Διαφήμιση στο Facebook: Πλήρης οδηγός σε απλά βήματα

Διαφήμιση Facebook οδηγός

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν λανθασμένα την διαφήμιση στο facebook. Σε αυτόν τον οδηγό θα καταλάβεις πώς ακριβώς λειτουργεί, προκειμένου να ξεκαθαρίσεις τους στόχους σου και να αυξήσεις τα κέρδη σου.

Πως να κάνεις διαφήμιση στο facebook μόνος σου

  1. Καθόρισε τον στόχο της διαφήμισης σου.
  2. Καθόρισε το υποψήφιο αγοραστικό κοινό σου.
  3. Γράψε τον σωστό τίτλο.
  4. Γράψε το κυρίως θέμα.
  5. Χρησιμοποίησε ή δημιούργησε τη σωστή εικόνα.
  6. Θέσε ξεκάθαρο CTA (Call to action).
  7. Εφάρμοσε split testing (A/B).

Δες τα όλα αναλυτικά συνεχίζοντας την ανάγνωση.

Τα πρώτα βασικά βήματα για διαφήμιση στο facebook:

1.Δημιούργησε ένα προσωπικό προφίλ στο facebook

2.Δημιούργησε μια σελίδα στο facebook, πατώντας το κουμπί “Σελίδες” στο αριστερό πάνελ της αρχικής σου σελίδας και στη συνέχεια Δημιουργία σελίδας:

Πως να φτιάξεις επαγγελματική σελίδα facebook;

3.Δημιούργησε ένα λογαριασμό Facebook Business Manager

  • Επισκέψου το business.facebook.com.
  • Πάτησε το κουμπί Δημιουργία λογαριασμού.
  • Γράψε το όνομα της επιχείρησής σου, επίλεξε τη σελίδα της επιχείρησης που δημιούργησες στο προηγούμενο βήμα, συμπλήρωσε το όνομα σου και το εταιρικό email σου.
  • Τέλος συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στα υπόλοιπα υποχρεωτικά πεδία.

Ξεκίνα πατώντας το κουμπί “Προώθηση” στο αριστερό πάνελ εντός της facebook σελίδας σου:

Το μεγάλο ερώτημα: Τι τύπο προώθησης να επιλέξεις σε διαφήμιση facebook; Ποιον χρειάζεσαι

1. Καθόρισε τον στόχο της διαφήμισης σου

Πριν ξεκινήσεις την διαφήμιση στο facebook ή οποιαδήποτε διαφήμιση πρέπει να καθορίσεις τον στόχο σου όπως σε κάθε είδος Digital Marketing.

Είναι απαραίτητο γιατί θα καθορίσει το περιεχόμενο της διαφήμισης (υποψήφιο κοινό, κείμενο, γραφιστικά, CTA) και θα θέσει την βάση για να μετρήσεις την απόδοση της.

Διαφήμιση χωρίς μετρήσιμα αποτελέσματα δεν έχει ουσία. Πρέπει στο τέλος να ξέρεις κατά πόσο πέτυχες τον στόχο σου και τι πρέπει να αλλάξεις για να βελτιωθεί το αποτέλεσμα.

Τι στόχους να θέσεις σε μια διαφήμιση στο facebook;

1. Αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης ή των προϊόντων-υπηρεσιών σου.
2. Αξιολόγηση για αγορά.
-Κίνηση (προς το website σου)
-Enagagement (Likes, σχόλια, κοινοποιήσεις της δημοσίευσης ή της σελίδας σου)
-Προβολές video (της επιχείρησης σου σε άτομα στο Facebook που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τα παρακολουθήσουν).
-Lead Generation (συγκέντρωση στοιχείων των υποψήφιων πελατών σου μέσω εγγραφής σε Newsletter).
-Μηνύματα (επικοινώνησε με πιθανούς ή υπάρχοντες πελάτες για να καλλιεργήσεις ενδιαφέρον γύρω από την επιχείρησή σου).
3. Μετατροπές: Ενθάρρυνση του υποψήφιου πελάτη να αγοράσει, να γραφτεί σε Newsletter, να επισκεφθεί το website σου ή το φυσικό σου κατάστημα.

2. Καθόρισε το υποψήφιο αγοραστικό κοινό σου

Δεν υπάρχει τρόπος να καλύψεις όλο το κοινό σου με μια μοναδική διαφήμιση, εκτός αν πουλάς ένα και μοναδικό προϊόν. Ακόμη κι αυτό το ένα προϊόν ίσως απαιτεί διαφορετική προσέγγιση ανά κατηγορία πελατών.

