Πρώτη Σελίδα Google: SEO ή Google Ads;

Πρώτη Σελίδα Google: SEO ή Google Ads;

Θέλεις περισσότερους πελάτες και πωλήσεις. Ποια επιχείρηση δεν θέλει; Στο τέλος της ημέρας η κερδοφορία είναι το παν.

Η πρώτη σελίδα Google είναι ίσως το καλύτερο μέρος για να προσεγγίσεις νέους πελάτες και πωλήσεις. Γιατί;

Επειδή σε αντίθεση με τα social media (που γενικά χαζεύουμε) στη Google ψάχνουμε με σαφή πρόθεση αναζήτησης.

Υπάρχουν 2 τρόποι για να υπάρχεις στην πρώτη σελίδα. Το SEO και οι Google Ads.

Ποιον να επιλέξεις; Αξίζει να επενδύσεις και στα δύο;

Αυτό το άρθρο απευθύνεται σε όσους θέλουν να έχουν τη γενική εικόνα με όσο πιο απλά λόγια γίνεται, και όχι σε προχωρημένους χρήστες.

Στο τέλος του άρθρου θα έχεις μια πλήρη εικόνα για το τι σε συμφέρει να επιλέξεις.

Τι είναι η Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO);

Ο όρος SEO – ακρωνύμιο για “Search Engine Optimization” – αναφέρεται σε μια συλλογή τεχνικών, στρατηγικών και βέλτιστων πρακτικών για να βοηθήσει μια ιστοσελίδα να κατατάσσεται όσο το δυνατόν καλύτερα στις σχετικές σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs).

Μπορείς να μάθεις ακριβώς τι είναι το SEO με περισσότερες λεπτομέρειες στο σχετικό μας άρθρο.

Τι είναι οι Google Ads;

Υπάρχουν πολλές επιλογές διαφήμισης με χρέωση ανά κλικ (PPC: pay-per-click ), αλλά οι Google Ads είναι μακράν η πιο αποδοτική και δημοφιλής επιλογή. 

Πληρώνεις για τη διαφήμισή σου κάθε φορά που κάποιος θα κλικάρει επάνω της. Το κόστος ανά κλικ ποικίλει και καθορίζεται μέσω μιας διαδικασίας προσφορών για λέξεις-κλειδιά (κάτι σαν δημοπρασία με απλά λόγια).

Οι Google Ads εμφανίζονται μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, κατά βάση σε ομάδες που βρίσκονται στην κορυφή και στο κάτω μέρος της πρώτης σελίδας αποτελεσμάτων.

Το σίγουρο είναι ότι δεν αρκεί απλά να επενδύσεις σεβαστό budget (ad spend), η Google λαμβάνει υπόψιν της ακόμη περισσότερους παράγοντες. Μάθε περισσότερα στις συχνές ερωτήσεις για Google Ads.

SEO vs Google Ads

Ποια είναι όμως η βασική διαφορά τους;

Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη τακτική marketing που μπορεί να φέρνει σταθερά χιλιάδες επισκέπτες στο site σου κάθε μήνα, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνεις για διαφήμιση.

Αν και τα αποτελέσματα του απαιτούν κάποιους μήνες να φανούν κι έρχονται σταδιακά, παραμένουν για μήνες ή και χρόνια αναλόγως ανταγωνισμού, χωρίς να χρειάζεται να αφιερώνεις σταθερά χρόνο ή χρήμα από ένα σημείο και μετά.

Σε κάθε περίπτωση έχει σημασία ο κλάδος που δραστηριοποιείσαι, το επίπεδο του ανταγωνισμού, και κατά πόσο οι ανταγωνιστές σου αφενός κάνουν ενέργειες SEO και αφετέρου σε τι ένταση/συχνότητα.

Οι Google Ads λειτουργούν πολύ πιο άμεσα.

Το μειονέκτημα των Google Ads είναι ότι όταν σταματήσεις να πληρώνεις, εξαφανίζεσαι άμεσα από την πρώτη σελίδα Google.

Επίσης, ο αριθμός των επισκεπτών που θα φέρεις στο site σου προκύπτει από το budget σου διά το κόστος ανά κλικ. Για παράδειγμα:

500€ μηνιαίο ad spend/0,50€ ανά κλικ=1000 επισκέψεις, κάτι που δεν ισχύει με το SEO.

Πώς συνδυάζεται το SEO με Google Ads;

1. Κάνε Google Ads αν θέλεις άμεσα αποτελέσματα & SEO για μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα

Όταν μια επιχείρηση ή ιστοσελίδα είναι καινούργια, δεν θα έχεις άμεσα οργανικά αποτελέσματα (χωρίς πληρωμή) στην πρώτη σελίδα της Google.

