μπει κάποιος στην διαδικασία να συμπληρώσει μακροσκελείς φόρμες.
Άκρως απαραίτητο στοιχείο (αν και προαιρετικό εκ μέρους του fb) να καταχωρήσεις το url με την Πολική Απορρήτου της επιχείρησης σου.
Πατώντας “Αποθήκευση” συμπληρώνεις το δημιουργικό της διαφήμισης όπως περιγράφεται σε προηγούμενα βήματα.
*Όποιος πατάει το κουμπί “Γραφτείτε τώρα” θα ανακατευθύνεται στη φόρμα εγγραφής.
Αν έχεις δημιουργήσει landing page για εγγραφή στο Newsletter σου, αυτός ο τύπος προώθησης είναι σχετικά περιττός. Μπορείς να ακολουθήσεις τα βήματα στον τύπο 4:Προσελκύστε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπο σας.
Συμπέρασμα για επιλογή τύπου προώθησης σε διαφήμιση facebook
Η αλήθεια είναι, ότι είναι απλά ένα εργαλείο. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να έχει θεαματικά αποτελέσματα τόσο στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σου, όσο και στην αύξηση των πωλήσεων της.
Πειραματίσου με τους τύπους διαφήμισης ανάλογα με τους στόχους σου κι επικοινώνησε μαζί μου αν χρειάζεσαι βοήθεια τόσο στο facebook όσο και στο συνολικό digital marketing strategy. Καλή αρχή!