Σημαντικό

Δες επίσης: Πότε χρειάζεσαι διαφήμιση στο facebook;

Το facebook δεν είναι το ιδανικό εργαλείο για κάθε τύπο επιχείρησης. Λειτουργεί καλύτερα σε συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά (προϊόντα/υπηρεσίες)…

Το δημιουργικό κομμάτι της διαφήμισης σου θα αλλάξει ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοινού που απευθύνεσαι. Για παράδειγμα:

  • Ηλικία
  • Τοποθεσία
  • Φύλο
  • Δημογραφικά χαρακτηριστικά
  • Ενδιαφέροντα
  • Προσαρμοσμένα κοινά (είναι κοινά ατόμων που ήδη γνωρίζεις και τα αποκτάς με άλλες διεργασίες που δεν θα αναλύσουμε στον συγκεκριμένο οδηγό).

3. Γράψε τον σωστό τίτλο

Ο τίτλος της διαφήμισης σου, είναι το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει την προσοχή του κοινού σου μετά την εικόνα (που θα δούμε σε λίγο).

Πρέπει να έχει ενδιαφέρον και να εξάπτει την περιέργεια. Οι βασικές επιλογές σου είναι:

  • ερώτηση σε ένα βασικό πρόβλημα που λύνει το προϊόν/υπηρεσία σου.
  • πρόσκληση για συζήτηση
  • σοκαριστικός τίτλος-αντίφαση (αρκεί να τον δικαιολογήσεις στο κυρίως θέμα)

Για παράδειγμα: Καλοκαίρι στην Αθήνα? Συντήρησε το κλιματιστικό σου οικονομικά!

Καλό είναι επίσης να κάνεις τον τίτλο σου (ή το κυρίως κείμενο στη συνέχεια) να ξεχωρίσει χρησιμοποιώντας fb emojis! Θα τα βρεις εδώ και τα εισάγεις στο κείμενο σου με ένα απλό Copy-Paste.

Για παράδειγμα: ? Καλοκαίρι στην Αθήνα ? ? Συντήρησε το κλιματιστικό σου οικονομικά ?!

4. Γράψε το κυρίως θέμα

Αποτελεί τον βασικό κορμό της διαφήμισης σου. Αυτό είναι που στην ουσία θα κάνει τον υποψήφιο πελάτη να ψάξει περισσότερα για την επιχείρηση σου, να έρθει σε επαφή μαζί σου κι εν τέλει να αγοράσει αυτό που παρέχεις.

Ανάλογα με τον τύπο διαφήμισης που θα επιλέξεις έχεις την δυνατότητα να εισαγάγεις περισσότερες οι λιγότερες πληροφορίες.

Γενικά προτιμάμε την “προώθηση δημοσίευσης” όταν επιλέγουμε τύπο προώθησης. Δίνει μεγαλύτερη ελευθερία στην έκταση της διαφήμισης και στις πληροφορίες που θέλουμε να συμπεριλάβουμε.

Δομή κυρίως θέματος σε διαφήμιση facebook

Η δομή του κυρίως θέματος συνιστάται να είναι η εξής στις περισσότερες περιπτώσεις. Προφανώς δεν χρειάζεται να συμπεριλαμβάνονται όλες αυτές οι πληροφορίες σε κάθε περίπτωση:

  1. Εισαγωγή
    • Εδώ γράφεις για το τελικό όφελος που θα έχει το προϊόν/υπηρεσία σου για τον ενδιαφερόμενο.
  2. Υποστήριξη των όσων ειπώθηκαν σε τίτλο & εισαγωγή
    • Εμπειρία (ενημέρωσε για την εμπειρία που έχεις στον κλάδο σου)
    • Παρουσίασε συγκεκριμένα παραδείγματα της υπηρεσίας/προϊόντος σου και πώς αυτή ικανοποίησε τις ανάγκες πελάτη σου (case study)
    • Μαρτυρίες πελατών (συμπεριέλαβε -αν είναι δυνατόν- μαρτυρίες πελατών)
  3. Ιστορία
    • Το λεγόμενο “Story telling” είναι από τους πλέον επιτυχημένους τρόπους προώθησης αλλά ταυτόχρονα και ο πιο δύσκολος. Θέλει ιδιαίτερη μαεστρία μέσα από μια φαινομενικά άσχετη ιστορία να καταλήξεις να πείσεις το κοινό για την αξία του προϊόντος/υπηρεσίας σου.
  4. Οφέλη
    • Εδώ αναγράφεις (ιδανικά σε bullets) τα οφέλη της υπηρεσίας/προϊόντος σου.
  5. CTA (Call to Action)
    • Αφού ενημέρωσες τον υποφήφιο πελάτη σου, τώρα πρέπει να του πεις ξεκάθαρα ποιο είναι το επόμενο βήμα. Τον προσκαλείς να δράσει. Π.χ. Μπες στο site μας και μάθε περισσότερα, Δες αυτό το βίντεο, Απόκτησε το προϊόν μας πατώντας εδώ, Επικοινώνησε μαζί μας στο τηλ. ή το email τάδε κλπ. παρέχοντας και το αντίστοιχο link.

5. Χρησιμοποίησε ή δημιούργησε τη σωστή εικόνα.