Χρειάζεται χρόνος για να δεις αποτελέσματα από μια καμπάνια SEO.

Οι Google Ads μπορούν να αποτελέσουν έναν εξαιρετικό τρόπο για να κερδίσεις επισκεψιμότητα και πωλήσεις, ενώ χτίζεις παράλληλα την οργανική παρουσία σου (SEO) στη Google. 

2. Εκμεταλλεύσου το remarketing

Μπορείς να αξιοποιήσεις όλη την κίνηση που ήρθε στο website σου μέσα από την 1η σελίδα της Google (είτε με SEO είτε με Google Ads), αλλά οι επισκέπτες για Χ λόγους δεν ολοκλήρωσαν την επιθυμητή για σένα ενέργεια (αγορά, επικοινωνία, συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας κλπ).

Σε πολλές περιπτώσεις, για την μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες αρκεί μία ώθηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Μπορείς να κάνεις retargeting (επαναστόχευση) αυτών των επισκεπτών είτε στα social media είτε σε συνεργαζόμενα websites της Google, υπεθυμίζοντας τους την παρουσία σου.

SEO ή Google Ads – Συμπέρασμα

Μια ολοκληρωμένη στρατηγική Digital Marketing περιλαμβάνει και τις δύο τακτικές, ανάλογα με το στόχο, το budget, το είδος της επιχείρησής σου, καθώς και το πόσο όγκο δουλειάς μπορείς να διαχειριστείς.

Σκέψου ότι οι διαφημίσεις Google είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να φέρεις άμεσα αποτελέσματα, ενώ το SEO είναι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσεις την μακροπρόθεσμη επιτυχία, το κύρος και τη βιωσιμότητα του brand σου.

Συχνές Ερωτήσεις

1. Μπορώ να χρησιμοποιήσω SEO και Google Ads στην ίδια ιστοσελίδα;

Ναι. Στην πραγματικότητα, η χρήση και των δύο μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική. Το SEO μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της οργανικής «κίνησης» στον ιστότοπό σου, ενώ τα Google Ads μπορούν να σου παρέχουν άμεση ορατότητα της επιχείρησής σου στην πρώτη σελίδα Google, στοχεύοντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή δημογραφικά στοιχεία.

2. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του SEO έναντι των Google Ads;

Το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που μπορεί να φέρει μεγάλη, σταθερή και διαρκή επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου. 

Επίσης, η οργανική κίνηση που παράγεται από το SEO είναι δωρεάν (πέρα από το χρόνο ή το χρήμα που θα επενδύσεις), ενώ η κίνηση από τα Google Ads έχει σταθερό μηνιαίο κόστος για συγκεκριμένο αριθμό επισκέψεων. Ωστόσο, το SEO απαιτεί συνεχή προσπάθεια και χρόνο για να παράγει αποτελέσματα.

3. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Google Ads έναντι του SEO;

Τα Google Ads παρέχουν άμεση προβολή του brand σου και μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή δημογραφικά στοιχεία. Επίσης, μπορείς να προσαρμόσεις την καμπάνια σου σε πραγματικό χρόνο για να βελτιστοποιήσεις τα αποτελέσματα.

Κάλεσε με στο 6988249335 ή στείλε μου το μήνυμα σου! Έλα να συζητήσουμε τις πιθανές λύσεις για την επιχείρηση σου, θα είναι χαρά μου να βοηθήσω!

Seo specialist copywriter

ΗΛΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Είμαι 360 Digital Marketer και δουλειά μου είναι να βοηθάω Επιχειρήσεις και Ελεύθερους επαγγελματίες να αυξήσουν το πελατολόγιο, τις πωλήσεις και την εμβέλεια του Brand τους. Περισσότερα >>

Δες επίσης:

Κριτικές Google

5 Tips για Κριτικές Google: Να Αγοράσω ή Όχι

Μάθε τι σημαίνουν οι κριτικές Google, πώς επηρεάζουν τη φήμη και την κατάταξη της επιχείρησής σου και τι να κάνεις αν χαθούν ή είναι αρνητικές.
Περισσότερα
Τι είναι το SEO Σήμερα - Ai, AEO, GEO

Τι είναι το SEO Σήμερα – Ai, AEO, GEO

Μάθε για το σύγχρονο SEO και πώς συνδυάζεται με το AEO & GEO στην εποχή της AI. Εμπιστοσύνη, φήμη και παρουσία παντού.
Περισσότερα

AEO τι Είναι: Γίνε η Ιδανική Απάντηση

Μάθε τι είναι το AEO (Answer Engine Optimization) και πώς να κάνεις το περιεχόμενό σου να εμφανίζεται ως απάντηση στις μηχανές αναζήτησης.
Περισσότερα

Σχολιάστε