Τετριμμένο αλλά ναι, μια εικόνα = 1000 λέξεις. Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιήσεις τη σωστή εικόνα στο δημιουργικό της διαφήμισης σου.

Είναι το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει την προσοχή του κοινού σου για να μπει στη διαδικασία να αφιερώσει χρόνο στο υπόλοιπο κομμάτι της διαφήμισης σου.

Ο γενικός κανόνας λέει να χρησιμοποιείς εικόνες που παρουσιάζουν πρόσωπα, συναισθήματα ή έχουν κωμικό χαρακτήρα.

Θα βρεις μεγάλη ποικιλία δωρεάν εικόνων που δεν εμπίπτουν σε πνευματικά δικαιώματα στο pixabay.com. Προτείνουμε βέβαια να δημιουργείς δικό σου περιεχόμενο με κάποιο software επεξεργασίας εικόνων.

Αν χρειάζεσαι βοήθεια στο δημιουργικό κομμάτι για διαφήμιση στο facebook, επικοινώνησε μαζί μας!

Ο βασικός κανόνας του fb είναι: αν υπάρχει κείμενο εντός της εικόνας, να μην ξεπερνάει το 20% του συνολικού μεγέθους της. Θεωρείται spam και περιορίζει την προβολή της διαφήμισης σου σε ευρύτερο κοινό.

Εννοείται πως αποκλείονται εικόνες που εμπεριέχουν γυμνό, σκηνές βίας, ρατσιστικό περιεχόμενο κλπ.

6. Θέσε ξεκάθαρο CTA (Call to action).

Το ανέφερα και στο κυρίως θέμα και το επαναλαμβάνω γιατί είναι άκρως σημαντικό! Μην θεωρείς δεδομένο ότι ο ενδιαφερόμενος ξέρει τι να κάνει για να αποκτήσει αυτό που προσφέρεις.

Ενδεικτικά CTA:

  • Μπες στο site μας και μάθε περισσότερα
  • Δες αυτό το βίντεο
  • Απόκτησε το προϊόν μας πατώντας εδώ
  • Επικοινώνησε μαζί μας στο τηλ. ή το email τάδε
  • Πάτησε εδώ για να δεις συχνές ερωτήσεις (FAQs)
  • Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας

Ιδανικά, το link του CTA καλό είναι να οδηγεί σε μια landing page, ειδικά στην περίπτωση εγγραφής σε Newsletter. Πρόκειται για μια “σελίδα προσγείωσης” που περιέχει αποκλειστικά και μόνο το μήνυμα που θέλεις να μεταδώσεις.

Σου αρέσει αυτό το άρθρο;

Μην σταματήσεις να μαθαίνεις νέα πράγματα!
1-2 φορές την εβδομάδα στο e-mail σου! Κάνε εγγραφή!

7. Εφάρμοσε split testing (A/B)

Η διαφήμιση στο facebook έχει ένα τελευταίο αλλά όχι αμελητέο στάδιο. Αυτό που σε ενδιαφέρει τελικά είναι να δεις αν τα χρήματα που επενδύεις αποφέρουν καρπούς.

Αν δηλαδή είναι υψηλό το ποσοστό ROI (Return on Investment). Για να έχεις μια ξεκάθαρη εικόνα καλό είναι να χρησιμοποιείς την τεχνική του split testing.

Πολύ απλά δημιουργείς ένα αντίγραφο της διαφήμισης σου αλλάζοντας ελαφρώς κάποια πράγματα. Αλλαγές στον τίτλο, στο κείμενο ή στην εικόνα.

Με αυτό τον τρόπο μπορείς να διαπιστώσεις μέσα από τα στατιστικά που σου παρέχει το facebook, ποια μορφή διαφήμισης αποδίδει καλύτερα με βάση τον στόχο που έχεις θέσει.

Για αυτοματοποιημένη διαδικασία με ολοκληρωμένες συγκριτικές αναφορές στο split testing, θα πρέπει να δημιουργήσεις την διαφήμιση σου μέσα από το business fb ads manager. Πρόκειται για θέμα που θα δημοσιεύσω σε επόμενο αποκλειστικό οδηγό.

Συμπέρασμα

Η διαφήμιση στο facebook έχει πραγματικά οφέλη αν τη χρησιμοποιείς σωστά και για τους σωστούς λόγους. Αποτελεί μέρος της συνολικής marketing στρατηγικής σου και όχι τη μόνη λύση!

Σίγουρα μπορείς να πειραματιστείς με μικροποσά για να καταλάβεις πώς λειτουργεί. Αν θες πραγματικά αποτελέσματα θα χρειαστεί να επενδύσεις παραπάνω χρήματα.

Η ποιότητα μιας διαφήμισης γενικότερα κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Βάση του αποτελέσματος βελτιώνεις την απόδοση της και προχωράς μπροστά.

Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!

Seo specialist copywriter

ΗΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Είμαι SEO Specialist & Copywriter και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>

Οι περισσότεροι διαβάζουν επίσης:

Σχολιάστε